نسخه جدید اپلیکیشن دوربین گوگل GCam 8.5.300

آموزش نصب نسخه جدید اپلیکیشن دوربین گوگل GCam 8.5.300 روی گوشی های اندرویدی

نسخه جدید اپلیکیشن دوربین گوگل GCam 8.5.300 منتشر شد. همین حالا این برنامه را روی گوشی اندرویدی خود نصب کنید و عکس‌های شگفت‌انگیزی بگیرید.

گوشی‌های هوشمند پیکسل همیشه به ثبت عکس‌هایی شگفت‌انگیز مشهور بوده‌اند، اما این فقط به خاطر سنسور دوربین آن‌ها نیست. هرچند که سنسورهای دوربین در گوشی پیکسل ۶ پرو ارتقا پیدا کرده، اما غول جستجوی جهان مدت زمان طولانی را صرف تحقیق در قلمرو عکاسی تله فوتو کرده است. علاوه بر این، گوشی‌های قدیمی‌تر گوگل مثل پیکسل ۵ و پیکسل ۴ هم عکس‌های بسیار خوبی را می‌گیرند. اما راز این موفقیت در چیست؟ اپلیکیشن دوربین گوگل (که به GCam مشهور است) و الگوریتم‌های پیشرفته عکسبرداری آن، +HDR‌ و غیره همگی در این موفقیت دخیل هستند.

نرم افزار دوربین گوگل، یکی از برجسته‌ترین امکانات گوشی‌های هوشمند پیکسل است. الگوریتم‌هایی که در پس این اپلیکیشن قرار دارند، باعث خلق تصاویری شگفت‌انگیز با دوربین گوشی می‌شوند. بر اساس شایعات اخیر، گوگل قصد ندارد تغییرات گسترده‌ای را روی سنسورهای دوربین گوشی‌های پیکسل ۷ ایجاد کند. در واقع پیکسل ۷ پرو ممکن است از همان سنسورهای دوربین نسل فعلی استفاده کند. بلکه در واقع تغییرات گسترده مربوط به اپلیکیشن دوربین آن خواهد شد. چیزی که به لطف آن گوگل می‌خواهد همیشه گوشی‌هایش محصولاتی شگفت‌انگیز برای عکاسی باشند.

چندین ماه پیش، در مطلبی به آموزش دانلود و نصب اپلیکیشن GCam 7.3 (برنامه رسمی دوربین گوگل) پرداختیم. حالا با نحوه دانلود نصب نسخه جدید آن، اپلیکیشن GCam 8.5.300 بازگشته‌ایم.

اپلیکیشن دوربین گوگل GCam چیست؟

نسخه جدید اپلیکیشن دوربین گوگل GCam 8.5.300

GCam مخفف عبارت Google Camera است که طی سالیان اخیر محبوبیت خوبی پیدا کرده است. توسعه‌دهندگان این اپلیکیشن هر ساله تغییرات گسترده‌ای در آن به وجود میاورند تا گوشی‌های پیکسل با استفاده از آن بتوانند عکس‌هایی جذاب را خلق کنند. اما اکنون اوضاع تغییر کرده و به طور مثال اکنون حتی می‌توانید GCam‌ را روی گوشی‌های شیائومی هم نصب کنید. خوشبختانه توسعه‌دهندگان مختلفی نسخه مود شده این اپلیکیشن را برای استفاده در گوشی‌های هوشمند توسعه داده‌اند تا با خیال راحت بتوانید بهترین نسخه را برای استفاده روی گوشی خود انتخاب کنید.

توسعه‌دهندگان سخت در تلاش هستند تا سازگاری یونیورسال و فراگیری را برای این مود فراهم کنند. البته شاید تمام ویژگی‌های آن روی تمام دستگاه‌ها به صورت یکسان در دسترس نباشد، اما از برخی امکانات ویژه آن مثل HDR Enhanced را می‌توان در اکثر دستگاه‌ها استفاده کرد.

در نسخه جدید اپلیکیشن دوربین گوگل GCam 8.5.300 پشتیبانی از گوشی‌های بیشتری اضافه شده و عملکرد آن بهبود پیدا کرده است. در حال حاضر این برنامه را روی گوشی‌های گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ، پوکو ایکس ۲، پوکو ایکس ۳ و ایکس ۳ پرو، ردمی نوت ۷ پرو و گوشی‌های سری ردمی نوت ۱۰ و نوت ۱۱ شیائومی آزمایش کرده‌ایم و به خوبی جواب داده است. اگر گوشی شما در فهرست بالا نیست ولی موفق به نصب و اجرای GCam 8.5.300‌ روی آن شده‌اید، نام گوشی‌تان را در بخش نظرات این مطلب به ما بگویید تا آن را به این فهرست اضافه کنیم.

نحوه دانلود اپلیکیشن GCam 8.5.300 روی گوشی‌های اندرویدی

نسخه جدید اپلیکیشن دوربین گوگل GCam 8.5.300

درست مثل نسخه‌های قبلی، این آپدیت جدید نیز برای اکثر گوشی‌های اندرویدی در دسترس قرار گرفته است. هرچند برخی محدودیت‌ها در  اینجا وجود دارد، اما در هر صورت امکان نصب شدن آن روی گوشی شما بسیار زیاد است. مهم‌ترین چیز این است که گوشی شما باید حداقل به اندروید ۱۰ مجهز باشد. بنابراین اگر نسخه اندروید گوشی شما از این پایین‌تر باشد، متأسفانه قادر به دریافت آن نیستید.

برای دانلود این برنامه:

  • وارد این صفحه بشوید و روی دکمه MGC_8.5.300_A10_V5_MGC.apk زیر بخش Download کلیک کنید تا APK روی گوشی شما نصب شود. البته به خاطر داشته باشید که این نسخه آزمایشی است و احتمال بروز باگ در آن وجود دارد.
  • پس از دانلود برنامه را روی گوشی خود نصب کنید و بعد از نصب برنامه را اجرا کنید.

اگر گوشی شما نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید را اجرا می‌کند، می‌توانید نسخه‌های قدیمی‌تر این برنامه مثل Gcam 7.3، 7.2، 7.1 را دانلود کنید. همچنین برای نصب و اجرا لازم است که گوشی شما از camera2.API پشتیبانی کند. اگر از این بابت مطمئن نیستید، می‌توانید عبارت camera 2 api checker را در پلی استور دانلود کرده و از برنامه‌هایی که برای این منظور توسعه پیدا کرده‌اند استفاده کنید.

خوشحال می‌شویم اگر موفق به نصب و اجرای اپلیکیشن دوربین گوگل روی گوشی خود شدید، تجربیات استفاده از آن را از طریق بخش نظرات زیر همین پست با ما به اشتراک بگذارید.