خودرو Aston Martin V12 Vantage Roadster

استون مارتین V12 ونتیج رودستر با ۷۰۰ اسب بخار قدرت رونمایی شد + ویدیو

استون مارتین V12 ونتیج رودستر، آخرین خودرو اسپرت این شرکت است که با پیشرانه 12 سیلندر تولید می‌شود و بیش از 700 اسب بخار قدرت دارد. در ادامه با مشخصات فنی و ویژگی‌های عجیب Aston Martin V12 Vantage Roadster آشنا خواهیم شد.

بعد از بوگاتی که با معرفی میسترال، رسما از دنیای پیشرانه‌های 16 سیلندر کواد توربو خداحافظی کرده بود، اکنون نوبت یکی از خودروسازان بریتانیایی است که ماشین‌های جیمزباندی خود را بدون پیشرانه‌های 12 سیلندر به بازار بفرستد. بله کار استون مارتین با V12 تمام شده است! استون مارتین V12 ونتیج رودستر آخرین عضوی خواهد بود که از این موتورهای وحشی بهره می‌برد پس بیایید و با نگاهی دقیق به اجزای آن، یک مراسم یادبود را تجربه کنیم. اما پیش از هرکاری بهتر است تا با تیزر جذاب معرفی این محصول همراه شویم و آن را تماشا کنیم.

معرفی استون مارتین V12 ونتیج رودستر

در همین ابتدای کار باید اشاره کنیم که این سوپر اسپرت رودستر در 249 نسخه تولید شده که در حال حاضر، تمام آن‌ها به فروش رسیده‌اند. همچنین این خودرو اولین عضو از خانواده ونتیج رودستر است که از پیشرانه 12 سیلندر خورجینی توربو شارژ 5.2 لیتری آستون مارتین بهره می‌برد. این پیشرانه یکی از پرافتخارترین قلب‌های تپنده بریتانیایی به شمار می‌آید که می‌‌تواند چیزی بین 690 تا 720 اسب بخار و 755 نیوتن متر گشتاور را تولید کند.

تمام این قدرت از طریق یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته دو کلاچه به چرخ‌های عقبی می‌رود؛ یعنی جایی که دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکتریکی منتظر آن است و قصد دارد تا 320 کیلومتر بر ساعت را تجربه کند. همچنین استون مارتین V12 ونتیج رودستر می‌تواند در کمتر از 3.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

خودرو Aston Martin V12 Vantage Roadster

اجزای آیرودینامیکی بدنه، به لیپ سپر، باله‌های کناری، هواکش پشت گلیگرها و اسپویلر عقبی محدود می‌شوند و باید گفت که هندلینگ این نسخه، شاید آنقدرها هم خوب نباشد و استون مارتین V12 ونتیج Roadster، بیشتر در القای حس و حال لاکچری بودن موفق عمل کند؛ اما زمانی که به کابین آن نگاه می‌کنیم، با روکشی از چرم نیمه آنیلین رو به رو می‌شویم. این نوع چرم در برابر چرم ناپا و دانه کامل، یک جنس بی کیفیت به شمار می‌آید.

استون مارتین V12 ونتیج رودستر

در ادامه به برنامه لاغری استون مارتین V12 ونتیج رودستر می‌رسیم که با سیستم ترمزهای سرامیک – فیبر کربنی شروع می‌شود و این سیستم نسبت به ترمزهای معمولی، تقریبا 23 کیلوگرم سبک‌تر است. همچنین قسمت‌هایی از جلو پنجره، قطعات کابین، دمپرهای سیستم تعلیق و دیفیوزر عقبی، از فیبر کربن ساخته‌ شده‌اند. سیستم اگزوزهای تمام استیل هم در این نسخه نسبت به اجداد خود، تقریبا 7 کیلو گرم سبک تر هستند. به علاوه خریداران می‌توانند پکیج باتری‌های کوچکتر و صندلی‌ها و رینگ‌های سبک‌تر را هم سفارش دهند که این مجموعه در حالت کلی، 18 کیلوگرم را از وزن کلی آستون مارتین V12 Vantage رودستر کاهش می‌دهند.

استون مارتین V12 ونتیج رودستر

به علاوه خریدارانی که قصد دارند تا یک سوپر اسپرت خاص و منحصر به فرد را داشته باشند، می‌توانند به تیم تیونینگ Q که عاملیت انحصاری تیونینگ استون مارتین است مراجعه و آرزوهای خود را بیان کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*