قیمت خودرو در بازار ایران

ریزش شدید قیمت خودرو در بازار ایران + آخرین قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو

ریزش شدید قیمت خودرو در بازار ایران در پی اخبار مثبت برجامی بوده است. در این مطلب به بررسی قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا می‌پردازیم.

به نظر می‌رسد بازار خودرو، سکه و ارز پیش از آن که مذاکرات برجامی به نتیجه برسد، شروع به ریزش کرده‌اند و مشخص نیست این ریزش تا کی ادامه خواهد داشت. بازار خودرو طی روزهای اخیر کاهشی بوده و امروز هم با کاهش قیمت برخی از خودروهای پرطرفدار به پایان رسیده است.

ریزش شدید قیمت خودرو در بازار ایران

از روزی که اخبار مثبت برجام به گوش رسید تا به امروز بازارهای مختلفی دچار ریزش و اصلاح شده‌اند. یکی از مهم‌ترین بازارهای فعلی ارز است که با پیشروی نزولی دلار همچنان به سمت پایین می‌تازد و حالا در پی کاهش قیمت ارز و سکه، برخی محصولات خودروسازان هم در حال تعدیل قیمت هستند.

اوایل سال جاری به علت تورم بیش از حد، قیمت برخی خودروهای پرتیراژ به شدت افزایش یافت و همین باعث شد که طی ماه‌های اخیر رکود بازار شدید شود. حال فرصتی برای نفس کشیدن بازار پیدا شده و به نظر می‌رسد همه چیز برای اصلاح عمیق قیمتی آماده است، به شرطی که همچنان اخبار مذاکرات برجامی مثبت باشد.

ریزش شدید قیمت خودرو در بازار ایران

امروز قیمت پژو 206 تیپ 2 ثابت ماند و 298 میلیون تومان معامله شد. روز گذشته قیمت پژو 206 تیپ 5 با کاهش 5 میلیون تومانی از 365 میلیون تومان به 360 میلیون رسید، ولی امروز قیمت این خودرو بدون تغییر خاصی در همان قیمت دیروز متوقف شد. اما به نظر می‌رسد قیمت خودروی پژو 207 دنده‌ای سقف پانوراما حدود یک میلیون تومان کاهش یافته است.

مدل اتوماتیک و سقف شیشه‌ای 207 در مدل 1400 خود 620 میلیون تومان خرید و فروش شده و نمودار قیمتی آن نشان می‌دهد که ثبات بر قیمت این خودرو حاکم بوده است. همچنین نسخه دنده‌ای با سقف فلزی مدل سال جاری از 397 میلیون تومان به 395 میلیون تومان رسید و باری دیگر دو میلیون تومان از قیمت آن ریخت.

در بازار امروز پژو 405 بنزینی و دوگانه سوز بدون تغییر ماندند و به ترتیب 288 و 305 میلیون تومان قیمت‌گذاری شدند. از دیگر خودروهایی که امروز سیر نزولی داشتند می‌توان به پژو پارس ال ایکس مدل 1401 اشاره کرد که دو میلیون تومان ارزان شده و با قیمت 367 میلیون تومان خرید و فروش شده است.

همچنین پارس LX مدل سال با موتور XU7 چهار میلیون تومان ارزان‌تر شده و با قیمت 308 میلیون تومان معامله شده است. پارس سفارشی مدل سال نیز 3 میلیون تومان ارزان شده و 415 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. قیمت خودروی سمند ال ایکس مدل سال جاری ثابت بوده و 307 میلیون تومان ارزیابی شده و البته همین خودرو با پیشرانه EF7 تغییری نداشته و روی قیمت 332 میلیون تومان مانده است.

از دیگر محصولات ایران خودرو که دچار کاهش قیمت شدند می‌توان به دنا معمولی با 3 میلیون تومان ریزش اشاره کرد. مابقی محصولات این شرکت نظیر دنا توربو اتوماتیک (504 میلیون تومان)، تارا اتوماتیک (582 میلیون تومان)، تارا دنده‌ای (450 میلیون تومان)، رانا پلاس (300 میلیون تومان) و رانا پلاس سقف شیشه‌ای (330 میلیون تومان) ثبات قیمت را تجربه کردند.

ریزش شدید قیمت خودرو در بازار ایران

از جمله محصولات گروه خودروسازی سایپا می‌توان به پراید 111 اشاره کرد که بدون تغییر قیمت 203 میلیون تومان خرید و فروش شده است. نسخه 131 پراید هم نه کاهش یافته و نه افزایش و حوالی 183 میلیون تومان قیمت خورده است. همچنین پراید وانت یا پراید 151 با 178 میلیون تومان ثبات قیمتی روز گذشته خود را حفظ کرد.

محصولات دیگری نظیر کوییک اتوماتیک پلاس و نسخه ساده و دنده‌ای آن 5 میلیون تومان کاهش قیمت داشتند و به ترتیب 305 و 198 میلیون تومان قیمت‌گذاری شدند. گزارش دیگر محصولات سایپا به شرح ذیل است: ساینا مدل ای ایکس یک میلیون تومان کاهش قیمت داشت، تیبا هاچ بک بدون تغییر مانده، نسخه صندوقدار تیبا بدون تغییر مانده، قیمت شاهین 1400 بدون تغییر بوده و قیمت مدل 1401 شاهین 4 میلیون تومان کاهش داشته است.