توکن منچستریونایتد

رشد 3 هزار درصدی یک توکن جعلی بعد از شوخی ایلان ماسک درباره خرید منچستریونایتد!

بعد از شوخی ایلان ماسک مبنی بر خرید باشگاه منچستریونایتد، یک توکن جعلی به نام MUFC که از نام این باشگاه استفاده می‌کند، رشد ۳ هزار برابری را تجربه کرد.

MUFC یا Manchester United Fan Token یک ددکوین است و هیچ ربطی به باشگاه منچستریونایتد انگلیس ندارد، اما یک توییت از ایلات ماسک کافی بود تا مجدداً این رمزارز را احیا کند. ایلان ماسک چند روز پیش در توییتی گفته بود که «من در حال خرید منچستر یونایتد هستم». اما ماجرا از چه قرار است؟

MUFC در واقع توکن ارز دیجیتال رسمی باشگاه منچستریونایتد نیست. این توکن در آگوست ۲۰۲۱ و توسط گروهی از برنامه‌نویسان که از طرفداران پر و پاقرص باشگاه منچستریونایتد بودند توسعه پیدا کرد و به دروغ ادعا کرد که خریداران این توکن می‌توانند در تصمیمات باشگاه تأثیرگذار باشند.

سپس این تیم توسعه‌دهنده حدود ۱۰ میلیون توکن MUFC را در نوامبر سال گذشته از طریق ایردراپ بذل و بخشش کردند و وعده دادند ۱۰ هزار توکن MUFC را کسانی که شبکه‌های اجتماعی متعلق به این رمزارز را دنبال کنند، اهدا خواهند کرد. این ریخت و پاش توکن باعث شد ارزش آن به ۱ دلار افزایش پیدا کند.

توکن رسمی باشگاه منچستریونایتد، Tezos است

درج نام تزوس روی کیت منچستریونایتد

درج نام تزوس روی کیت منچستریونایتد

اما بعداً مشخص شد که این پروژه ددکوینی بیش نیست تا در نهایت در ماه نوامبر با کاهش قیمت ۱۰۰ درصدی مواجه شد. حالا توییتی که ایلان ماسک چند روز پیش منتشر کرده، باعث احیای مجدد این رمزارز شده است! مدیرعامل تسلا که در اولین توییت خود خبر از خرید باشگاه انگلیسی داده بود، توییت دیگری را منتشر کرد و از شوخی کردن با کاربران خبر داد.

با این وجود، همین شوخی ایلان ماسک باعث رشد ۱.۹۷ درصدی معاملات پیش از بازار سهام منچستریونایتد (با نماد MANU) شد و ارزش بازار رمز ارز Tezos (با نماد XTZ) به عنوان بلاکچین رسمی باشگاه نیز به ۱۳۸.۸۵ میلیون دلار افزایش پیدا کرد.  حتی وضعیت CITY، رمزارز رسمی باشگاه منچسترسیتی، رقیب سنتی یونایتد و دیگر باشگاه بزرگ شهر منچستر هم با افزایش ۱۴ درصدی همراه بود و ارزش هر واحد آن به ۷ دلار رسید.

رشد ۳ هزار دلاری ددکوین MUFC

توکن منچستریونایتد

آمارهای جمع‌آوری شده توسط وب‌سایت CoinPaprika.com، خبر از رشد ۳ هزار دلاری ارزش ددکوین MUFC پس از شوخی ایلان ماسک درباره خرید باشگاه منچستریونایتد انگلیس می‌دهد. با این حال به خاطر داشته باشید از آنجا که این یک رمزارز جعلی است و هیچ ربطی به این باشگاه انگلیسی ندارد، نقدینگی و حجم بسیار پایینی داشته و بستر را برای یک کلاه‌برداری چرب و نرم فراهم کرده است! بنابراین احتمال بازگشت ارزش این ددکوین به صفر زیاد است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*