خودروهای بی کیفیت

رئیس جمهور: خودروهای بی کیفیت را شماره گذاری نکنید

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا گفت رئیس جمهور دستور داد تا خودروهای بی کیفیت ناایمن داخلی و وارداتی شماره گذاری نشوند.

سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا در پاسخ به این سوال که پلیس یکی از منتقدان بزرگ کیفیت و ایمنی خودروهای تولید داخل محسوب می‌شود، اما چرا همچنان به شماره گذاری آنها ادامه می‌دهد گفت همواره این پرسش مطرح می‌شود که چرا پلیس از یک طرف از ناایمن بودن خودروهای تولید داخل و آتش‌سوزی آنها انتقاد می‌کند، اما کماکان به پلاک کردن آنها ادامه می‌دهد که باید گفت این موضوع به نقص در قانون مربوط می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا در ادامه با اعلام این که در قانون نقص وجود دارد، گفت چند مرجع از جمله وزارت صمت، سازمان محیط زیست و سازمان استاندارد باید برای شماره‌گذاری خودروهای سبک و سنگین تاییدیه صادر کنند. از این رو پس از این که تاییدیه ایمنی و کیفیت برای خودروها توسط این سازمان‌ها صادر شد، پلیس وظیفه دارد فرایند شماره‌گذاری خودروهای تولید داخل و وارداتی را انجام دهد.

جزئیات عدم شماره‌گذاری خودروهای بی کیفیت

هادیانفر در ادامه گفته‌های خود با اشاره به این که جلسه‌ای با رئیس جمهور برای رفع این خلا قانونی برگزار کردیم، گفت رئیس جمهور تاکید کرد اگر پلیس بر این باور است که در خصوص ایمنی و کیفیت خودروها کوتاهی انجام می‌شود، باید از شماره‌گذاری آنها جلوگیری کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا در ادامه با اشاره به کوتاهی سازمان استاندارد طی دوره‌های قبل عنوان کرد مجلس، کمیسیون اصل 90، کمیسیون صنعت، کمیسیون عمران و کمیسیون شوراها برای جلوگیری از شماره‌گذاری خودروهای بی‌کیفیت اراده دارند و نباید از این موضوع غافل شویم. ما می‌بایست به معنای واقعی کلمه خودروی ملی تولید کنیم؛ یعنی 2600 قطعه آن خودرو در داخل و با کیفیت استاندارد به تولید برسند.