خودروی لوکس

آب پاکی وزیر صمت روی دست بازار خودرو؛ قرار نیست خودروی لوکس و دست دوم وارد شود

وزیر صمت با اعلام این که خودروی لوکس به کشور وارد نخواهد شد، گفت واردات خودروهای دست دوم به بازار ایران نیز طبق قانون ممنوع خواهد بود.

سید رضا فاطمی‌ امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این پرسش که آیا عرضه خودرو در بازار بورس مشکلی به همراه نخواهد داشت، گفت برای عرضه خودرو سه سازوکار وجود دارد که قرعه کشی یکی از آنها محسوب می‌شود و همچنین برخی از خودروها نیز به دلیل افزایش تولید خارج از طرح قرعه کشی به بازار عرضه می‌شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفته‌های خود بیان کرد سازوکار سوم نیز عرضه خودرو در بازار بورس است که در این بازار، خودرو دارای قیمتی پایه بوده و در بازار رقابت عرضه خواهد شد. همچنین در این رقابت، قیمت خودرو واقعی و مشخص خواهد بود.

فاطمی امین در پاسخ به این سوال که چرا در سال 1401 قرعه کشی به شکل کامل حذف نشد گفت ما وعده دادیم طرح قرعه کشی در سال 1401 حذف خواهد شد، اما برخی تصور کردند این طرح باید در ابتدای سال حذف شود که البته چنین تصوری اشتباه بوده و ما این طرح را به تدریج تا پایان سال حذف خواهیم کرد.

ممنوعیت واردات خودروی لوکس و دست دوم

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اعلام این که آیین‌نامه واردات خودرو نهایی شده، گفت در این آیین‌نامه مواردی را در نظر گرفته‌ایم تا خودرویی که وارد کشور می‌شود باید دارای خدمات پس از فروش باشد و همچنین باید فناوری آن خودرو نیز به کشور منتقل شود. فاطمی‌ امین با اعلام این که خودروی لوکس وارد کشور نخواهد شد گفت واردات خودروهای دست دوم نیز بر اساس قانون ممنوع خواهد بود.