مانیتور گیمینگ کورسیر Corsair Xeneon Flex

منحنی یا تخت فرقی نمی‌کند، مانیتور گیمینگ جدید کورسیر هر دو حالت را ارائه می‌کند

کورسیر از یک مانیتور گیمینگ مبتکرانه به نام Corsair Xeneon Flex رونمایی کرده که به کاربر اجازه تنظیم بین حالت تخت و یک حالت تاشو جذاب را می‌دهد.

نمی‌توانید بین خرید یک مانیتور منحنی یا تخت تصمیم بگیرید؟ کورسیر با معرفی مانیتور Corsair Xeneon Flex 45WQHD240 راه حلی را پیش روی شما گذاشته است. مانیتور گیمینگ جدید کورسیر از یک پنل انعطاف‌پذیر OLED برخوردار است که به معنای واقعی کلمه می‌توانید آن را خم کنید و فرم ظاهری‌اش را تغییر دهید.

این تغییر وضعیت نمایشگر به لطف پنل W-OLED ساخت شرکت ال جی دیسپلی امکان‌پذیر می‌شود که کورسیر برای توسعه Xeneon Flex همکاری نزدیکی با آن داشته است. در مقایسه با نمونه اولیه‌ای که ال جی دیسپلی سال گذشته در نمایشگاه CES از آن رونمایی کرد و از موتورهایی برای جابجایی بین حالت‌های مسطح و خمیده استفاده می‌کرد، کورسیر با یک جفت دستگیره که در دو طرف چپ و راست نمایشگر تعبیه کرده به شما اجازه می‌دهد به صورت دستی این کار را انجام دهید. یک یوتیوبر در ویدیویی نحوه عملکرد مانیتور گیمینگ کورسیر را به نمایش می‌گذارد که می‌توانید در زیر آن را ببینید.

بررسی مانیتور خمیده/تخت Corsair Xeneon Flex

این مانیتور مفهوم اولیه بسیار جذابی است که در هر دو حالت مسطح و منحنی عملکرد خوبی را ارائه می‌کند. برخی افراد برای کارهای روزمره خود ترجیح می‌دهند از یک نمایشگر مسطح استفاده کنند، زیرا تصاویر تحریف شده کمتری ایجاد می‌کند و کمتر بازتاب نور را جذب می‌کند. اما برخی دیگر برای کارهایی مثل بازی کردن ترجیح می‌دهند از یک نمایشگر منحنی استفاده کنند تا بیشتر غرق بازی شوند؛ زیرا چنین پنلی می‌تواند تمام دید محیطی شما را به خودش اختصاص دهد.

مشخصات فنی مانیتور گیمینگ مبتکرانه کورسیر Xeneon Flex

مانیتور گیمینگ کورسیر Corsair Xeneon Flex

از مشخصات فنی این مانیتور مبتکرانه و جذاب باید به ابعاد ۴۵ اینچی با نسبت تصویر اولترا واید ۲۱ به ۹، نرخ رفرش ۲۴۰ هرتزی و اوج روشنایی ۱۰۰۰ نیتی آن اشاره کرد. حداکثر انحنای Xeneon Flex به شعاع 800R می‌رسد، اما شما می‌توانید میزان انحنای مورد نیاز خودتان را برای آن تنظیم کنید. این مانیتور از فناوری‌های نرخ رفرش متغیر Nvidia G-Sync و AMD FreeSync Premium نیز پشتیبانی می‌کند و در پشت و جلوی آن طیف وسیعی از پورت‌ها شامل HDMI ،DisplayPort ،USB-C ،USB-A و یک جک هدفون حضور دارد.

البته مانیتور گیمینگ Xeneon Flex کورسیر اولین نمایشگر خم شونده جهان نیست. سال گذشته یک شرکت چینی به نام Skyworth از تلویزیونی رونمایی کرد که قابلیت تبدیل از صفحه تخت به خمیده را داشت؛ اما این مانیتور جدید شانس بیشتری دارد که برخلاف تلویزیون رقیب، وارد بازارهای جهانی شود.

متأسفانه هنوز خبری از اعلام قیمت یا تاریخ عرضه این مانیتور مبتکرانه در دست نیست. برای اطلاع از این جزئیات به علاوه مشخصات فنی بیشتر آن باید تا پایان سال ۲۰۲۲ منتظر بمانید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*