پیکسل فولد

گوشی منعطف گوگل، چیزی شبیه به گلکسی فولد های سامسونگ خواهد بود

حق اختراعی منتشر شده که نشان می‌دهد گوشی منعطف گوگل شباهت ظاهری زیادی با گوشی‌های سری گلکسی زد فولد سامسونگ دارد.

بر اساس اطلاعات لو رفته از گزارش ثبت پتنت گوگل، این شرکت در حال ساخت اولین گوشی تاشو خود، با طراحی شبیه به سری گلکسی فولد سامسونگ است. پیش‌تر، گمانه‌زمانی‌های متعددی در مورد اولین گوشی منعطف گوگل مطرح شده بود. طبق گزارش‌های پیشین، این دستگاه احتمالا پیکسل نوت‌پد یا پیکسل فولد نام‌گذاری خواهد شد. شایعات قبلی حاکی از عرضه این گوشی تا پایان سال 2021 بود که در نهایت چنین ادعایی محقق نشد.

اکنون بر اساس گزارش‌های جدید، گوشی منعطف گوگل، سرانجام طی سال جاری به طور رسمی معرفی خواهد شد. با این حال، غول فناوری آمریکایی هنوز در مورد برنامه عرضه این دستگاه در سال 2022، خبری را منتشر نکرده است. طبق گمانه‌زنی‌های اخیر، گوگل احتمالا اولین گوشی منعطف خود را در خلال رویداد رونمایی از سری پیکسل 7، معرفی خواهد کرد. این شرکت در اواخر پاییز امسال، میزبان کنفرانسی برای رونمایی از جدیدترین دستگاه‌های سری پیکسل خود خواهد بود.

با وجود عدم تایید رسمی، اخیرا حق اختراع گوشی منعطف گوگل توسط وب‌سایت 91mobile منتشر شد. گوگل پیش‌تر برای ثبت حق اختراع خود، در تاریخ 27 ژوئن 2019 درخواست خود را به WIPO (اداره جهانی مالکیت فکری) ارسال کرده بود. این حق اختراع یک نمایشگر تاشو را نشان می‌دهد که کاربران می‌توانند آن‌را مانند یک کتاب باز کنند. بر اساس گزارش 91mobiles، پتنت جدید گوشی تاشو گوگل، در ژوئن 2021 توسط WIPO ثبت و تایید شد. بر اساس تصاویر منتشر شده از پتنت، گوشی ادعایی پیکسل فولد، از طراحی مشابه گلکسی زد فولد سامسونگ برخوردار خواهد بود.

پتنت گوشی منعطف گوگل

افشای جزئیاتی از پتنت گوشی منعطف گوگل

گوشی تاشو گوگل، طراحی نوت‌بوک مانندی دارد و از وسط تا می‌شود. با این حال، دستگاه مذکور دارای حاشیه‌های نسبتا ضخیمی در اطراف نمایشگر است. هم‌چنین، به نظر می‌رسد که در بخش میانی آن، چین‌خوردگی دیده می‌شود که در اکثر نمونه‌های منعطف وجود دارد. برخلاف گلکسی زد فولد، گوشی تاشو گوگل به یک دوربین سلفی در فریم بالایی مجهز شده است. به طور خلاصه، دوربین سلفی گلکسی زد فولد 4، درون صفحه‌نمایش قرار دارد.

این گوشی احتمالا به یک نمایشگر ثانویه بیرونی برای انجام وظایف اولیه، مجهز خواهد شد. هم‌چنین بر اساس این گزارش، گوشی منعطف گوگل از سنسور دوربین اصلی پیکسل 6 استفاده خواهد کرد.

پتنت گوشی تاشو گوگل

علاوه بر این، طبق افشاهای قبلی، گوشی تاشو پیکسل دارای یک صفحه‌نمایش بیرونی به ابعاد 5.8 اینچ خواهد بود که کوتاه‌تر و عریض‌تر از نمونه موجود در گلکسی زد فولد 4 است. هم‌چنین، ظاهرا گوشی تاشو گوگل نسبت تصویر وسیع‌تری نسبت به گلکسی زد فولد سامسونگ را ارائه خواهد داد.

این دستگاه هم‌چنین احتمالا به تراشه Tensor ساخت گوگل مجهز خواهد شد و از یک سنسور IMX363 سونی به عنوان دوربین اصلی 12.2 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد که با یک لنز فوق عریض 12 مگاپیکسلی IMX386 همراه می‌شود.

گوشی منعطف گوگل هم‌چنین به دو سنسور 8 مگاپیکسلی IMX355s برای ثبت تصاویر سلفی مجهز خواهد شد. جزئیات بیش‌تر در مورد این دستگاه تاشو طی روزهای آینده منتشر خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*