خودرو مشترک سایپا و سیتروئن

خودرو مشترک سایپا و سیتروئن رونمایی شد

خودرو مشترک سایپا و سیتروئن در نمایشگاه تحول صنعت خودرو معرفی شد. تولید خودرو M44 سایپا به زودی در شرکت سایپاسیتروئن آغاز می‌شود.

گروه خودروسازی سایپا در نمایشگاه تحول صنعت خودرو که روز پنجشنبه 3 شهریور 1401 آغاز به کار کرد به صورت رسمی از خودرو مشترک خود با سیتروئن با نام M44 پرده برداشت. تولید خودرو M44 سایپا به زودی در شرکت سایپا-سیتروئن آغاز خواهد شد.

معرفی خودرو مشترک سایپا و سیتروئن

شرکت سایپا و سیتروئن فرانسه به واسطه برجام در سال 1395 همکاری خود را وارد فاز جدیدی کردند و طی آن 50 درصد مالکیت سایپاسیتروئن به شرکت سیتروئن واگذار شد تا این دو شرکت با درصد مالکیت یکسان پروژه تولید خودرو C3 و پروژه M4T4 را در شرکت سایپا-سیتروئن به انجام برسانند.

این پلتفرم جدید در گروه استلانتیس که خودروسازان بزرگی نظیر پژو، سیتروئن، کرایسلر، فیات در آن حضور داشتند توسعه پیدا کرده است. در پروژه M4T4 تصمیم بر آن شد تا محصول این پروژه زودتر از سایت‌های سیتروئن و برای نخستین بار در ایران به تولید برسد و در همین راستا قالب‌های بدنه آن نیز آماده تولید شده بود.

بررسی‌ها حاکی از آن است که حدود 67 درصد از قطعات محصول مشترک سایپایی‌ها با Citroen با محصولات ایران خودرو یکسان بوده و کلیه خطوط بدنه، رنگ و مونتاژ این محصول در شرکت سایپا-سیتروئن آماده تولید است.

این خودرو به یک پیشرانه EC5 مجهز خواهد بود که خط تولید این پیشرانه نیز در کارخانه نصب و آماده شده است. خودرو M44 سایپا از استانداردهای روز صنعت خودرو بهره می‌برد و به زودی تولید آن با همکاری ایران خودرو در شرکت سایپا سیتروئن آغاز خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*