تولید پیکاپ و شاسی بلند

اتحاد مکث موتور، زامیاد، ایلیا موتور و آمیکو برای تولید پیکاپ و شاسی بلند در ایران

شرکت‌های مکث موتور، زامیاد، ایلیا موتور و آمیکو برای تولید پیکاپ و شاسی بلند در ایران با امضای تفاهم‌نامه‌ای یک اتحاد ویژه را تشکیل دادند.

صبح روز 3 شهریور 1401 نمایشگاه تحول صنعت خودرو آغاز به کار کرد و در حاشیه آن شرکت‌های ایلیا موتور، آمیکو، مکث موتور و زامیاد برای تولید پیکاپ و شاسی بلند شاسی مستقل قرارداد ایجاد پلتفرم مشترک را به امضا رساندند. گفتنی است هم‌اکنون خودروهای زامیاد زاگرس، آمیکو آسنا، مکث کلوت و دایون وای 5 طبق یک پلتفرم مشترک در ایران به تولید می‌رسند.

همکاری خودروسازان برای تولید پیکاپ و شاسی بلند در ایران

مدیران عامل شرکت‌های ایلیا موتور، آمیکو، مکث موتور و زامیاد در حاشیه این نمایشگاه روی تولید بن‌سازه آفرود داخلی بر پایه هم‌افزایی به توافق رسیدند. بر اساس این تفاهم نامه، این خودروسازان برای ساخت داخلی اجزا، قطعات و توسعه پلتفرم مشترک برای تولید انواع خودروهای وانت پیکاپ دو دیفرانسیل دو کابین و خودروهای شاسی‌بلند با شاسی مستقل همکاری خواهند داشت.

بر اساس این تفاهم‌نامه میزان خودکفایی حداقل 60 درصد برای 100 هزار دستگاه خودرو در سال در نظر گرفته شده است. همچنین به واسطه این تفاهم‌نامه در میان خودروسازان خصوصی و دولتی شاهد هم‌افزایی و همکاری بیشتری خواهیم بود که باعث تحول این حوزه خواهد شد.