ماکت 2 خودرو هاچ بک و مینی شاسی بلند سایپا

سایپا ماکت 2 خودرو هاچ بک و مینی شاسی بلند آینده خود را به نمایش گذاشت

ماکت 2 خودرو هاچ بک و مینی شاسی بلند سایپا در نمایشگاه دستاوردهای صنعت خودروی کشور رونمایی شد. معرفی این دو محصول را در ادامه بخوانید.

گروه خودروسازی سایپا در نمایشگاه دستاوردهای صنعت خودروی کشور از خودروی جدید هاچ بک خود با نام SP0 رونمایی به عمل آورد. مدتی است که ایران خودرو و سایپا هر روز حرف تازه‌ای برای گفتن می‌زنند و برنامه‌های جدیدی برای تولید خودرو رو می‌کنند. خودروی جدیدی که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم، بر پایه پلتفرم جدید نارنجی پوشان جاده مخصوص است و به طور کلی با پلتفرم SP100 شاهین و آریا متفاوت خواهد بود.

رونمایی ماکت 2 خودرو هاچ بک و مینی شاسی بلند سایپا

ماکت 2 خودرو هاچ بک و مینی شاسی بلند سایپا

تفاوت بین پلتفرم شاهین با پلتفرم جدیدی که گروه خودروسازی سایپا رونمایی کرده در ابعاد کوچکتر SP0 است. به طور کلی خودروی جدید سایپا قرار است در مدل هاچ بک راهی بازار شود و به همین خاطر کلاس طراحی آن با سدان شاهین فرق می‌کند. همچنین لازم به ذکر است که طراحی و تولید پلتفرم SP0 هم‌اکنون در جریان و بدنه و پیشرانه آن در حال ساخت است.

ماکت 2 خودرو هاچ بک و مینی شاسی بلند سایپا

آنچه در نمایشگاه دستاوردهای صنعت خودرو کشور در معرض نمایش عموم قرار داده شده، خودرویی است که به نظر می‌رسد نسبت به دیگر محصولات این شرکت پیشرفت قابل توجهی داشته و فرآیند طراحی و تولید آن بهبود خوبی را تجربه کرده است. همچنین انتظار داریم این محصول تازه‌نفس در سال 1402 یا 1403 در خط تولید سایپا قرار بگیرد.

ماکت 2 خودرو هاچ بک و مینی شاسی بلند سایپا

گروه صنعتی سایپا تلاش کرده از روی پلتفرم جدید SP0 علاوه بر تولید یک هاچ بک جذاب و اقتصادی، یک مینی شاسی بلند هم طراحی و تولید کند. این خودرو نیز در نمایشگاه مذکور رونمایی شده و قرار است روی همان پلتفرم جدید سوار شود. البته پیشرانه این SUV متفاوت خواهد بود و طراحی منحصر به فرد خود را خواهد داشت.

ماکت 2 خودرو هاچ بک و مینی شاسی بلند سایپا

آن‌طور که اطلاعات به بیرون درز کرده می‌گویند مینی شاسی بلند سایپا مجهز به یک پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر توربو است که می‌تواند حداکثر قدرت 148 اسب بخار را تولید کند و همزمان از استاندارد آلایندگی یورو 4 بهره می‌برد. از جمله تجهیزاتی که این خودرو به آن مجهز است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

رینگ آلومینیومی 17 اینچ، کیسه هوای راننده و شاگرد، کیسه هوای جانبی صندلی، کیسه هوای پرده‌ای، مولتی مدیا و سیستم بلوتوثی، چراغ روشنایی روز و حسگر پارک.

هنوز زود است که بخواهیم درباره تاریخ ورود این خودرو به بازار داخلی نظر قطعی بدهیم، چرا که طرح این دو خودرو در مراحل اولیه قرار دارد و باید مراحل زیادی پشت سر گذاشته شود تا به خط تولید برسند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اون آبیه که برلیانس H320 هستش!