ویلای زیر دریایی

اولین ویلای زیر دریایی جهان، رویایی‌تر از تصور شما است + مجموعه تصاویر

اولین ویلای زیر دریایی جهان در مالدیو ساخته شده است. این ویلای متفاوت فوق‌العاده رویایی و بی‌نظیر به نظر می‌رسد. در ادامه مجموعه تصاویر این بنای شگفت‌انگیز را مشاهده خواهید کرد.

در این مقاله نگاهی به یکی از پروژه‌های خاص یک عکاس معماری به نام Justin Nicholas خواهیم داشت.. Justin برای شرکت‌های Marriott International, Hilton Worldwide, IHG و دیگر شرکت‌های هتلداری و مجموعه‌ای از معماران و طراحان عکاسی می‌کند. او ساکن استرالیا است و در جنوب شرقی آسیا یک دفتر دارد که بسیاری از کارهای خود را آنجا انجام می‌دهد.

همه کارهای جاستین شگفت‌انگیز هستند؛ اما در میان آنها یک پروژه خیلی خاص هست که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. این پروژه مربوط به عکاسی از اولین ویلای زیر دریایی جهان در مالدیو به نام The Muraka می‌شود.

نگاهی به اولین ویلای زیر دریایی جهان در مالدیو

بنای منحصر به فرد در مالدیو

او این پروژه را خیلی زیبا به تصویر کشیده است. در واقع مناظر وسیع این ویلای زیر دریایی طوری نشان ثبت شده‌اند که زیبایی منحصر به فرد معماری و موقعیت مکانی آن را به همراه اتاق‌ خواب زیر دریایی‌اش به خوبی ببینیم و درک کنیم. جاستین این عکس های منحصر به فرد را با ما به اشتراک گذاشته است.

وی درباره این پروژه توضیحاتی را ارائه کرد:

ویلای زیر دریایی

این اولین بار بود که با هر سه طراح اصلی همکاری می‌کردم. Ahmed Saleem مالک این ویلای زیر دریایی و معمار اصلی آن، Mike Murphy مهندس اصلی و Yuji Yamazaki معمار داخلی بودند. من یک عکاس هتل و اقامتگاه هستم و با شرکت‌های مختلفی سر و کار دارم. این پروژه توسط شرکت هتلداری Hilton International که مدیریت اقامتگاه‌های Conrad Maldives و The Muraka را به عهده دارد به من پیشنهاد شد.

یکی از جالب‌ترین جنبه‌های شغل من ملاقات با افرادی است که این مکان‌های لوکس و فوق‌العاده را می‌سازند و شاهد تمام پروسه ساخت و ساز تا انتها هستم. با Ahmed Saleem درباره ایده خلاقانه ساخت این ویلای زیر دریایی صحبت کردم و این یکی از شیرین‌ترین مکالمه‌هایی بود که داشتم. به طور کلی، عکاسی از این پروژه خارق‌العاده یک نقطه عطف در کار من بود. زیبایی The Muraka نفس‌گیر است. این ویلا طوری ساخته شده که گویی روی اقیانوس هند شناور است و از طریق یک راهروی ۲۵۰ متری از ساحل به ویلا می‌رسیم. ساختمان یک اتاق پذیرایی، یک اتاق سرگرمی و اتاق مهمان در طبقه همکف دارد. اتاق اصلی پنج متر زیر آب ساخته شده است که از طریق یک پلکان مارپیچی زیبا یا آسانسور به آن می‌رسیم.

ویلای زیر دریایی

او در ادامه توضیح می‌دهد که روزهایشان در مکان‌هایی که قرار است عکاسی کنند به ویژه مکان‌های تفریحی مالدیو و سایر اقامتگاه‌های تفریحی همیشه طبق یک روتین خاص سپری می‌شود. نور اقیانوس هند در هنگام طلوع و غروب آفتاب بسیار متفاوت است؛ بنابراین کارشان را صبح زود تا آخر شب ادامه می‌دهند تا مطمئن شوند که از هر دو نور بهره برده‌اند.

او و تیمش معمولا روز اول و دوم را استراحت می‌کنند. در مرحله بعد ابتدا نور، ویژگی‌های معماری، زوایای عکسبرداری و شرایط محیطی را بررسی می‌کنند و سپس برنامه‌ریزی می‌کنند و طبق برنامه پیش می‌روند.

تنها چیزی که نمی‌توانید به درستی برای آن برنامه‌ریزی کنید شرایط جوی است. آنها معمولا برای عکسبرداری از یک اقامتگاه بزرگ یک تا سه هفته در آنجا اقامت می‌کنند و هر روز براساس تغییرات آب و هوایی عمل می‌کنند. فقط باید از موقعیت‌های پیش آمده سریع استفاده کنند تا بهترین نتایج را در کمترین زمان به مشتری تحویل دهند.

ویلای زیر دریایی

در پروژه Conrad Maldives و The Muraka دو هفته در آنجا اقامت داشتند. اولین روزی که در The Muraka اقامت داشتند آسمان پوشیده از ابرهای سیاه بود و باران می‌بارید و این شرایط حتی برای عکسبرداری زیر آب هم ایده‌آل نبود. اولین مکان در برنامه‌ریزی آنها عرشه خارجی بود که سطح چوبی با رنگ روشن داشت و هر قطره باران روی آن مشخص می‌شد. بنابراین به دلیل محدودیت‌ پیش آمده عکاسی از حمام‌ها و راهروها را تنظیم و آغاز کردند.

جاستین در ادامه می‌گوید:

تصویربرداری در The Muaka یک پروسه لذت‌بخش و در عین حال یکی از پیچیده‌ترین محیط‌هایی بود که در طول دو دهه فعالیت حرفه‌ای خود تجربه کردم. ما به هر کجای دنیا که برویم تمام تجهیزات را با خود می‌بریم و قبل از خروج از استرالیا تمام تجهیزات را از لحاظ فنی بارها و بارها بررسی می‌کنیم تا برای عکسبرداری از زیر و بیرون از آب آماده باشند. آنتن‌ها نیز نقش مهمی در این میان دارند.

بنای منحصر به فرد در مالدیو

یکی از موارد خاصی که در کار جاستین ما را شگفت‌زده می‌کند توانایی او در برقراری ارتباط با محیط است طوری که وقتی به عکس‌ها نگاه می‌کنید، انگار در آن محیط هستید. وقتی در این مورد و به خصوص درباره پروژه The Muraka از جاستین سوال پرسیده شد پاسخ داد:

بسیار از شما متشکرم، این بهترین تمجیدی بود که تا به امروز شنیده‌ام. من در تمام فرآیند عکاسی سعی می‌کنم تا با فضا آشنا شوم و داستان ساخت آن و احساسات نهفته آن را بدانم. وقتی برای اولین بار به یک مکان می‌رسم زمان زیادی را برای بررسی داخل و اطراف ساختمان سپری می‌کنم و به تماشای تابش خورشید، بازتاب نور و احساس‌های مختلف فضا در طول روز می‌پردازم.

هنگامی که درک درستی از مکان و فضا به دست آوردم، برنامه‌ریزی خود را بر اساس خواسته‌های مشتری تنظیم می‌کنم و علاوه بر این هر تصویر دیگری که احساس کنم زیباست به کار اضافه می‌کنم.

ویلای زیر دریایی

عکاسی از هتل‌ها و اقامتگاه‌های تفریحی یک حوزه کاملا متفاوت در عکاسی معماری است. شما باید معماری ساختمان و امکانات رفاهی را نشان دهید. در واقع یک سبک زندگی بفروشید، جنبه‌های فنی را دقیق نمایش دهید و در عین حال آن را به بازار عرضه کنید.

این موضوع سبب می‌شود که برای هر هدف به صورت مجزا عکاسی شود. یکی به هدف معماری و دیگری برای عرضه به بازار که هر یک با روش‌های متفاوت انجام می‌شود و البته نتایج متفاوتی هم دارند. جاستین می‌گوید با وجود فهرستی که از قبل برای عکاسی از مکان‌های مختلف درست می‌کنند، باز هم با دستیارانش برای مدیریت نور و با تهیه کننده، استایلیست و شریکش، Joshua Jones، مشورت می‌کند تا مطمئن شود که فضا مطابق با استانداردهای برند است و می‌تواند نظر بینندگان را جلب کند.

ویلای زیر دریایی

جاستین اضافه می‌کند:

ما با تیم املاک و تجهیزات از نزدیک کار می‌کنیم و با روسای بخش‌های مختلف جلساتی داریم که نیازهای هر بخش را تامین کنند. در هر بخش همیشه یک تیم اختصاصی داریم و بخش خدمات هتل یا اقامتگاه بخشی هستند که اغلب نادیده گرفته می‌شوند ولی در پشت صحنه حضور دارند و قدردان خدمات و مشارکت بسیار بالای آنها هستیم. ما عکسبرداری از هر فضا را با براکتینگ نوردهی انجام می‌دهیم و اغلب چندین بار به همان فضا برمی‌گردیم تا بهترین نور و نتیجه را داشته باشیم.

من و اپراتور دیجیتالم، هر روز تصاویر را برای مشتری ارسال و بر اساس آن رتبه‌بندی می‌کنیم. پس از تایید عکس‌ها را متناسب با برند و موقعیت مکانی همگام‌‌سازی و سپس روتوش می‌کنیم. من عکس‌های گرفته شده خام در مدیوم فرمت فیز و کانن SLR را در برنامه Capture One از لحاظ تنظیمات اولیه ساختاری و اصلاح رنگ و غیره ویرایش می‌کنم و سپس از فتوشاپ برای روتوش کمک می‌گیرم.

بنای منحصر به فرد در مالدیو

زمان آن رسیده است که به زیر آب در The Muraka سفر کنیم. در اولین عکس از این ویلای زیر دریایی عکاس چشمان شما را خیره می‌کند و از راهروی تاریک استفاده می‌کند تا چشمان ما را بر روی اتاق متمرکز کند. این فضا حس بسیار خوبی را القا می‌کند. ماهی‌ها، رنگ‌ها، الگوهای نور در آب همه و همه مسحور کننده هستند.

جاستین اقرار می‌کند که همه عشق و علاقه‌مندی‌های او تا به امروز به دلیل عوامل متعدد در این پروژه خلاصه می‌شود. او می‌گوید:

من عاشق این هستم که به چالش کشیده شوم و عاشق پروژه‌های پیچیده هستم، پس کار کردن با یک تونل شیشه‌ای بسیار هیجان‌انگیز است. همکاری با یکی از زیباترین مقاصد گردشگری جهان، معمار و مهندسی منحصر بفرد، ابزارها و روش‌های خاص و یک مشتری که اختیار و آزادی عمل بسیاری برایم قائل است، به جذابیت این پروژه افزود.

ویلای زیر دریایی

 

بیایید جزئيات عکاسی این فضا را بررسی کنیم چرا که می‌دانیم چنین عکاسی بدون چالش نیست. به طور طبیعی همه ما می‌دانیم که مشکل اصلی در عکاسی زیر آب نورپردازی در روز و شب است. آنها برای نورپردازی فضا از فلاش نور در بالای اتاق‌خواب مستر استفاده کردند و برای جلوگیری از انعکاس نور هدهای داخلی کار گذاشته بودند.

پیچیده‌ترین عکس‌ها به شش تا هشت فلاش پروفتو نیاز داشتند تا تنها یک فریم را روشن کنند. در روزهای اول باید تست‌ها و اصلاحات لازم انجام می‌شد تا با سنجش و مهار نور محیط به یک تعادل نرم رسید. خوشبختانه بخش بالایی این ویلای زیر دریایی موقعیت مناسبی برای نوردهی و قسمت انتهایی اتاق مستر زیر آب یک دریچه فرار فراهم کردند. دستیار جاستین زمان قابل توجهی را روی دریچه نشست تا نور را به فضا هدایت کند.

بنای منحصر به فرد در مالدیو

جاستین اضافه می‌کند:

ما این ویلای زیر دریایی را مانند بسیاری از پروژه‌های دیگر پیش از افتتاح عکسبرداری کردیم، بنابراین بخش بزرگی از کار ناتمام مانده بود که باید حواسمان به آنها هم باشد. یکی دیگر از عجیب‌ترین پیچیدگی‌ها این بود غواصان برای جذب مارماهی‌ها، ماهی‌ها و کوسه‌ها باید به آنها غذا می‌دادند و آنها را نزدیک ویلا نگه می‌داشتند و در عین حال روزی دوبار سطح بیرونی شیشه را تمیز می‌کردند.

تمام تلاش و کار تیمی که برای این پروژه فوق‌العاده انجام شد واقعا ارزشش را داشت. عکس‌هایی که جاستین گرفته است مسحور کننده است. آنها حس و حال مکان را به خوبی القا می‌کنند و باعث می‌شوند بیینده حال و هوای آنجا را حس کرده و خود را در آن مکان تجسم کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. تمام خاکی که برای ساخت دبی بکار رفته تماماً از خاک ایران ما درست شده.ما مردم ایران چقدر بدبختیم 😓