شاهین اتوماتیک با گیربکس CVT

شاهین اتوماتیک با گیربکس CVT رسما رونمایی شد

شاهین اتوماتیک با گیربکس CVT در نمایشگاه تحول صنعت خودرو رونمایی شد. در ادامه با تصاویر و مشخصات سایپا شاهین دنده اتومات همراه گجت نیوز باشید.

گروه خودروسازی سایپا از همان روزی که سدان جدید خود را راهی بازار داخلی کرد، حواشی زیادی برایش ایجاد شد و اگر بگوییم شاهین پرحاشیه‌ترین خودروی چند سال اخیر بوده، بیراه نگفته‌ایم. سال‌ها طول کشید تا وقتی شاهین تحویل مشتریان داده شود و پروسه تولید آن بسیار زمان‌بر بود.

رونمایی از شاهین اتوماتیک با گیربکس CVT

یکی از مهم‌ترین مولفه‌های این خودرو کیفیت طراحی مناسب آن و مشخصات فنی نامطلوب و نامناسبی است که دارد. مهندسان نارنجی‌پوش سایپا بیش از آن که روی مشخصات فنی و کیفیت ساخت شاهین کار کنند، تمرکز خود را روی زیبایی‌شناسی این سدان گذاشته‌اند.

شاهین اتوماتیک با گیربکس CVT

متاسفانه شاهین گاو پیشانی سفید بازار خودرو شده و هم‌اکنون کاربران واکنش‌های منفی زیادی نسبت به آن دارند. برای مثال قیمت شاهین از ایران خودرو تارا کمتر است، اما به خاطر حواشی اخیر مشتریان ترجیح می‌دهند شاهین را به عنوان گزینه‌ای برای خرید انتخاب نکنند. شاید یکی از علل تولید شاهین اتوماتیک توسط سایپا، رفع کدورت‌ها و دلجویی از مشتریان باشد!

روز گذشته و در جریان برگزاری نمایشگاه تحول صنعت خودرو، گروه خودروسازی سایپا از شاهین CVT رونمایی کرد. پیشرانه‌ای که برای این محصول در نظر گرفته شده همان M15 توربوشارژ است و گیربکس آن سی وی تی خواهد بود. پیش‌تر به گیربکس بلژیکی شاهین اتومات اشاره کرده بودیم. این جعبه دنده به صورت مصنوعی تا 6 دنده را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

شاهین اتوماتیک با گیربکس CVT

همچنین برای این که اوضاع شاهین اتوماتیک بهبود یابد و یاد و خاطره حواشی اخیر از اذهان مردم پاک شود، درون کابین این خودرو یک‌سری تغییرات ایجاد شده است. هم‌اکنون شاهد استفاده از دو تریم مشکی و کرم با قطعات دکوراتیو چوب در کابین شاهین سی وی تی هستیم.

همچنین نمایشگر سیستم مولتی مدیا بزرگتر از قبل شده و دکمه‌های آن لمسی هستند. از دیگر امکانات رفاهی و آپشن‌های این خودرو می‌توان به دوربین عقب، سنسور نور یا اتولایت، کروز کنترل، رینگ‌های آلومینیومی و کیسه‌های هوای جانبی و صندلی‌های برقی اشاره کرد.