واردات خودرو

واردات خودرو از اول مهرماه آغاز می‌شود

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام این که واردات خودرو از اول مهرماه آغاز می‌شود گفت واجدین شرایط واردات ماشین تا 19 شهریور فرصت دارند تا درخواست خود را ارائه کنند.

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام این که تا 19 شهریور 1401 به واجدین شرایط واردات خودرو فرصت دادیم تا درخواست خود را به دفتر صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت تحویل دهند، گفت مرحله اجرایی واردات ماشین از اول مهر 1401 به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

آغاز واردات خودرو از اول مهرماه

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به این که آیین‌نامه واردات ماشین دارای سه گروه است، گفت بعد از تحویل درخواست در مهلتی که در نظر گرفته شده، نام شرکت‌های برگزیده حداکثر تا آخر شهریورماه اعلام خواهد شد. وی افزود پس از این که شرکت‌ها الزامات آیین‌نامه واردات خودرو را با امتیاز بالاتری دریافت کردند، طرح واردات ماشین به اجرا در خواهد آمد.

قالیباف در ادامه اظهار کرد واردکنندگان خودروی اقتصادی، سرمایه‌گذاران خارجی متقاضی ایجاد خط تولید و متقاضیان واردات خودروی برقی به مناطق آزاد به عنوان سه گروه اولویت اول مشمول آیین‌نامه واردات ماشین محسوب می‌شوند. وی افزود در درخواستی که شرکت‌ها ارائه می‌کنند ضمن تعیین جزئیات الزامات مورد نظر، نوع خودرویی که می‌خواهند آن را وارد کشور کنند نیز باید اعلام شود.

واردات خودرو

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد مشوق‌هایی برای متقاضیان سرمایه‌گذاری ایجاد خط تولید خودرو در نظر گرفتیم تا بتوانند از طریق واردات ماشین و فروش آن هزینه‌های ریالی خود را برای خرید کارخانه و راه‌اندازی خطوط تولید تامین کنند. وی افزود استفاده از مشوق، مازاد بر سقف 1 میلیارد یورویی واردات خودرو است.

قالیباف در مورد واردات خودرو در مناطق آزاد نیز بیان کرد در مناطق آزاد فقط می‌توان خودروی برقی را وارد کرد و شرایط متقاضیان مشابه واردکنندگان خودروی اقتصادی خواهد بود. البته در حال حاضر داخلی‌سازی در دستور کار قرار ندارد و به جای آن واردکنندگان باید زیرساخت و ایستگاه شارژ خودرو را تامین کنند.

سخنگوی وزارت صمت در مورد فرایند بررسی درخواست‌ها و تایید نهایی شرکت‌ها نیز بیان کرد هر شرکتی که از الزامات آیین‌نامه نظیر انتقال فناوری امتیاز بیشتری را کسب کند، در اولویت قرار خواهد گرفت. وی در مورد حقوق دولتی واردات ماشین نیز عنوان کرد درصد حقوقی دولتی طبق قیمت کشف شده نهایی در بورس کالا تعیین خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*