اختراع جدید سامسونگ ، نمایشگر شفاف

اختراع جدید سامسونگ، گوشی‌های جذاب نسل بعدی را به تصویر می‌کشد

یک حق اختراع جدید از سوی سامسونگ ثبت شده که می‌تواند نمایشگر نسل‌های آینده گوشی‌های هوشمند که به زودی ظهور می‌کنند را نشان دهد.

شاید باورش سخت باشد اما از عرضه اولین گوشی‌های تاشو سری گلکسی Z سامسونگ سه سال می‌گذرد. قبل از سال ۲۰۱۹، یک گوشی با نمایشگر تاشو چیزی بود که فقط می‌شد آن را در فیلم‌های علمی-تخیلی دید. اما حالا در سال ۲۰۲۲ تقریباً اکثر تولیدکنندگان بزرگ موبایل‌، گوشی‌های هوشمند تاشو را هم تولید می‌کنند و این دسته از محصولات در حال رواج پیدا کردن هستند. بنابراین حالا سوال ما این است که، محصول بزرگ بعدی چیست؟

نمایشگر شفاف، اختراع جدید سامسونگ برای نسل آینده گوشی‌های هوشمند

اخیراً سامسونگ یک حق اختراع جدید را در دفتر مالکیت معنوی جهانی WIPO به ثبت رسانده که نمایشگر گوشی‌های هوشمند آینده را به تصویر می‌کشد.

اختراع جدید سامسونگ ، نمایشگر شفاف

در حالی که صحبت کردن در مورد این حق اختراع کمی پیچیده است، اما از روی تصاویر می‌تواند حدس‌هایی در مورد این فناوری نمایشگر جالب توجه زد. این عکس‌ها، موبایلی را نشان می‌دهند که ظاهراً روی قاب پشتی خودش به یک نمایشگر ثانویه مجهز است. هرچند چنین ایده‌ای را پیشتر از سوی شرکت‌هایی مثل شیائومی دیده‌ایم، اما حق اختراع ثبت شده سامسونگ کمی متفاوت‌تر است.

اختراع جدید سامسونگ ، نمایشگر شفاف

قاب پشتی گوشی در این حق اختراع شفاف به نظر می‌رسد که به آن اجازه می‌دهد مثل یک نمایشگر اصلی رفتار کرده یا در نقش یک نمایشگر همیشه روشن ظاهر شود. کاربر می‌تواند این پنل را متناسب با سلیقه خودش شخصی‌سازی کند. علاوه بر این، وقتی می‌خواهید از دوربین گوشی استفاده کنید، این نمایشگر به یک منظره‌یاب زنده برای عکاسی تبدیل خواهد شد.

هرچند سامسونگ این حق اختراع جدید را ثبت کرده است، اما هیچ توضیح خاصی از آن منتشر نشده است. در هر صورت بدیهی است که سامسونگ در حال کار روی نوآوری‌های جذاب در عرصه نمایشگر گوشی‌ها است و این کمپانی در آینده می‌خواهد در کنار گوشی‌های تاشو خودش، از گوشی‌هایی با نمایشگر رول شونده و حتی قابل ارتقا هم رونمایی کند.