گوشی میت ۵۰

هواوی بازمی‌گردد؛ پیش‌خرید ۱ میلیون نسخه‌ای گوشی هواوی میت ۵۰

هواوی ۱ میلیون نسخه رزرو گوشی های سری میت ۵۰ را دریافت کرده است. این می‌تواند نشانه‌ای برای بازگشت شکوه‌مندانه غول چینی به بازار باشد.

دو سه سالی هست که تجارت گوشی‌های هوشمند افول کرده است. برندی که موفق شده بود اپل را پایین کشیده و خودش جایگاه آن را تصاحب کند و دقیقاً پشت سر سامسونگ ایستاده بود و قصد داشت بزرگ‌ترین گوشی‌ساز جهان شود، به یک باره با تحریم‌های دونالد ترامپ مواجه شد. اما کمپانی‌های بزرگ بازی‌های بزرگی را هم می‌کنند و نمی‌توان هواوی را به راحتی از این بازی بیرون کرد!

آنطور که گفته می‌شود، هواوی ششم سپتامبر (۱۵ شهریور ماه) میزبان یک رویداد خبری جدید برای معرفی محصول است. در این رویداد از نسل جدید گوشی‌های پرچمدار هواوی میت ۵۰ رونمایی خواهد شد که در چهار نسخه به نام‌های میت ۵۰ E، میت ۵۰، میت ۵۰ پرو و میت ۵۰ RS Porsche Design وارد بازار خواهند شد.

گوشی میت ۵۰

اما هواوی هفته گذشته بیانیه‌ای را منتشر کرد و امکان رزرو گوشی‌های هوشمند جدیدش را در وب‌سایت و پلتفرم‌های فروشگاهی خود فراهم کرد. در حال حاضر که مشغول نوشتن این مطلب هستیم حدوداً ۱ میلیون نفر گوشی های سری میت ۵۰ هواوی را برای خرید رزرو کرده‌اند. این رقم شگفت‌انگیز نشان می‌دهد که هواوی دوباره بازگشته است.

آشنایی مختصر با گوشی‌های سری میت ۵۰ هواوی

ما از منابع مختلفی شنیده‌ایم که گوشی میت ۵۰ E به عنوان نسخه اقتصادی این خانواده با چیپست اسنپدراگون 778G 4G عرضه خواهد شد،‌ در حالی که گوشی‌های میت 50 و میت 50 پرو با نسخه 4G چیپست پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۱ عرضه می‌شوند. هرچند این چیپست از 5G پشتیبانی نمی‌کند، اما هواوی با تکنیکی امکان استفاده از نسل ۵ شبکه موبایل را در اختیار کاربرانش خواهد گذاشت.

گوشی‌های این خانواده از یک سنسور دوربین ۵۰ مگاپیکسلی ۱/۱.۵ اینچی بهره‌مند خواهد شد که حدس می‌زنیم سنسور IMX 766 CMOS باشد. دوربین نسخه پرو از دیافراگم متغیر نیز بهره می‌برد که به لطف آن می‌توانید نور ورودی به سنسور را تنظیم کنید. این به گوشی کمک می‌کند در محیط‌های کم نور هم بتواند عکس‌های خوبی بگیرد.

ما همچنین شنیده‌ایم که نسخه پرو این خانواده به یک نمایشگر منحنی با رزولوشن 1.5K و ناچ بالای صفحه مجهز است. عرض این ناچ زیاد است. شاید هواوی می‌خواهد یک حسگر تشخیص چهره پیشرفته را در داخل آن تعبیه کند.