دیگ بخار

آشنایی با دیگ بخار لوله آتشی 60 لیتری

همانطور که می‌دانید جایگزین انرژی‌های دیگر انرژی بخار است که نقش عمده‌ای در استریلازیسیون وسایل و تجهیزات داشته است و از مهم‌ترین مزیت آنها راندمان بالا، توزیع دما به صورت یکنواخت، غیر سمی بودن و غیره اشاره می‌شود.

برای به کار انداختن موتورها و جوشکاری دیگ بخار در بخش صنعت، حمل و نقل و کشاورزی از تجهیزات و وسایل گوناگونی استفاده می‌شد که دیگ بخار زغال سنگی هم جزو همین موارد بوده است و امروزه به حد وسیعی از این ماده در جاهایی که به گاز و سوخت‌های دیگری دسترسی ندارند استفاده می‌کنند.

لوله‌های آتش‌خوار بارها مورد بررسی و آزمایش قرار می‌گیرند و در صورتی که تایید شوند و طبق استاندارد تولید شده باشند، صادر می‌شوند و هر کارخانه‌ای اندازه و سایز آن را مشخص و تولید می‌کند.

با پیشرفت تکنولوژی و افزایش جمعیت مردم برای گرمایش ساختمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی نیاز فراوان به سیستم مجهز و کم ظرفیت از نوع دیگ بخار لوله آتشی شدند چون فضای کمتری را اشغال می‌کرد و سوخت آن نیز تمیز بود و کمترین آلودگی در آن پیدا نمی‌شد.

طرز کار این بویلرها دیگ بخار صنعتی بدین صورت است لوله‌هایی که بخار تولید می‌کنند از طریق این دیگ آب را گرم می‌کنند و لوله‌های فلزی بیرون از استوانه قرار می‌گیرند و بر اثر گازی که در سطح بیرونی قرار گرفته است شروع به گرم شدن و تبدیل به بخار می‌شوند.

دیگ های بخار محفظه در بسته‌ای هستند که در آنجا آب گرم شده با فشار مورد نظر تبدیل به بخار می‌شود و در این نوع می‌توان صرفه‌جویی زیادی در انرژی و گاز شود.

دیگ بخار بوهار

دیگ های بخار به دو صورت ساخته می‌شوند که عبارت‌اند از دیگ بخار واتر تیوب و فایر تیوب که هر کدام توانایی و کاربردهای مختلفی دارند.

دیگ‌های بخار در صنایعی مثل نیروگاه‌های حرارتی، صنایع غذایی، داروسازی، پتروشیمی، صنایع کاغذ سازی، صنایع قند و شکر، صنایع چرم‌سازی، صنایع پلاستیک‌سازی، صنایع نساجی، تولید بتن و محصولات ساختمانی، ذوب‌آهن، بسته‌بندی و غیره مورد استفاده است.

دیگ بخار جهت تامین آب گرم و بخار برای مصارفی چون تامین گرما، حرکت مکانیکی، کنترل فشار و غیره است که نسبت به روش‌های قدیمی از مزایای بیشتری برخوردار است. این مزایا شامل راندمان بالا، ظرفیت بالا، کاهش مصرف انرژی، انتقال آسان‌تر، قیمت پایین‌تر و یکنواختی در توزیع و غیره خواهد بود.

دیگ بخار

از شرکت‌های فعال در زمینه‌ی تولید دیگ بخار 60 لیتری شرکت بوهار است که محصولات خود را در تنوع زیادی تولید و عرضه می‌کند.

کار اصلی این دیگ‌ها با مشعل است که آب ورودی به مخزن با حرارت مشعل تبخیر شده و به 100 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. سپس آب تبخیر شده توسط لوله‌های کوچک به مخزن بخار هدایت شده و در آنجا جمع‌آوری می‌شود. این بخارها بعد از جمع‌آوری مورد استفاده قرار می‌گیرد که کمترین استفاده‌ی آن تامین گرمای شوفاژخانه‌ها می‌است.

این دیگ بخار در ابتدای عمر خود فقط از زغال سنگ استفاده می‌کرد و سیستم بسیار ساده را داشت، اما با پیشرفت علم این دستگاه توانایی عملکرد با هر نوع سوختی را داشته و جزو سیستم‌های بسیار پیچیده است.

دیگ بخار پاکستانی

دیگ‌های بخار دارای محفظه‌های محکم و مقاومی هستند که در زمان استفاده قبل از آن که باز شوند می‌بایست بخار آن تخلیه شود تا دچار خطر و انفجار نشود.

دیگ بخار پاکستانی در بازار با قیمت بالایی مشاهده می‌شود و در زمان خرید می‌بایست به کیفیت و جنس آن اطمینان کامل داشت.

عموما این دیگ‌های بخار در سیستم‌های پکیج شوفاژ در ساختمان‌ها کاربرد بسیار زیادی دارد و در صنعت ساختمانی بسیار طرفدار دارد.

دیگ بخار

برای پخت برخی از غذاها مانند آب گوشت و عصاره‌گیری از قلم از دیگ بخار پاکستانی استفاده می‌کنند. این دیگ‌های بخار توسط سیستم‌های گرمایشی استفاده شده که اکثر از جنس فولاد و آلومینیوم هستند و دارای درب سوپاپ‌دار هستند.

دیگ‌های بخار در انواع مختلفی مانند صنعتی و خانگی تولید می‌شوند که در مدل‌های خانگی آن برای تهیه و پخت زود غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اکثر افراد برای حفظ ویتامین در غذا از این دیگ‌ها استفاده می‌کنند و باعث می‌شود طبخ غذا همراه با مواد مغذی و سالم انجام شود و برای دیگ‌های بخار صنعتی در صنایع مختلف برای کاهش انرژی و تولید برق کاربرد فراوانی دارد.

این مطلب توسط شرکت‌های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*