دانگ فنگ منگشی

هیولای 1000 اسب بخاری چینی معرفی شد؛ با دانگ فنگ منگشی آشنا شوید

شرکت دانگ فنگ امروز از هیولای 1000 اسب بخاری چینی خود یعنی دانگ فنگ منگشی رونمایی کرد. مشخصات فنی و جزئیات این آفرودر را در ادامه بخوانید.

نمایشگاه خودروی چنگدو هم‌اکنون در کشور چین در حال برگزاری است و یکی از برندهایی که در این رویداد غوغا به پا کرده، دانگ فنگ است. این کمپانی برتر چینی هم اکنون از برند جدیدی با نام مِنگشی رونمایی کرده و دو سوگلی هزار اسب بخاری (دو شاسی بلند و یک پیکاپ آفرودی) در سبد محصولاتش دیده می‌شود.

هیولای 1000 اسب بخاری چینی چه مشخصاتی دارد؟

همزمان با معرفی برند جدید این خودروسازی، آنها از دو کانسپت جذاب آفرودی با نام‌های منگشی M Terrain و M Terrain S رونمایی کردند. این دو غول بی شاخ و دم روی پلتفرم جدید و اختصاصی دانگ فنگ با نام مورا سوار شده‌اند و خوش می‌درخشند. گفته می‌شود دو خودروی آفرودی این برند مجهز به پیشرانه‌های قدرتمندی هستند که توان تولید قدرت 1000 اسب بخار را دارند.

هیولای 1000 اسب بخاری چینی

بنابر اعلام دانگ فنگ، تا اواسط سال آینده این محصولات راهی بازار چین خواهند شد. لازم به ذکر است که برند دانگ فنگ منگشی (Mengshi) در زمره محصولات نظامی و آفرودی این کمپانی بزرگ قرار می‌گیرند و نام دیگر آن واریر (Warrior) یا جنگجو است. سال گذشته دانگ فنگ موفق شد واریر ام 50 را با یک پیشرانه قدرتمند 4 سیلندر تویین توربو روانه بازار کند.

سوخت خودروی مذکور دیزلی و قیمت آن 97 هزار دلار بود. در آن زمان بحث سر این بود که چقدر طراحی ظاهری واریر M50 شبیه به هامر آمریکایی است، اما هر چه بود، واریر خودروی خوبی محسوب می‌شد. پس از تولید این خودرو دانگ فنگ تصمیم گرفت مدل الکتریکی آن را رونمایی کند، ولی به این نتیجه رسید که برندی مجزا تحت عنوان دانگ فنگ منگشی تأسیس نماید.

بر اساس اعلام مدیران این شرکت از این به بعد قرار است خودروهای برند منگشی همگی برقی و قدرتمند باشند. همچنین شرکت چینی مادر اعلام کرده سری M شاسی بلندهای برقی خود را به زودی زیر سایه Mengshi عرضه خواهد کرد.

هیولای 1000 اسب بخاری چینی

دانگ فنگ منگشی چه فناوری‌هایی دارد و روی چه پلتفرمی است؟

ظاهرا دانگ فنگ برنامه دارد خودروهای برند منگشی را روی پلتفرم جدید و با فناوری بالای خود بسازد. گفته می‌شود طراحی کلی این پلتفرم بسیار پیچیده و مدرن است و شرکت‌های چینی آن را مختص محصولات آفرودی و جنگنده تولید کرده‌اند. با این اوصاف امیدواریم خودروهایی تولید و راهی بازار شوند که در هر مسیر صعب‌العبوری بتازند و خم به ابرو نیاورند.

سوالی که پیش می‌آید این است که چرا دانگ فنگ به یک‌باره سمت تولید و عرضه این چنین محصولاتی رفت؟ اگر اخبار این روزهای بازار خودروهای برقی را دنبال کنید، متوجه خواهید شد که تسلا به زودی با سایبرتراک و همچنین هامر برقی بازار محصولات الکتریکی را در می‌نوردند. بنابراین به نظر می‌رسد این خودروهای آفرودی و سخت‌جان در کلاس خودروهای برقی تولید می‌شوند.

هیولای 1000 اسب بخاری چینی

چینی‌ها همواره به دنبال تولید نسخه تقلیدی محصولاتی هستند که در بهترین کمپانی‌های جهان در حال تولید شدن هستند. بنابراین دانگ فنگ قصدش از ورود به بازار آفرودرهای برقی، عقب نماندن از قافله برقی‌سازی چنین خودروهایی است.

در خصوص پلتفرم مورا نیز بگوییم که یک پلتفرم کاملا ماژولار و انعطاف‌پذیر است و در آن بسته باتری‌ها کف خودرو قرار می‌گیرند. همچنین در این حالت پیشرانه‌ها روی محورها سوار خواهند شد. با این حساب در این پلتفرم با صفحه‌ای مواجه هستیم که اتاق یا کابین روی آن سوار می‌شود و همین باعث شده بتوان روی مورا، اتاق خودروهای کلاس شاسی بلند، پیکاپ و ون را سوار کرد.

همچنین بد نیست بدانید که پلتفرم مورا مخصوص محصولات برقی یا الکتریکی نیست و می‌توان روی آن خودروهای هیبریدی EREV را قرار داد. یکی از مزایای مهمی که مورا دارد، حذف کلیه اتصالات مکانیکی است و اغلب تجهیزات مکانیکی برقی‌سازی شده‌اند تا همه چیز تا جای ممکن مدرن و به‌روز به نظر برسد.

هیولای 1000 اسب بخاری چینی

با خودروهای آفرودی برند دانگ فنگ منگشی می‌توانید بسته به نوع مسیری که طی می‌کنید 9 حالت رانندگی را تجربه کنید؛ چرا که این محصولات مجهز به سیستم هوشمند آفرود به نام M ATS خواهند شد. همچنین سیستم تعلیق هوشمند بادی با قابلیت تنظیم ارتفاع وجود دارد که آپشن خوبی به حساب می‌آید.

سیستم آفرودی هوشمند یا M ATS در خودروهای آفرودی با مواردی از قبیل سیستم‌های تعلیق، فرمان‌پذیری، پیشرانه و سه قفل دیفرانسیل هماهنگ می‌شود تا بدین ترتیب بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارد. یکی دیگر از مزایا و شگفتانه‌های این خودروها، تجهیز آنها به پیشرانه‌های مگاپاور است که در نوع خود قادر به تولید 1000 اسب بخار قدرت هستند. شتاب صفر تا صد در این محصول در عرض 4.2 ثانیه خواهد بود.

M Terrain منگشی

روز گذشته درباره خودروی دانگ فنگ منگشی M-Terrain صحبت کردیم. در نمایشگاه چنگدو چین، دانگ فنگ منگشی موفق به معرفی دو خودروی آفرودی ام ترین و ام ترین اس شد. (M Terrain و M Terrain S) پیش‌تر دیده بودیم که این دو خودرو در حال گذراندن تست‌ها و آزمایش‌های خود هستند، ولی امروز مطمئن شدیم که تنها کانسپت و طرح مفهومی آنها مهیا شده و چهره نهایی متفاوت خواهد بود.

هیولای 1000 اسب بخاری چینی

هیولای 1000 اسب بخاری چینی

در این دو آفرودی پرتوان، خطوطی با طراحی شکسته دیده می‌شود که شباهت‌های زیادی با تسلا سایبرتراک و رضوانی هرکولس دارد. طراحی چراغ‌های این دو سری با خطوط مورب و نازک و به صورت تمام LED بوده و ظاهر آنها را خشن، ولی قدرتمند کرده است. متاسفانه ابعاد این دو محصول منگشی مشخص نیست و طول آنها باید 5.2 متر باشد.

زمان دقیق عرضه این دو غول چینی مشخص نیست و صرفاً سال 2023 برای معرفی آنها مشخص شده است. باید منتظر رونمایی از سری ام ترین بمانیم و ببینیم دانگ فنگ منگشی قصد دارد چه محصولات دیگری را راهی بازار چین کند. آن‌طور که برخی از منابع خبری غیر رسمی چینی اعلام کرده‌اند، برد حرکتی هر دوی این آفرودرها 500 کیلومتر خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. رقابتش با پراید دیدنیه

  2. سلام چيني ها خوب كاري كرده اند الحمدلله و تقليدي هم باشد هيچ مشكلي نيست ( قانوني باشد ) كه هست

  3. بنظرم چینیا دارن از سایپا و ایران‌خودرو تقلید میکنن… 😁😁
    خاااااااااااااااااااااااااک برررررررررر سررررر سایپا و ایرانخودرو
    خاااااااااااااااااااااااااک و یه مقدار پشگل گاو

    • سلام خاك بر هيچ كدامشان مباد و خوب كاري كرده اند الحمدلله و خيلي هم خوبند الحمدلله.اگر هم تقليد كنند ( قانوني ) هست و خيلي هم خوبه الحمدلله.

  4. بنظرم چینیا دارن از سایپا و ایران‌خودرو تقلید میکنن… 😁😁
    خاااااااااااااااااااااااااک برررررررررر سررررر سایپا و ایرانخودرو