تلویزیون های هوشمند سری X شیائومی

تلویزیون های هوشمند سری X شیائومی با قیمت مناسب و امکانات جدید معرفی شدند

تلویزیون های هوشمند سری X شیائومی با رزولوشن 4K و اسپیکرهای 30 واتی و در سه مدل رونمایی شدند. در ادامه شاهد قیمت و مشخصات این تلویزیون های جدید باشید.

شیائومی به تازگی در کنار لپ تاپ‌های نوت بوک پرو 120G و نوت بوک پرو 120، تلویزیون های هوشمند سری X را به بازار هند معرفی کرده است. در ادامه نگاهی به مشخصات تلویزیون جدید این غول فناوری چینی خواهیم داشت.

مشخصات تلویزیون های هوشمند سری X شیائومی

تلویزیون های هوشمند سری X شیائومی

این سری تلویزیون جدید در سه مدل 43 اینچی، 50 اینچی و 55 اینچی عرضه می‌شود. هر سه مدل از پنل LCD با نور پس‌زمینه LED برخوردارند که رزولوشن 3840 در 2160 یا همان 4K و نرخ تازه‌سازی 60 هرتز را ارائه می‌دهد.

نمایشگر این تلویزیون هوشمند چینی مجهز به فناوری‌های متعددی نظیر HDR10 ،HLG و دالبی ویژن است. گذشته از این‌ها، 94 درصد از محدوده رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد و فناوری MEMC و همچنین فناوری تنظیم رنگ اختصاصی شیائومی با نام «Vivid Picture Engine» را به دنبال می‌آورد.

تلویزیون های هوشمند سری X شیائومی

تلویزیون های هوشمند سری X شیائومی از چیپست نامشخصی بهره می‌برند که یک پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای ARM Cortex-A55 و پردازنده گرافیکی ARM Mali G52 MC1 را در بر می‌گیرد. همچنین دو گیگابایت رم و 8 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی دارند.

در زمینه نرم‌افزار تلویزیون جدید شیائومی باید گفت که سیستم عامل Android TV 10 با لانچر PatchWall برای آن در نظر گرفته شده است. این تلویزیون از برنامه‌های استریم اصلی، پلی استور و دستیار هوشمند گوگل با ریموت کنترل پشتیبانی می‌کند و فناوری کروم کست داخل آن گنجانده شده است.

تلویزیون های هوشمند سری X شیائومی

سری ایکس شیائومی از وای‌فای دو بانده، بلوتوث 5.0، سه پورت HDMI 2.1 (با پشتیبانی از ALLM و eARC)، 2 پورت USB، یک پورت اترنت، پورت AV، جک هدفون 3.5 میلی‌متری و پورت اپتیکال بهره‌مند است. در آخر باید اشاره کرد که این TV فریم فلزی با حاشیه‌های باریک، و اسپیکرهای 30 واتی دارد که از دالبی آدیو، DTS: Virtual X و DTS-HD پشتیبانی می‌کنند.

قیمت و تاریخ عرضه مدل‌های مختلف تلویزیون جدید شیائومی

مدل‌های 43، 50 و 55 اینچی تلویزیون های سری ایکس شیائومی به ترتیب با قیمت 364، 439 و 509 دلار روانه بازار هند می‌شوند. فروش مدل‌های 50 و 55 اینچی از 14 سپتامبر (23 شهریور) آغاز می‌شود. این درحالی است که جزئیات عرضه مدل 43 اینچی بعداً در شبکه‌های اجتماعی رسماً به اطلاع عموم خواهد رسید.