نمایشگرهای آیفون 14 اپل

بیش از 80 درصد نمایشگرهای آیفون 14 اپل را سامسونگ تامین می‌کند

سامسونگ بیش از 80 درصد نمایشگرهای آیفون 14 اپل را تامین می‌کند و ال جی و BOE در رتبه‌های بعدی تامین پنل‌های صفحه نمایش iPhone 14 قرار دارند.

راس یانگ از DSCC گزارش داد که سامسونگ دیسپلی بار دیگر تامین کننده اصلی پنل‌های نمایشگر آیفون خواهد بود. طبق اطلاعات منتشر شده، اپل 82 درصد نمایشگرهای آیفون 14 را از سامسونگ، 12 درصد را از شرکت کره‌ای ال جی دیسپلی و 6 درصد دیگر را از BOE چین خریداری کرده است.

سهم تولید نمایشگرهای آیفون 14 اپل

طبق این گزارش، گوشی های تولیدی آیفون 14 پرو مکس در ابتدا تنها دارای پنل‌های نمایشگر سامسونگ خواهند بود. ظاهرا ال جی در تلاش است تا خود را با میزان تقاضا مطابقت دهد و چالش‌های فنی را پشت سر بگذارد. بنابراین ال جی دیسپلی از اوایل ماه سپتامبر، تامین صفحه نمایش آیفون 14 اپل را آغاز خواهد کرد.

شرکت چینی BOE نیز در طرف دیگر قرار دارد. این شرکت قادر به تولید در حجم بالایی است، اما اپل خرید از این شرکت را به گوشی‌های ارزان‌تر سری آیفون 14 محدود کرده و BOE قرار نیست پنل نمایشگر مدل‌های پرو در خانواده آیفون 14 را تامین کند. سامسونگ درست مانند آنچه در سری آیفون 13 اتفاق افتاده بود، تقریبا 83 درصد از تمام پنل‌های نمایشگرهای آیفون 14 اپل را تامین می‌کند.

نمایشگرهای آیفون 14 اپل

اطلاعات دقیقی که راس یانگ منتشر کرده حاکی از آن است که در ماه ژوئن 1.8 میلیون واحد، در ماه جولای 5.35 میلیون واحد، در ماه آگوست بیش از 10 میلیون واحد و در ماه سپتامبر بیش از 16.5 میلیون واحد محموله از کارخانه تولید نمایشگر به کارخانه‌های مونتاژ منتقل شده است. این بدان معناست که اپل در حال آماده شدن برای عرضه حداقل 34 میلیون دستگاه آیفون 14 برای فروش در سه ماهه اول عرضه‌ی این سری است.

رویداد Far Out اپل در روز هفتم سپتامبر 2022 یا 16 شهریور 1401 در کوپرتینو برگزار می‌شود. انتظار داریم اپل در این رویداد از چهار گوشی آیفون 14، آیفون 14 مکس، آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس رونمایی کند. همچنین قرار است با چیپست جدید A16 Bionic اپل آشنا شویم که تنها در نسخه‌های دارای پسوند Pro به کار خواهند رفت. پیش‌بینی می‌شود در این مراسم شاهد رونمایی از ساعت های هوشمند جدید اپل نیز باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*