عکاسی با موبایل

به این دلیل بهتر است هنگام عکاسی با موبایل ، لوکیشن گوشی را خاموش کنید

بسیاری از کارشناسان از کاربران می‌خواهند تا لوکیشن گوشی را هنگام عکاسی با موبایل خاموش کنند؛ اما چرا باید موقعیت یاب گوشی را در زمان عکاسی خاموش کرد؟

افرادی که تصاویر خود را با گوشی موبایل به ثبت می‌رسانند باید بدانند هنگام بارگذاری در سایت‌ها اطلاعاتی از جمله محل دقیق ثبت آنها نیز منتقل خواهد شد. از این رو اگر لوکیشن گوشی در زمان عکاسی با موبایل روشن باشد، موقعیت شما در بخش اطلاعات تصاویر ثبت خواهد شد. در همین راستا کارشناسان حوزه فناوری از کاربران می‌خواهند تا لوکیشن گوشی را هنگام عکاسی با موبایل خاموش کنند.

لوکیشن را هنگام عکاسی با موبایل خاموش کنید

طبق گفته کارشناسان، بسیاری از سایت‌ها معمولا اطلاعات اگزیف (EXIF) تصاویر را پاک می‌کنند، اما اگر سایت‌ها این اطلاعات را حذف نکنند به آسانی می‌توان به لوکیشن تصاویر دسترسی پیدا کرد. البته اگر موقعیت یاب را هنگام عکاسی با گوشی غیر فعال کرده باشید، هیچ اطلاعاتی از لوکیشن شما در تصاویر ثبت نخواهد شد.

عکاسی با موبایل

در همین راستا کارشناسان توصیه می‌کنند پیش از ثبت تصاویر، وضعیت فعال بودن یا غیر فعال بودن موقعیت یاب گوشی خود را مورد بررسی قرار دهید تا در زمان ثبت تصاویر اطلاعاتی از موقعیت شما در آنها وجود نداشته باشد. گفتنی است اگر به هر دلیلی موقعیت یاب گوشی خود را در زمان عکاسی غیر فعال نکردید، برنامه‌های ویژه‌ای برای پاک کردن این اطلاعات وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید.