خودرو برقی شیائومی

خودرو برقی شیائومی با همکاری یک غول خودروسازی چینی ساخته خواهد شد

شیائومی مشغول مذاکره با یک خودروساز بزرگ چینی برای تولید خودرو برقی خود است. همچنین شاید برای خودروی الکتریکی خود کارخانه بزرگی را هم بخرد.

پروژه خودرو برقی شیائومی که مدتی است توجه‌ها را به سمت خود جلب کرده، اخیراً وارد مرحله جدیدی شده است. گزارش‌های داخلی حکایت از این دارند که اقدام شیائومی برای دریافت مجوز جداگانه تولید خودرو به تعویق افتاده است. بلومبرگ مدعی شده که به همین خاطر این غول فناوری چینی حالا مشغول مذاکره با گروه «بایک» (BAIC) برای تولید خودروهای الکتریکی به طور مشترک است. در حال حاضر این دو شرکت به دنبال راه‌هایی برای همکاری هستند که از جمله می‌توان به خرید مستقیم کارخانه دوم هیوندای پکن توسط شیائومی اشاره کرد. کارخانه مذکور هم‌اکنون مجوز تولید خودرو دارد.

خودرو برقی شیائومی

البته کارخانه دوم هیوندای پکن نسبتاً قدیمی است و باید در زمینه‌های مختلف برای تولید خودروهای برقی آماده‌سازی شود. در همین حال، یکی از زیرمجموعه‌های گروه بایک با نام «بایک بلو ولی» (BAIC Blue Valley) ممکن است شروع به همکاری با شیائومی کند و تولید خودرو برقی این شرکت را بر عهده بگیرد.

به گزارش 21 Finance and Economics، منبعی داخلی از بخش روابط سرمایه‌گذار بایک بلو ولی اظهار داشته که هیچ گزارش مشخصی درباره پروژه خودرو برقی شیائومی وجود ندارد. همچنین به ادعای Daily Economic Times بایک در جواب به این گزارش گفته است که چنین چیزی نشنیده‌اند.

گروه بایک که تاسیس آن به سال 1958 برمی‌گردد، شرکت‌هایی مشهور و موسسه‌های تحقیق و توسعه معتبری را تحت مالکیت دارد؛ مثل بایک موتور، چانگه اتومبیل، بایک نیو انرژی، هیوندای پکن و بنز پکن. در خصوص محصولات این خودروساز چینی هم باید گفت که نسخه HI خودروی پولار فاکس آلفا S با فناوری خودران هواوی در اردبیهشت گذشته به بازار معرفی شد.

خودرو برقی شیائومی

شیائومی پس از غوغا به پا کردن در دنیای گوشی‌های هوشمند، حالا به سراغ عرصه رو به رشد خودروهای الکتریکی رفته است. «لی جون» (Lei Jun)، موسس شیائومی پروژه خودرو برقی این شرکت را یکی از مهم‌ترین تصمیم‌های تاریخ آن دانسته که پس از ارزیابی‌های دقیق بالاخره عملی شده است. باید منتظر ماند و دید خودرو الکتریکی این غول فناوری چینی چگونه عمل می‌کند و آیا می‌تواند سهم قابل توجهی از بازار را به دست بیاورد یا خیر.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*