هواوی ArcFox Alpha-S

هواوی ArcFox Alpha-S؛ خودرو برقی چینی با سیستم عامل و دستیار رانندگی خودکار هواوی + ویدیو

خودروی برقی چینی ArcFox Alpha-S با سیستم عامل و فناوری خودران هواوی به تولید انبوه می‌رسد. در ادامه شاهد جزئیات این خودروی الکتریکی باشید.

بیش از یک سال قبل هواوی رسماً اعلام کرد که با شرکت چینی «آرک فاکس» (Arcfox) برای تولید خودروی برقی لوکس ArcFox Alpha-S مجهز به فناوری Huawei Inside همکاری می‌کند. این خودرو از نمایشگر هوشمند مبتنی بر سیستم عامل HarmonyOS و همچنین فناوری HiCar هواوی برخوردار است که رانندگی خودکار سطح 3 را با خود به دنبال می‌آورد.

آغاز تولید انبوه هواوی ArcFox Alpha-S

هواوی ArcFox Alpha-S

هواوی ArcFox Alpha-S اولین خودروی تولیدی مجهز به Huawei Inside به شمار می‌رود و حالا وارد فرایند تولید انبوه می‌شود. سیستم خودران این خودروی الکتریکی چینی از توان محاسباتی 400 ترا آپس بهره‌مند است و از فناوری‌های حسگر مختلف بهره می‌برد. از جمله این فناوری‌ها می‌توان به 3 سنسور لیدار، 6 سنسور رادار موج میلی‌متری، 12 سنسور فراصوت، 9 واحد ADS و 4 دوربین برای نمایش نمای اطراف اشاره کرد.

البته باید گفت که آرک فاکس آلفا اس از ژانویه گذشته در دسترس قرار گرفته، اما صرفاً تعداد محدودی از آن به عده‌ای از مشتریان تحویل داده شده است. این خودروی برقی حالا در کارخانه‌ای در ژنجیانگ چین با کمک غول قطعه‌سازی «مگنا» (Magna) به صورت انبوه تولید می‌شود.

مشخصات فنی و قیمت

فضای داخلی هواوی ArcFox Alpha-S

هواوی ArcFox Alpha-S جدا از فناوری‌های پیشرفته، قدرت و سرعت بالایی هم دارد. این خودروی چینی قادر به تولید 643 اسب بخار قدرت و 655 نیوتون متر گشتاور است و طی 3.5 ثانیه از 0 تا 100 کیلومر بر ساعت شتاب می‌گیرد. این خودرو همچنین با معماری 800 ولت و توان 187 کیلوواتی، فقط در 15 دقیقه از 30 تا 80 درصد شارژ می‌شود. شعاع حرکتی آن هم 708 کیلومتر اعلام شده است ولی از آنجا که ظرفیت باتری مشخص نیست، نمی‌توان درباره دقت این رقم نظر داد.

معرفی هواوی ArcFox Alpha-S

قیمت هواوی ArcFox Alpha-S از 397,900 یوان (معادل حدود 58 هزار دلار) آغاز می‌شود و خریدارانی که چنین مبلغی پرداخت می‌کنند، فقط می‌توانند از فناوری خودران مخصوص بزرگراه استفاده کنند. نسخه مجهز به فناوری خودران کامل با قیمت 429,900 یوان (حدود 63 هزار دلار) عرضه می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*