حذف حساب گوگل

چگونه حساب گوگل خود را برای همیشه حذف کنیم

اگر قصد دارید حساب گوگل خود را برای همیشه حذف کنید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید. در این روش مراحل تهیه بک آپ از داده‌های سرویس‌های گوگل و حذف دائمی حساب به طور گام به گام توضیح داده خواهد شد.

با توجه به این که امروزه تمامی بخش‌های اینترنت به نوعی با گوگل سروکار دارد، در اختیار داشتن یک حساب گوگل برای تمامی کاربران ضروری است. خصوصا اگر یک گوشی اندرویدی در اختیار داشته باشید، برای استفاده از سرویس‌های موبایل این کمپانی نیازمند یک اشتراک خواهید بود.

با این وجود، برخی افراد هم نیازمند حذف دائمی حساب گوگل خود و خارج شدن از اکوسیستم این کمپانی هستند. به همین جهت امروز سعی داریم در گجت نیوز به آموزش حذف دائمی اکانت گوگل بپردازیم. با حذف اشتراک گوگل، قابلیت دسترسی به سرویس‌هایی نظیر جیمیل، گوگل درایو یا گوگل کیپ را از دست خواهید داد.

قبل از شروع کار، نکاتی وجود دارد که لازم است به آن‌ها توجه کنید.

نکاتی که پیش از حدف اکانت Google باید به آن‌ها توجه کنید

حذف حساب گوگل

پیش از این که تصمیم به حذف دائمی اکانت گوگل خود بگیرید، برخی عواقب این کار را در نظر داشته باشید. به عنوان مثال:

  • دسترسی شما به تمامی داده‌های ذخیره شده بر روی سرویس‌های گوگل مانند جیمیل، یوتیوب، گوگل فوتوز و سایر موارد از دست خواهد رفت.
  • مواردی نظیر تاریخچه جستجو، مسیرهای پیموده شده با Google Maps یا یوتیوب به طور کامل حذف خواهند شد.
  • امکان بازیابی اشتراک سایر سایت‌ها و سرویس‌هایی که با استفاده از حساب گوگل ساخته شده‌اند، وجود نخواهد داشت.
  • دسترسی شما به فروشگاه گوگل پلی قطع خواهد شد. بنابراین هرگز نخواهید توانست استفاده کامل را از گوشی یا تبلت اندرویدی خود ببرید. البته امکان دانلود اپلیکیشن‌ها از فروشگاه‌های دیگری به جز گوگل پلی فراهم است؛ اما این فروشگاه‌ها بعضا غیرمطمئن بوده و برای دستگاه اندرویدی شما خطرناک هستند.
  • در استفاده از کروم بوک‌ها با محدودیت روبرو خواهید شد.
  • نام کاربری گوگل شما برای همیشه پاک خواهد شد.

چگونه پیش از حذف اکانت گوگل از داده‌ها خود بک آپ بگیریم؟

گوگل ابزار مخصوصی تحت نام Google Takeout دارد که امکان دانلود تمامی داده‌های مرتبط با حساب این کمپانی را فراهم خواهد کرد. این ابزار به شما اجازه می‌دهد که تمامی داده‌های موجود بر روی اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل را به صورت یکجا دانلود کنید.

مزیت استفاده از این اپلیکیشن این است که به جای ورود به تک تک برنامه‌ها و بک آپ گرفتن از آن‌ها به طور مجزا، می‌توان به طور یکجا از تمام داده‌ها پشتیبان تهیه کرد. اسنادی نظیر اطلاعات مخاطبین، یادداشت‌ها، تاریخچه اپلیکیشن Maps، ایمیل‌ها و بسیاری موارد دیگر مرتبط با گوگل از این طریق قابل بک آپ گیری هستند.

فرآیند انجام این کار بسیار ساده است:

  • صفحه تنظیمات ابزار Google Takeouts را باز کنید تا تمامی سرویس‌های گوگل که شما از آن‌ها استفاده می‌کنید را مشاهده نمایید.
  • به طور پیش‌فرض تمامی سرویس‌ها انتخاب شده‌اند. بنابراین اگر قصد دارید سرویس خاصی را برای پشتیبان گیری انتخاب نکنید، آن را مشخص کنید.
  • بر روی گزینه گام بعدی (Next Step) تپ کنید.
  • روش دریافت داده‌های دانلود شده را انتخاب کنید. شما می‌توانید از طریق ایمیل، لینک دانلود را دریافت کنید یا اطلاعات را بر روی سرویس‌های ابری نظیر Drive، وان درایو، باکس یا دراپ باکس ذخیره کنید. طبیعتا از آن‌جا که قصد حذف اطلاعات حساب گوگل را دارید، انتخاب گزینه Drive در این مرحله چندان منطقی نیست.
  • گزینه Export را انتخاب کنید تا فرآیند دانلود اطلاعات آغاز شود.

دقت کنید که زمان انجام کار بر حسب تعداد و حجم فایل‌هایی که بر روی سرویس‌های مختلف گوگل ذخیره کرده باشید، متفاوت خواهد بود. طبیعتا گوگل لینک دانلود این داده‌ها را برایتان ارسال خواهد کرد؛ اما نمی‌توانید انتظار داشتید این فرآیند به طور آنی انجام شود!

اکنون در گام نهایی اقدام به حذف حساب گوگل و خروج از تمامی سرویس‌های متصل به آن خواهیم کرد.

حذف دائمی حساب گوگل و خروج از سرویس‌های متصل به آن

حذف حساب گوگل

پس از این که فرآیند بک آپ گیری از داده‌ها با موفقیت انجام شد، برای حذف اشتراک گوگل خود مراحل زیر را دنبال کنید:

  • با کلیک بر روی این لینک به صفحه تنظیمات حساب گوگل خود وارد شوید.
  • گزینه Data and Privacy Options را انتخاب کرده و سپس بر روی More Options کلیک/تپ کنید.
  • در این قسمت بر روی گزینه حذف اکانت گوگل (Delete your Google Account) کلیک کنید. طبیعتا پس از انتخاب این گزینه نیازمند وارد کردن رمز عبورتان خواهید بود.
  • اطلاعات نمایش داده شده را مطالعه و تایید کنید و سپس آماده حذف آن شوید.
  • پس از کلیک بر روی Delete اکانت گوگل شما برای همیشه حدف خواهد شد.
  • در همین صفحه البته می‌توانید به جای حذف کامل حساب گوگل خود تنها برخی اشتراک برخی از سرویس‌های متصل به آن را قطع کنید.

جمع‌بندی

پس از انجام موفقیت‌آمیز مراحل اشاره شده در این متن، شما می‌توانید دوره تازه‌ای از زندگی خود را بدون گوگل و سرویس‌های آن آغاز کنید! همچنین این امکان را دارید که با ساخت یک اکانت جدید گوگل، زندگی مجازی خود را از اول آغاز کنید!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*