ام وی ام ایکس 33 اس

بررسی ام وی ام ایکس 33 اس – MVM X33s ؛ مشخصات فنی و آپشن ها

ام وی ام ایکس 33 اس جدید به عنوان یکی از شاسی بلندهای پرفروش مدیران خودرو محسوب می‌شود. در ادامه با جزئیات طراحی، مشخصات فنی، امکانات رفاهی و ایمنی MVM X33s آشنا خواهیم شد.

ام وی ام ایکس 33 اس جدید یا نیوفیس به عنوان سومین نسخه فیس لیفت شاسی بلند چینی تیگو 3 به شمار می‌رود که در سال 2020 میلادی به بازار عرضه شد. شرکت مدیران خودرو نیز به عنوان عرضه‌کننده محصولات ام وی ام و چری در بازار ایران تصمیم گرفت تا در سال 1399 این نسخه جدید را به جای نسخه قبلی ام وی ام X33s به بازار عرضه کند.

البته تولید این خودرو تا ابتدای سال 1401 ادامه داشت، اما با توجه به این که مدیران خودرو روی تولید محصولات مدرن‌تر تمرکز کرده، تولید این خودرو نیز متوقف شده است. در ادامه با جزئیات طراحی، مشخصات فنی، امکانات رفاهی و ایمنی این شاسی بلند شهری بازار ایران آشنا خواهیم شد.

بررسی ام وی ام ایکس 33 اس

بخش طراحی

ام وی ام ایکس 33 اس

ام وی ام ایکس 33 نیوفیس از لحاظ ظاهری فقط در بخش دماغه تغییر پیدا کرده است. در واقع طراحان با استفاده از یک سپر و جلوپنجره جدید به همراه مه شکن‌های نواری LED توانستند ظاهر این خودرو را تهاجمی‌تر کنند. این شاسی بلند شهری در نمای کناری نیز فقط به رینگ‌های جدید مجهز شده است.

علاوه بر این، مدیران خودرو در اواسط سال 1400 نسخه اکسلنت اسپرت آن را نیز به بازار عرضه کرد که از کیت بدنه با رکاب‌های جانبی، دیفیوزر عقب و سپر اسپرت جدید بهره می‌برد.

ام وی ام ایکس 33 اس

ام وی ام ایکس 33 جدید از لحاظ طراحی داخلی نیز تغییر زیادی را تجربه نکرده است و از مهم‌ترین تغییرات این بخش می‌توان به غربیلک فرمان جدید اشاره کرد. ضمن این که طراحان برای تیپ اسپرت اکسلنت این خودرو تزئینات طلایی رنگ را در نظر گرفتند تا این خودرو نسبت به مدل اسپرت متمایز شود.

مشخصات فنی

ام وی ام ایکس 33 اس

ام وی ام X33 جدید از لحاظ فنی نیز یک تغییر مهم را تجربه کرده است. هرچند این خودرو از همان پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 139 اسب بخار و گشتاور 180 نیوتن‌متر را به تولید برساند، اما گیربکس CVT آن اکنون حذف شده و یک گیربکس 5 سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها بر عهده دارد. استفاده از گیربکس جدید باعث بهبود شتاب اولیه و افزایش لذت رانندگی شده است.

ام وی ام ایکس 33 اس

موتور و گیربکس جدید این خودرو هماهنگی مناسبی دارند و می‌توانند به خوبی به نیاز خانواده‌ها پاسخ بدهند. کیفیت سواری این خودرو نیز زیاد خشک نبوده و در سطح نسبتا رضایت‌کننده‌ای قرار دارد. البته فضای اتاق و ردیف عقب آن کمی محدود بوده و افراد بلندقد کمی با مشکل مواجه خواهند شد. مجهز بودن به پیشرانه تنفس طبیعی یکی از مزایای ام وی ام ایکس 33 اس نیوفیس محسوب می‌شود؛ چرا که بر خلاف موتورهای توربو به کیفیت بنزین حساس نیست.

ام وی ام ایکس 33 اس

گفتنی است ام وی ام ایکس 33 AT اسپرت با پیشرانه توربوشارژ نیز روانه بازار شده، اما به دلیل تیراژ بسیار پایین تعداد بسیار کمی از آن در بازار وجود دارد. در ادامه لیست کامل مشخصات فنی این شاسی بلند خانوادگی بازار ایران را مشاهده می‌کنید:

جدول مشخصات فنی ام وی ام ایکس 33 AT اسپرت

نوع موتور4 سیلندر تنفس طبیعی با آرایش خطی سیلندرها
حجم پیشرانه2 لیتر
حداکثر قدرت139 اسب بخار
حداکثر گشتاور180 نیوتن‌متر
گیربکس5 سرعته اتوماتیک AT
مصرف سوخت8.3 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر
شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت13 ثانیه
حداکثر سرعت185 کیلومتر بر ساعت
حجم مخزن سوخت55 لیتر
حجم صندوق بار550 لیتر
ابعاد لاستیک‌ها215/60R17
سیستم تعلیق جلومستقل مک فرسون
سیستم تعلیق عقبچندگانه با فنر پیچشی
وزن خالص1420 کیلوگرم
طول، عرض، ارتفاع4224 میلی‌متر طول، 1725 میلی‌متر عرض، 1652 میلی‌متر ارتفاع
فاصله بین دو محور2510 میلی‌متر

امکانات رفاهی و ایمنی

mvm x33s at

ام وی ام ایکس 33 اس جدید در کنار تغیرات ظاهری و فنی به امکانات بیشتری مجهز شده است. از امکانات جدید این خودرو می‌توان به فرمان برقی، سنسور فشار باد تایرها، گرمکن صندلی جلو، اتولایت، کنترل شروع حرکت در سربالایی، کنترل سرعت در سرپایینی، سامانه کنترل هرزگردی یا کشش و سیستم کنترل پایداری اشاره کرد. البته تیپ اسپرت یا مدل پایه این خودرو از سنسور عقب بی‌بهره مانده، اما تیپ اسپرت اکسلنت این خودرو از حسگر پارک عقب بهره می‌برد.

mvm x33s at

به طور کلی ام وی ام ایکس 33 اس جدید از امکاناتی چون آینه وسط الکتروکرومیک، آینه‌های کناری برقی با گرمکن، سانروف، گرمکن صندلی‌های جلو، تنظیم دستی صندلی‌های جلو، تهویه مطبوع اتوماتیک، USB، بلوتوث، دوربین عقب، نمایشگر مالتی مدیا لمسی ۸ اینچی، فرمان برقی حساس به سرعت با دکمه‌های کنترل و روکش چرمی، دو کیسه هوا، مه شکن جلو عقب، اتولایت، دی‌لایت، پایش فشار باد تایرها، سنسور پارک عقب، کنترل توقف در شیب، کنترل سرعت در سرپایینی، کنترل کشش و پایداری و کروز کنترل بهره می‌برد.

جمع‌بندی

mvm x33s at

ام وی ام X33 جدید به واسطه تغییرات ظاهری، فنی و سطح امکانات نسبت به نسخه قبلی خود ارتقا پیدا کرده و برای خانواده‌ها گزینه مناسبی خواهد بود. البته این خودرو از نظر استایل بدنه یک خودرو قدیمی بوده و آنچنان جذابیت ندارد. فضای کابین این خودرو نیز برای افراد نسبتا کوچک مناسب بوده و برای افراد بلندقد محدودیت‌هایی را به همراه دارد. همچنین نبود سیستم تیپ ترونیک یا تعویض دستی دنده‌ها برای گیربکس اتوماتیک یک نقطه ضعف برای این خودرو محسوب می‌شود.

ام وی ام ایکس 33 اس

به طور کلی این خودرو از نظر فنی بهبود یافته و اکنون از چابکی بهتری بهره می‌برد. کیفیت سواری آن نیز رضایت‌بخش بوده و از نظر خدمات پس از فروش، قیمت قطعات یدکی و تامین لوازم در بازار نیز در سطح مناسبی قرار دارد. البته این خودرو در بازار دیر به فروش می‌رسد و باید برای فروش آن منتظر ماند.

علاوه بر این، این خودرو به پیشرانه با سیستم مکش تنفس طبیعی مجهز شده و به همین دلیل نسبت به موتورهای توربوشارژ از لحاظ حساسیت به کیفیت بنزین و ناک زدن در سطح بهتری قرار خواهد داشت. از این رو این خودرو به خوبی با بنزین کم کیفیت موجود در ایران سازگار خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*