کراس اور برقی MG4

ام جی 4 مولان با شتاب 3.8 ثانیه، سوپر اسپرت‌های اروپایی را له می‌کند + ویدیو

ام جی 4 مولان یک کراس اور برقی و اسپرت چینی است که می‌تواند در کمتر از 3.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. در ادامه با مشخصات فنی و طراحی ظاهری MG Mulan همراه خواهیم بود.

نمایشگاه بین المللی خودرو چنگدو 2022، میزبان یک موشک زمین به زمین از شرکت MG و کشور چین است که قصد دارد تا قلب اروپا را هدف بگیرد. قبل از هر چیزی باید بگوییم که این کراس اور الکتریکی در بازار چین با نام مولان و در اروپا با اسم MG4 شناخته خواهد شد. حالا وقت آن رسیده تا به سراغ مشخصات فنی و هیولاهای برقی این خودرو برویم اما پیش از شروع کار، از شما دعوت می‌کنیم تا با ویدیو معرفی ام جی 4 مولان همراه شوید و سپس بقیه کار را دنبال کنید.

معرفی ام جی 4 مولان

کراس اور برقی ام جی 4 مولان بر اساس پلتفرم مخصوص خودروهای برقی نبیولا از شرکت سایک (SAIC Nebula) طراحی شده است و همچنین توانسته است تا از تست‌های تصادف موسسه یورو NCAP با سربلندی و کسب 5 ستاره کامل بیرون بیاید. ابتدا به سراغ ابعاد ام جی 4 مولان می‌رویم که شامل 4278 میلی متر طول، 1836 میلی متر عرض و 1516 میلی متر ارتفاع است و فاصله محوری آن هم به 2705 میلی متر می‌رسد و وزن MG 4 مولان هم از 1665 کیلوگرم تجاوز نمی‌کند.

ام جی 4 مولان

در اولین برخورد با طراحی ظاهری ام جی 4 مولان، چراغ‌های مثلثی شکل و تهاجمی آن را می‌بینیم که حس و حالی از ام جی 7 را به تصویر می‌کشد و فلاپ‌های گلگیرها هم در کنار دیفیوزر اسپرت و لیپ سپر با طراحی آیرودینامیکی، حسابی چهره MG4 Mulan را ترسناک کرده‌اند.

ام جی 4 مولان

در نمای کناری هم رینگ‌های 18 اینچی آیرودینامیکی طرح زیبای رکاب به همراه 4 ستون مجزا را خواهیم داشت تا زمانی که به شاهکار چینی‌‌ها در قسمت عقب MG4 مولان برسیم.

 

در این قسمت یک دیفیوزر اسپرت با رنگ متفاوت را داریم که درست در وسط آن، یک چراغ خطر سوم قرار گرفته تا چهره ماشین‌های فرمول یک را به سدان خانوادگی چینی‌ها هدیه دهد. همچنین اسپویلر سقفی با طرح دو تکه هم به شدت روی اسپرت شدن و افزایش داون فورس ام جی 4 مولان تاثیر می‌گذارد و طراحی چراغ‌ها با نمای دو لبه هم نت پایانیِ شاهکار چینی‌ها را می‌نوازد.

کابین مدرن با سیستم تصفیه کننده هوا

کراس اور برقی MG4

مشخصات فنی و طراحی ظاهری ام جی 4 مولان به قدر کافی خاص است پس طراحان چینی ترجیح داده‌اند تا اتاق آن را در ساده‌ترین حالت ممکن تصور کنند. در بدو ورود به کابین MG4 Mulan با نمایشگر 10.25 اینچی سیستم مولتی مدیا در وسط داشبورد و کلاستر 7 اینچی رو به رو می‌شویم که پشت فرمان D کات با غربیلک 2 پره قرار گرفته است.

کنترلر حرکت هم در کنسول وسطی تعبیه شده و اگر از تریم قرمز و سفید به همراه رنگ مشکی عبور کنیم، فقط سیستم تهویه هوای کابین با قابلیت تصفیه هوا باقی می‌ماند تا شما را شگفت زده کند.

مشخصات فنی و قیمت ام جی 4 مولان

ام جی 4 مولان

موشک زمین به زمین چینی در بازار مادر و کشورهای اروپایی، در دو نسخه متفاوت به میدان خواهد آمد. مشخصات فنی ام جی 4 مولان در کشورهای اروپایی شامل دو تریم متفاوت می‌شود که هر دو آن‌ها نهایتا یک کراس اور برقی دیفرانسیل جلو را در اختیار خریداران می‌گذارد. تریم اول با موتور الکتریکی 125 کیلو واتی (170 اسب بخاری) و باتری‌های 51 کیلو وات ساعتی می‌تواند در هر بار شارژ، 350 کیلومتر را طی کند. باتری‌های تریم دوم هم با ظرفیت 64 کیلو وات ساعت ظرفیت، برای سفرهای 450 کیلومتری طراحی شده‌اند و موتور الکتریکی این نسخه با قدرت 150 کیلو وات (230 اسب بخار) می‌تواند در کمتر از 8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

خودرو الکتریکی MG Mulan

اما اگر قصد دارید تا قدرت واقعی چینی را بچشید، باید به سراغ نسخه‌ی مخصوص بازار چین بروید که در محور جلویی خود، میزبان یک موتور الکتریکی PMSM یا همان «موتور الکترکی آهنربا دائمی سنکرون» است. این موتور برقی با توان 450 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور، واقعا شبیه به لانچر موشک‌ها عمل می‌کند و می‌تواند در کمتر از 3.8 ثانیه، MG4 Mulan را به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. باتری‌ این نسخه‌ هم فعلا با ظرفیت 64 کیلو وات ساعت معرفی شده اما MG قصد دارد تا ظرفیت آن را در نسخه‌های بعدی افزایش دهد. در انتهای کار به قیمت کراس اوور برقی MG4 مولان می‌رسیم که در بازه 31 تا 38 هزار دلار قرار دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*