سدان اسپرت MG7

ام جی 7 معرفی شد؛ سدان اسپرت و بسیار جذاب چینی با 257 اسب بخار قدرت + ویدیو

ام جی 7، سدان اسپرت و جوان پسند چینی است که با 257 اسب بخار قدرت و گیربکس دو کلاچه، رویای جوانان در رانندگی‌های شبانه را به واقعیت تبدیل می‌کند. پس همراه ما و MG7 باشید.

در هفته‌ای که گذشت، با اولین تصاویر تبلیغاتی MG7 همراه شدیم و اکنون وقت آن رسیده است تا به سراغ نسخه نهایی آن برویم و با دست پخت جدید چینی انگلیسی‌ها همراه شویم. اما از شما دعوت می‌کنیم تا قبل از رسیدن به بحث‌های فنی و بررسی جزئیات این سدان اسپرت، به تماشای یک ویدیو جذاب از این خودرو بنشینید.

معرفی ام جی 7

همانطور که می‌دانید، شرکت MG قصد دارد تا خودروهای پرچمدار و اسپرت خود را در قالب خانواده‌ی «بلک لیبل» یا همان “Black Label” روانه بازار کند و تا اینجای کار، ام جی 7 اولین عضو این خانواده است که توقع مردم را از دیگر محصولات این شاخه، حسابی بالا برده. ابتدا کار خود را با ابعاد ام جی 7 آغاز می‌کنیم که شامل 4884 میلی متر طول، 1889 میلی متر عرض و 1447 میلی متر ارتفاع است و فاصله محوری آن‌ هم به 2788 میلی متر می‌رسد.

سدان اسپرت MG7

در نمای جلویی، حس و حالی از خودروهای اسپرت تویوتا مثل GT86 را شاهد هستیم اما می‌دانیم که کپی کاری، اصلا در مرام MG نیست!  سپر اسپرت با هواکش‌های مشبک مستطیلی شکل و خطوط زیبای منحنی بر روی گلگیرهای جلویی که تا صندوق عقب امتداد پیدا کرده‌اند، همه و همه از دقت طراحان در جزئیات بدنه خبر می‌دهند.

همچنین باله‌های رکاب و لیپ سپر جلویی هم در افزایش داون فورس MG7، تاثیر به سزایی دارند. این سیاست تا بخش عقبی هم ادامه می‌یابد و در این قسمت، اسپویلر دم اردکی با باله‌ی اکتیو و یک دیفیوزر اسپرت را می‌بینیم.

سیستم اگزوز چهار کاناله فعال با دریچه‌های قطور هم نویدِ یک صدای دلنشین را می‌دهند.

به نمای کناری که می‌رسیم، رینگ‌های 19 اینچی 5 پره با طراحی ستاره دریایی و رنگ خاکستری مات را داریم و کالیپرهای ترمز قرمز رنگ و لاستیک‌های فاق کوتاه هم حسابی کار را جذاب‌تر کرده‌اند.

سدان اسپرت MG7

یکی دیگر از موارد مهم در طراحی ظاهری ام جی 7 هم به درب‌های بدون فریم مربوط می‌شود.

اتاق MG7 با نمایشگر دوال اسکرین 33 اینچی

سدان اسپرت MG 7

در همان بدو ورود به کابین ام جی 7، یک نمایشگر غول پیکر 33 اینچی، توجه ما را به خود جلب می‌کند. این صفحه نمایش یک تکه با طراحی ذوزنقه‌ای خود، واقعا منحصر به فرد است و خریداران می‌توانند با تنظیمات نرم افزاری، ظاهر آن را به صورت دو تکه داشته باشند. همچنین بر خلاف اینکه در MG7 با یک سدان بنزینی طرف هستیم، اما ارگونومی و طراحی داشبورد آن دقیقا شبیه به خودروهای برقی است؛ دریغ از یک دکمه فیزیکی! (کلیدهای تنظیم سیستم تهویه به صورت لمسی هستند.) حتی دکمه استارت هم به کنسول وسطی منتقل شده تا بر روی داشبورد، چیزی به جز دریچه‌های سیستم تهویه هوا را شاهد نباشیم. بد نیست اشاره کنیم که در کنسول وسطی، دو جا لیوانی، اهرم دنده، کلید خاموش کردن ESP و تنظیمات حالت رانندگی را داریم.

سدان اسپرت MG 7

در ادامه به سیستم صوتی بوز (Bose) با 14 اسپیکر می‌رسیم که با سیستم نورپردازی هوشمند کابین هم هماهنگ شده است. کیفیت این سیستم صوتی در کنار سقف تمام پانارومیک دو تکه، مطمئنا بهترین خاطرات شما را ثبت خواهد کرد.

سدان اسپرت MG 7

اما تریم‌های داخلی چطور؟ گول عکس‌ها را نخورید چرا که مشتریان برای کابین MG7 فقط می‌توانند یکی از تریم‌های سبز یا قرمز را انتخاب کنند؛ پس تکلیف رنگ مشکی چه می‌شود؟ ما هم نمی‌دانیم!

مشخصات فنی ام جی 7

در سدان اسپرت MG 7 با دو پیشرانه مختلف رو به رو هستیم. اگر به سراغ نسخه 405 VTGI بروید، یک پیشرانه 4 سیلندر خطی توربو شارژ 2 لیتری را خواهید داشت که با 257 اسب بخار قدرت و 405 نیوتن متر گشتاور، در کنار شما است تا آسفالت خیبان‌ها را پاره کند. یک گیربکس اتوماتیک 9 سرعته ZF هم چرخ‌های جلویی را درگیر می‌کند.

اما اگر طرفدار رانندگی آرام‌تری هستید و همزمان قصد دارید تا یک سدان ترسناک را داشته باشید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا  نسخه 300 VTGI را زیر نظر داشته باشید. در اینجا با پیشرانه 4 سیلندر خطی توربو شارژ 1.5 لیتری طرف هستیم که قدرت و گشتاور آن به 185 اسب بخار و 300 نیوتن متر محدود می‌شود اما برگ برنده این نسخه، گیربکس اتوماتیک 7 سرعته دو کلاچه است که طعم واقعی رانندگی اسپرت را به شما هدیه می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سلام، این خودروی MG واقعا عالیه، هم طراحیش خوبه وهم مشخصات فنی بخصوص نسخه اولی که قدرتی حدود250 اسب بخار داره، البته نسخه دومی که 185 اسب بخار قدرت داره اونم خوبه ولی 250 اسب بخار مطمعنأ از لحاظ قدرت بهتره، امیدوارم این نسخه MG به کشور ماهم بیاد، چون ارزششو داره، البته با موتور250 نه 185،چون 80درصد خودروهای چینی وارد شده زیر200 اسب بخار قدرت دارن حتی شاسی بلندهاشون، پس این خودرو با چنین ظاهر جذاب و این قدرت ارزش خرید خوبی پیدا میکنه تو ایران، البته اگه وارد کننده عزیز قیمت خوبی روش بزاره بقول گفتنی ها برد میزنه

  2. حمید رضا حسنلو