بسته 40 گیگابایتی اینترنت رایگان

بسته 40 گیگابایتی اینترنت رایگان فعال شد

در راستای انجام مسئولیت اجتماعی اپراتورها، بسته 40 گیگابایتی اینترنت رایگان فعال شده است. دهک‌های اعلام شده قادر به دریافت این بسته هستند.

توجه به دهک‌ها در دولت سیزدهم بیشتر از دولت پیشین بوده، به طوری که بسته‌های حمایتی بسیاری در تمام زمینه‌ها به افراد مشمول اعطا شده است. به تازگی معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات اعلام کرده بسته 40 گیگابایتی اینترنت برای سه دهک اولیه یارانه بگیر فعال می‌شود.

بسته 40 گیگابایتی اینترنت رایگان برای اقشار کم درآمد

رئیس جمهور دولت سیزدهم پس از موفقیت در انتخابات، وعده‌های بسیاری مبنی بر آسان کردن کسب و کارهای اینترنتی داد. رئیسی معتقد بود که باید اینترنت برای فعالیت‌های مجازی مردم در دسترس و پرسرعت باشد. در همین زمینه دولت کنونی وعده داد برای اقشار ضعیف جامعه بسته اینترنتی 40 گیگابایتی تخصیص دهد.

بسته 40 گیگابایتی اینترنت رایگان

وزارت ارتباطات هم قرار شد هر چه سریع‌تر سرعت اینترنت را با اتصال کابل‌های فیبر نوری در اغلب مناطق کشور افزایش دهد. در صورت تحقق وعده‌های عیسی زارع پور، قرار است به زودی در استان‌های پرجمعیت و سپس در اکثر نقاط ایران فیبر نوری راه‌اندازی شود و سرعت‌های چند گیگی در اختیار مردم قرار بگیرد.

همان‌طور که می‌دانیم مدتی پیش اپراتورهای همراه و همچنین ثابت تعرفه‌های اینترنت را افزایش دادند. بعد از بررسی‌های دقیق سازمان تظیم مقررات رادیویی اعلام کرد اگرچه افزایش قیمت‌ها به طور ناگهانی صورت پذیرفته، اما در چارچوب آیین نامه مصوب کمیسیون تنظیم مقررات بوده است.

وزیر ارتباطات همزمان با افزایش تعرفه‌ها قول داد که به زودی بسته‌های حمایتی برای اقشار کم‌درآمد تدارک ببیند تا از فشار خرید بسته‌های اینترنتی حتی‌الامکان بکاهد. هم‌اکنون به نظر می‌رسد یارانه اینترنت به سه دهک ابتدایی، نخستین گام در جهت تحقق این هدف مهم است.

بسته 40 گیگابایتی اینترنت رایگان

بسته 40 گیگابایتی اینترنت برای سه دهک اول به صورت دائمی خواهد بود و پس از هر چهار ماه مجددا شارژ می‌شود. به گفته وزیر ارتباطات تا به امروز نزدیک به 758 هزار و 562 خانواده شناسایی شده و همگی برای دریافت بسته های اینترنتی ثبت نام کرده‌اند. همچنین بر اساس گزارش تفکیکی وزارت ارتباطات، 102 هزار و 903 خانواده از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و الباقی از طریق کد USSD اقدام به ثبت نام کرده‌اند. تعداد استعلام‌های مردم برای آگاهی از تحت پوشش اینترنت رایگان قرار گرفتن 10 میلیون و 149 هزار و 710 بوده است.

همچنین وزارت ارتباطات اعلام کرده خانوارهای سه دهک اول تا آخر هفته جاری می‌توانند از دو طریق اقدام به ثبت نام برای دریافت بسته 40 گیگابایتی اینترنت رایگان کنند. اولین روش مراجعه به سامانه my.gov.ir و دومین روش شماره گیری کد دستوری ستاره 4 ستاره 1234 مربع است. مجید حقی، معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات در خصوص بسته رایگان اینترنت خاطرنشان کرد:

در پی تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اختصاص بسته اینترنت رایگان برای اقشار کم‌برخوردار، اطلاعات مشمولینی که در بازه زمانی تعیین شده از طریق سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir یا کد دستوری #۱۲۳۴*۴* ثبت‌نام کرده‌اند، پس از صحت‌سنجی شماره‌ها از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از طریق سازمان فناوری اطلاعات به رگولاتوری اعلام شده است.

بسته 40 گیگابایتی اینترنت رایگان

به گفته مجید حقی، تنها سه دهک اول کم درآمد جامعه مشمول دریافت این بسته خواهند شد و در حال حاضر کد ملی و شماره تلفن همراه اعلام شده حدود ۹۴۴ هزار نفر از سرپرستان خانوارها که مشترک اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و اپراتورهای مجازی تلفن همراه شاتل موبایل، های وب، آپتل، سامان تل و منطقه آزاد کیش هستند به این اپراتورها اعلام شده و برای سیم‌کارت این دسته از مشمولان که مشکلی برای فعال‌سازی بسته (مانند قطعی سیم‌کارت به‌دلیل بدهی یا مسدودی …) نداشته‌اند، بسته اینترنت برایشان فعال شده و پیامک فعال‌سازی ارسال شده است.

به نقل از معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری، بسته 40 گیگابایتی اینترنت به طور سالانه برای استفاده مردم طراحی شده که 30 گیگابایت آن برای استفاده از سایت‌های منتخب و 10 گیگابایت دیگر برای بهره‌برداری از اینترنت آزاد تخصیص یافته است. هدف از اختصاص این اینترنت انجام وظیفه و رفع مسئولیت از اپراتور اعلام شده است. حقی گفت:

متقاضیانی که ثبت‌نام آنها از طریق سامانه خدمات دولت هوشمند یا کدهای دستوری موفقیت‌آمیز بوده و این بسته برای آنها فعال نشده است می‌توانند با مراکز تماس اپراتور خود تماس گرفته و وضعیت فعال‌سازی بسته اینترنت خود را جویا شوند. در صورت عدم دریافت پاسخ با مراجعه به نشانی https://195.cra.ir درخواست خود را ثبت کنند تا رسیدگی شود.