ماموریت آرتمیس 1 ناسا باز هم به تاخیر خورد + تاریخ جدید پرتاب

ناسا به صورت رسمی اعلام کرد که عملیات آزمایشی آرتمیس 1 باز هم با تاخیر مواجه شده و در روز شنبه شاهد پرتاب این موشک به سمت فضا خواهیم بود.

برنامه‌های روز شنبه خود را خالی کنید، زیرا ناسا می‌گوید با یک روز تاخیر، آماده‌ی پرتال موشک آرتمیس 1 خواهد بود.

آژانس فضایی پس از اینکه متوجه شد برنامه اولیه‌ی پرتاب در روز جمعه با آب و هوای بدی مواجه خواهد شد، تاریخ پرتاب بعدی موشک آرتمیس 1 را با یک روز تاخیر به روز شنبه، 3 سپتامبر (۱۴ شهریور) منتقل کرد.

مقامات ناسا در یک نشست خبری اعلام کردند که احتمال 60% وجود دارد که پرتاب روز جمعه به دلیل شرایط جوی نامساعد به تعویق بیفتد. پنجره زمانی دو ساعته‌ی پرتاب آرتمیس 1 در ساعت 14:17 باز می‌شود.

این دومین تلاش ناسا در هفته جاری، برای پرتاب موشک‌های عظیم نسل بعدی خود خواهد بود. اولین تلاش برای پرتاب در روز دوشنبه پس از اینکه یکی از چهار موتور RS-25 نتوانست به دمای مناسب برای بلند شدن برسد، لغو و به زمان دیگری موکول شد.

آرتمیس 1

این دومین تلاش ناسا در این هفته برای پرتاب موشک های عظیم نسل بعدی خود خواهد بود

ماموریت آرتمیس 1 از سیستم پرتاب موشکی (SLS) با ارتفاع 98 متری و کپسول خدمه اوریون در بالای آن تشکیل شده است. در صورت موفقیت این پرتاب، ماموریت 39 روزه‌ی SLS برای حمل کپسول بدون سرنشین اوریون تا مسافتی در حدود 4000 کیلومتر ادامه خواهد یافت و سپس استیج مرکزی (موشک) از فضاپیما جدا و به سمت زمین سقوط خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: حلقه اینشتین در فاصله ۱۲ میلیارد سال نوری ، شکار جدید تلسکوپ فضایی جیمز وب است

سفینه سفر خود را به سمت ماه ادامه خواهد داد و پیش از بازگشت به زمین، شش روز به دور آن می‌چرخد. این کپسول قرار است در 11 اکتبر در اقیانوس فرود بیاید.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، عملیات بازگشت به ماه برای انسان، کلید خواهد خورد که سال‌ها با تاخیر، مشکلات و میلیاردها دلار بودجه مواجه بوده است. باید منتظر ماند و دید که مهندسان ناسا چقدر در اجرای این عملیات آزمایشی دقیق خواهند بود.

به نظر شما عملیات آرتمیس 1 می‌تواند با موفقیت به پایان برسد و روزی انسان را به ماه بازگرداند؟