گلکسی تب اکتیو 4 پرو

گلکسی تب اکتیو 4 پرو ، نسل جدید تبلت جان سخت سامسونگ معرفی شد

گلکسی تب اکتیو 4 پرو به عنوان نسل جدید تبلت مقاوم و جان سخت سامسونگ معرفی شد. در ادامه با مشخصات و ویژگی های Galaxy Tab Active 4 Pro آشنا می‌شوید.

بسیاری از کاربران از گجت‌های قابل حمل خود مثل گوشی های هوشمند، تبلت‌ها، ابزارهای پوشیدنی و غیره برای سرگرمی و تعامل اجتماعی استفاده می‌کنند؛ اما محصولاتی هم وجود دارند که به طور خاص با مقاومت بالا و برای کار کردن در شرایط سخت طراحی و ساخته شده‌اند.

روز گذشته، سامسونگ یک تبلت کاملا جدید به نام گلکسی تب اکتیو 4 پرو را معرفی کرد. این تبلت جان‌سخت به طور خاص برای کاربرانی عرضه شده که به یک دستگاه مقاوم نیاز دارند. اما Galaxy Tab Active 4 Pro چگونه ساخته شده و چه مشخصاتی دارد؟

مشخصات گلکسی تب اکتیو 4 پرو

قبل از هر چیز نگاهی به مشخصات فنی گلکسی تب اکتیو 4 پرو می‌اندازیم:

نمایشگر10.1 اینچی TFT LCD لمسی با وضوح 1920 در 1200 پیکسل
سیستم عاملاندروید 12
ابعاد242.9 در 170.2 در 10.2 میلی‌متر با وزن 674 گرم
دوربین13 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار، فلاش و دیافراگم f/1.9 در پشت، 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 در جلو
حافظه و رم4 گیگابایت رم + 64 گیگابایت حافظه داخلی، 6 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه داخلی، قابلیت ارتقای حافظه تا 1 ترابایت به وسیله کارت حافظه جانبی میکرو اس دی
پردازنده6 نانومتری، 8 هسته‌ای
باتری7600 میلی‌آمپرساعتی جدا شدنی
اتصالات5 جی، LTE، وای فای 6
سنسورهاشتاب‌سنج، ژئومغناطیسی، ژیروسکوپ، نور، تشخیص اثر انگشت، مجاورت
مقاومتاستاندارد IP68 برای محافظت در برابر نفوذ آب و گردوغبار، استاندارد نظامی MIL-STD-810H، ضد ضربه در برابر سقوط از ارتفاع 1.2 متری، پوشش محافظ گوریلا گلس 5 روی نمایشگر
قلمقلم اس پن با گواهی IP68 درون جعبه

ترکیبی زیبا از مقاومت و عملکرد؛ تبلت جدید سامسونگ چقدر مقاوم است؟

گلکسی تب اکتیو 4 پرو به عنوان تبلت جان سخت و مقاوم سامسونگ محسوب می‌شود؛ بنابراین طبیعی است که ابتدا از میزان محافظت آن در برابر آسیب‌های محیطی شروع کنیم.

صفحه نمایش این تبلت، در واقع آسیب‌پذیرترین و مهم‌ترین قسمت آن محسوب می‌شود. روی نمایشگر گلکسی تب اکتیو 4 پرو با پوشش کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود. سامسونگ ادعا کرده که این صفحه نمایش در برابر سقوط از ارتفاع یک متری مقاومت می‌کند و اگر گلس محافظی که در جعبه به شما ارائه می‌شود را روی آن نصب کنید، می‌تواند سقوط از ارتفاع 1.2 متری را نیز تحمل کند.

جدیدترین تبلت سامسونگ از گواهی IP68 بهره می‌برد و در برابر نفوذ آب، گردوغبار، خاک و شن مقاوم است. این بدان معناست که گلکسی تب اکتیو 4 پرو می‌تواند تا 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب شیرین غوطه‌ور باشد و هیچ آسیبی نبیند. با این حال، آب شور و آب استخر چندان برای این تبلت مناسب نیستند و این را در نظر داشته باشید که دستگاه خود را به دریا و استخر نبرید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های Galaxy Tab Active 4 Pro که باعث شده به عنوان یک دستگاه مستحکم و جان سخت شناخته شود، استاندارد نظامی MIL-STD-810H است که در برابر مواردی مثل سقوط از ارتفاع زیاد و رطوبت شدید، مقاومت لازم را ایجاد می‌کند.

گواهی MIL-STD-810H بر اساس آزمایش‌های استاندارد انجام شده توسط ارتش ایالات متحده آمریکا ارائه می‌شود،‌ اما می‌تواند با سناریوهای استفاده در دنیای واقعی متفاوت باشد. بنابراین هیچ تضمینی برای شرایط سخت و شدید وجود ندارد. با این حال سامسونگ ادعا می‌کند که تبلت گلکسی تب اکتیو 4 پرو توانایی مقاومت و دوام آوردن در شرایط سخت را دارد.

تبلت Galaxy Tab Active 4 Pro چقدر کاربردی است؟

از نظر کاربردی بودن، به نظر می‌رسد گلکسی تب اکتیو 4 پرو امتیازهای قابل قبولی را کسب می‌کند. وزن این تبلت به 674 گرم می‌رسد که تقریبا هم‌وزن اکتیو پرو 2019 است. بنابراین با یک تبلت بیش از حد سنگین روبه‌رو نیستیم. وزن این دستگاه به همراه پوشش محافظ همراه و قلم اس پن به 833 گرم می‌رسد.

این تبلت از قابلیت Key Mapping پشتیبانی می‌کند که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد کلیدها را برای راه‌اندازی سریع برنامه‌های مهم و رایج با فشار دادن یک دکمه برنامه‌ریزی کنند. همچنین گزینه‌ای برای تنظیم حساسیت صفحه نمایش وجود دارد تا کارگرانی که دستکش می‌پوشند، در حین کار با تبلت مجبور نباشند که دستکش را از دست خود خارج کنند.

گلکسی تب اکتیو 4 پرو

بلندگوهای این تبلت ارتقا پیدا کرده‌اند و حداکثر صدای آنها بیشتر شده است. این موضوع برای کسانی که در محیط‌های کاری با سروصدای زیاد، مثل محل ساخت و ساز، کار می‌کنند می‌تواند مفید و مهم باشد.

سامسونگ اعلام کرد گلکسی تب اکتیو 4 پرو می‌تواند نیازهای بیشتری را برآورده کند و با لوازم جانبی مختلف مثل پایه‌ها، کاورهای قابل اتصال صفحه کلید، اسکن کننده بارکد و بندهای گوناگون سازگار خواهد بود.

نرم افزار و سایر ویژگی‌ها

چنین دستگاه‌هایی معمولا با هدف ماندگاری و دوام بالا ساخته می‌شوند و این موضوع ماندگاری، شامل بخش نرم افزاری دستگاه نیز می‌شود. سامسونگ وعده داده که سه سال بروزرسانی بزرگ نرم افزاری و پنج سال بروزرسانی امنیتی را برای این تبلت ارائه خواهد داد. Galaxy Tab Active 4 Pro به صورت پیش‌فرض با سیستم عامل اندروید 12 عرضه خواهد شد.

گلکسی تب اکتیو 4 پرو در بخش اتصالات نیز از شبکه 5G و وای فای 6 پشتیبانی می‌کند. همچنین این تبلت امکان پشتیبانی از CBRS (مخفف Critizens Broadband Radio Service یا سرویس رادیویی پهن باند شهروندان) را خواهد داشت. پشتیبانی از NFC و پلتفرم پرداخت موبایلی Knox از دیگر ویژگی‌های تبلت جدید سامسونگ محسوب می‌شوند. با ویژگی Knox Capture، این تبلت می‌تواند به عنوان یک اسکنر بارکد برای ردیابی و بررسی آنی موجودی انبار عمل کند.

یکی از بهترین بخش‌های گلکسی تب اکتیو 4 پرو از نظر ما، باتری قابل تعویض آن است. این دستگاه از باتری 7600 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد که می‌توانید آن را جدا کنید و باتری دیگری به جای آن قرار دهید. البته همانطور که قابل انتظار است، باید باتری زاپاس را به صورت جداگانه خریداری کند.

اگر به پریز برق دسترسی داشتید، می‌توانید با اتصال تبلت به شارژر، حالت بدون باتری را فعال کنید که در این شرایط، باتری از مدار خارج شده و دستگاه به صورت مستقیم با برق کار می‌کند. این حالت برای جلوگیری از کاهش سلامت باتری بسیار مناسب خواهد بود. امکان جفت شدن با Samsung DeX نیز وجود دارد که به وسیله آن می‌توانید تبلت را به یک صفحه نمایش خارجی متصل کنید.

تبلت سامسونگ Galaxy Tab Active 4 Pro از ماه سپتامبر امسال وارد مناطقی از اروپا می‌شود و در اواخر سال 2022 در بازار آمریکای شمالی نیز عرضه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*