نسل دوم لنوو تینک پد ایکس 1 فولد

نسل دوم لپ‌تاپ هیبرید لنوو تینک پد ایکس 1 فولد، قواعد بازی را عوض می‌کند

نسل دوم لپ‌تاپ هیبرید لنوو تینک پد ایکس 1 فولد – Lenovo ThinkPad X1 Fold با یک نمایشگر تاشو لمسی و امکان تبدیل به تبلت در IFA 2022 معرفی شد.

اواخر سال ۲۰۲۰ بود که لنوو از لپ تاپ Lenovo ThinkPad X1 Fold با یک نمایشگر منعطف مبتکرانه رونمایی کرد. این ایده‌ی خیلی جذابی بود، اما شاید به همان اندازه سودمند نبود. امروز لنوو از دومین نسل لپ تاپ هیبرید لنوو تینک پد ایکس 1 فولد رونمایی کرد. ما چند دقیقه‌ای فرصت کار با آن را داشتیم و باید بگوییم که خیلی به آن خوشبین هستیم.

لپ تاپ تاشو لنوو

X1 Fold جدید نه تنها شبیه نسل قبلی خودش است، بلکه بسیار شبیه به دیگر لپ تاپ‌های خانواده تینک پد نیز هست. این دیوایس از ترکیب رنگی مشکی و قرمز بهره می‌برد که یک لوگو تینک پد نیز روی بدنه آن نقش بسته است. در اینجا یک کیبورد طرح تینک پد با یک دکمه قرمز در مرکز و کیفیت ساخت بالا نیز وجود دارد. اما تغییرات دیگری هم روی این لپ تاپ تاشو ایجاد شده که آن را به مسیر درستی برده است.

یکی از مشکلاتی که با نسخه قبلی لپ تاپ تاشو لنوو داشتیم، ابعاد کوچک ۱۳.۳ اینچی آن بود. این سایز برای یک تبلت ۱۳ اینچی خوب است، اما وقتی انعطاف پیدا می‌کند و در حالت لپ تابی استفاده شود، خیلی کوچک خواهد شد که این برای استفاده روزانه مناسب نیست.

نسل دوم لنوو تینک پد ایکس 1 فولد

اما حالا نسل دوم لپ‌تاپ هیبرید لنوو تینک پد ایکس 1 فولد ابعاد ۱۶ اینچی پیدا کرده که به معنای افزایش ابعاد ۲۲ درصدی است. در عین حال ۲۵ درصد باریک‌تر از نسل قبلی نیز شده است. کار کردن با این نسل خیلی بهتر است. نمایشگر آن به اندازه کافی بزرگ است که بتوانید تب‌های مختلفی را کنار هم باز کنید و کارهایتان را انجام دهید.

شاسی‌های بزرگ‌تر بدنه به معنای حضور یک کیبورد بزرگ‌تر است. کیبورد نسل اول این لپ تاپ هم خوش ساخت بود، اما سازنده ناچار بود آن را در یک لپ تاپ با ابعاد کوچک ۱۳.۳ اینچی بگنجاند که رضایت‌بخش نبود. روی برخی از دکمه‌ها چهار کاراکتر به کار رفته بود که کاربر را به دردسر می‌انداخت.

اما این کیبورد جدید که به صورت مغناطیسی به نیمه پایینی بدنه دستگاه در حالت لپ تاپی متصل می‌شود، سایز کامل بوده و دارای نور پس زمینه است. ما بی‌شک این یکی را ترجیح می‌دهیم. یک تاچ پد هپتیک در پایین این کیبورد قرار گرفته که جمع و جورتر از تاچ پد دیگر مدل‌های تینک پد است. در مجموع عملکرد خوبی دارد.

در زیر قاب نسل دوم لپ‌تاپ هیبرید لنوو تینک پد ایکس 1 فولد پردازنده‌های نسل دوازدهمی Core i5 یا Core i7 اینتل با کارت گرافیک یکپارچه حضور دارند و می‌توانید آن‌ها را با پلتفرم تجاری Intel vPro سفارش دهید. لنوو مشخص نکرده دقیقاً چه مدل پردازنده‌هایی را برای این خانواده در نظر گرفته است.

به هر ترتیب شما یک حافظه SSD با حداکثر ۱ ترابایت حافظه و تا ۳۲ گیگابایت رم DDR5 را در اختیار خواهید داشت و می‌توانید بین نسخه‌های Home و Pro ویندوز ۱۱ یکی را برای نصب انتخاب کنید. در اینجا یک قلم Wacom نیز برای خرید در دسترس است که به صورت مغناطیسی به بدنه لپ تاپ تاشو لنوو می‌چسبد. ابعاد دقیق نمایشگر لمسی OLED آن ۱۶.۳ اینچی با رزولوشن ۲۰۲۴ در ۲۵۶۰ پیکسل است که وقتی تا می‌شود به یک تبلت ۱۲ اینچی تبدیل می‌شود.

نسل دوم لنوو تینک پد ایکس 1 فولد

یک باتری ۴۸ وات ساعتی (در صورت سفارش می‌تواند ۱۶ وات ساعت دیگر به آن اضافه شود) در زیر این لپ تاپ حضور دارد، ولی عمر باتری آن هنوز اعلام نشده است. ولی بررسی دیگر لپ تاپ‌هایی که از باتری مشابهی با آن استفاده می‌کنند، نشان می‌دهد که این لپ تاپ می‌تواند بین ۵ تا ۶ ساعت شارژدهی مفید داشته باشد.

قیمت نسل دوم لنوو تینک پد ایکس 1 فولد

همانطور که احتمالاً حدس می‌زدید قیمت این لپ تاپ به هیچ عنوان پایین نیست. شما می‌توانید آن را از نوامبر پیش رو با قیمت پایه ۲،۴۹۹ دلاری سفارش دهید. در صورت سفارش یک قلم و کیبورد، ۲۵۰ دلار دیگر هم به این قیمت افزوده می‌شود. این لپ تاپ به طور قابل توجهی ارزان قیمت‌تر از لپ تاپ تاشو ایسوس زنبوک ۱۷ فولد با برچسب قیمت ۳،۴۹۹ دلاری است. در حال حاضر این دو، تنها لپ تاپ‌های تاشو موجود در بازار هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*