عینک لنوو T1

عینک هوشمند لنوو T1 ، احتمالا کاربران اپل را بدزدد!

شرکت لنوو در جریان مراسم IFA 2022 از عینک واقعیت افزوده‌ی لنوو T1 رونمایی کرد که خطر بزرگی برای شرکت اپل محسوب می‌شود.

اپل هنوز هدست واقعیت افزوده (AR) خود را عرضه نکرده است، اما شرکت لنوو به تازگی، یک جفت عینک هوشمند با نام لنوو T1 را معرفی کرده که از طریق آداپتور لایتنینگ به گوشی‌های آیفون متصل می‌شود. عینک لنوو T1 که یکی از معدود محصولات کامپیوتری در نمایشگاه فناوری IFA برلین است، فعلا از قابلیت «واقعیت افزوده» پشتیبانی نمی‌کند، اما این گجت پوشیدنی می‌تواند به عنوان نمایشگر دوم برای رایانه یا تلفن هوشمند شما عمل کند.

عینک‌های مجهز به نمایشگرِ سیمی که به عنوان مانیتورهای پوشیدنی کار می‌کنند، سال‌هاست که در بازار فناوری وجود دارند؛ به ویژه عینک‌های NXTWear G TCL که در حال ارتقا به فناوری بی‌سیم هستند. لنوو در دهه‌ی گذشته، تعدادی دستگاه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ساخته است، از جمله ThinkReality A3 که سال گذشته معرفی شد. این محصول، یک عینک AR سبک وزن با تکیه بر فناوری کوالکام محسوب می‌شود.

عینک لنوو T1

عینک لنوو T1 شامل پورت USB-C و کانکتور لایتنینگ، مخصوص دارندگان آیفون می‌شود

عینک لنوو T1 به USB-C متصل می‌شود و با طیف وسیعی از دستگاه‌های ویندوز، مک و اندروید همخوانی دارد. نکته‌ی بسیار جالب در مورد این عینک، کانکتور لایتنینگ آن است که می‌تواند دارندگان آیفون را مجاب به خرید این عینک کند. به نظر می‌رسد Lenovo به دنبال دزدیدن طرفداران اپل است!

بیشتر بخوانید: عینک واقعیت افزوده شیائومی با قیمت ۳۷۰ دلار وارد مرحله فروش شد

این عینک دارای صفحه نمایش Micro-OLED با کنتراست بالا و وضوح تصویر 1920×1080 پیکسل برای هر چشم و بلندگوهای داخلی است. ضمنا عینک لنوو دارای تاییدیه «TUV» نور آبی روشن ملایم است. درست مانند عینک ThinkReality لنوو، مجموعه‌ای از پایه‌های بینی قابل تنظیم و گزینه‌هایی برای قرار دادن لنزهای سفارشی وجود دارد. البته بعضی از مخاطبان ادعا می‌کنند که این عینک هوشمند هم مناسب برای اختلال نزدیک‌بینی نیست.

هنوز قیمت رسمی عینک هوشمند لنوو T1 مشخص نشده، اما طبق گفته‌ی سازندگان از اواخر سال جاری میلادی در کشور چین به فروش می‌رسد و در سال 2023 هم در مناطق دیگر جهان، در دسترس خواهد بود. تا آن زمان ممکن است، اپل هم بالاخره هدست AR خود را آماده و روانه بازار کند. هرچند بعید است!

به نظر شما عینک هوشمند لنوو می‌تواند در جلب نظر کاربران آیفون موفق باشد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*