نسل سوم لنوو تینک بوک 16P

نسل سوم لنوو تینک بوک 16P با صفحه نمایش 165 هرتزی و پردازنده AMD Ryzen 9 به صحنه آمد

نسل سوم لنوو تینک بوک 16P در نمایشگاه IFA 2022 معرفی شد. Lenovo ThinkBook 16P Gen 3 صفحه نمایش ۱۶۵ هرتز و پردازنده رایزن 9 را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

لنوو در نمایشگاه IFA 2022 نسبتا فعال ظاهر شده و از دستگاه‌های مختلفی رونمایی کرده است. یکی از این دستگاه‌ها نسل سوم لپ تاپ لنوو ThinkBook 16P نام دارد که با قدرت بالای خود تولیدکنندگان محتوا و کاربران تشنه توان بالا را هدف قرار گرفته است. این دستگاه قرار است در دو کانفیگ مختلف عرضه شود. در ادامه به مشخصات نسل سوم تینک بوک 16P می‌پردازیم.

مشخصات نسل سوم لپ تاپ لنوو تینک بوک 16P

نسل سوم لنوو تینک بوک 16P

لپ تاپ جدید لنوو از یک پنل ۱۶ اینچی IPS با کیفیت 2.5K بهره می‌برد. دور تا دور نمایشگر نیز با حاشیه‌های باریک احاطه شده است. در یکی از مدل‌ها شاهد نمایشگری با رفرش‌ریت۶۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۴۰۰ نیت هستیم؛ اما مدل گرانتر از پنل ۱۶۵ هرتز با تاییدیه VESA Certified HDR400 و حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیت بهره می‌برد.

همچنین هر دو نسخه توانسته‌اند تاییدیه X-Rite Pantone را دریافت کنند و از استاندارد دالبی ویژن نیز پشتیبانی می‌کنند. نسل سوم لپ تاپ لنوو تینک بوک 16P با یک کیبورد اندازه کامل با نور پس‌زمینه و صفحه اعداد اختصاصی همراه شده است. در بخش صوتی نیز شاهد حضور اسپکیرهای Harman Kardon (بهبود یافته با دالبی اتموس) و میکروفون‌های دو آرایه‌ای هستیم.

همچنین در هنگام خرید این لپ تاپ می‌توانید بین مدلی با وب‌کم FHD RGB و یا مدل مجهز به وب‌کم FHD+IR یکی را انتخاب کنید. قدرت مورد نیاز نسل جدید لنوو ThinkBook 16P نیز توسط پردازنده‌های سری AMD Ryzen 9 6000H و گرافیک انویدیا جی‌فورس RTX 3060 تامین می‌شود. در کنار این مجموعه نیز ۳۲ گیگ رم LPDDR5 و ۲ ترابایت حافظه ذخیره‌سازی SSD قرار گرفته است.

نسل سوم لنوو تینک بوک 16P

انرژی مورد نیاز این لپ تاپ قدرتمند توسط یک باتری ۷۱ وات‌ساعتی تامین می‌شود. از دیگر مشخصات لپ تاپ تینک بوک 16 پی می‌توان به حسگر اثر انگشت (در دکمه پاور)، شاتر حریم خصوصی برای دوربین، TPM، درگاه HDMI، USB-C، USB-4، USB-A، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، وای‌‌فای 6 و بلوتوث ۵.۲ اشاره کرد.

نسل سوم لپ تاپ لنوو تینک بوک 16P در مدل پایه با برچسب قیمتی ۱۹۹۹ یورو عرضه شده است. کاربران می‌توانند هم‌اکنون این لپ تاپ را در بازارهای منتخب خریداری کنند.