اختراع شارژ بی سیم

اختراع نوعی شارژر بی سیم که تا فاصله 30 متر گجت ها را شارژ می‌کند

محققان کره جنوبی سیستم جدیدی برای شارژ بی سیم اختراع کرده‌اند که می‌تواند محدوده شارژ دستگاه‌های هوشمند را تا فاصله 30 متر افزایش دهد.

سازندگان مطرح گوشی‌های هوشمند، نه تنها در حال افزایش سرعت شارژ دستگاه‌ها و گجت‌های پوشیدنی خود هستند، بلکه بر روی روش‌های جدید شارژ نیز کار می‌کنند. شارژ بی سیم با اینکه به عنوان یک فناوری رایج مطرح شده است، اما شرکت‌ها هم‌چنان در حال تلاش برای بهبود آن هستند. همان‌طور که می‌دانید، در استفاده از این تکنولوژی نیز محدودیت‌هایی وجود دارد که از جمله آن می‌توان به محدودیت محل شارژ اشاره کرد.

سال گذشته، سازندگان چینی نظیر شیائومی، اوپو و موتورولا، فناوری‌های انقلابی شارژ هوایی را معرفی کردند، اما هیچ‌یک از آنها در حال حاضر به مرحله تولید انبوه نرسیده‌اند. در همین راستا، یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه سجونگ کره جنوبی، سیستم جدیدی را توسعه داده‌اند که می‌توند با کمک لیزر مادون قرمز، توان نوری معادل با 400 مگاوات را به صورت بی سیم تا شعاع 30 متری منتقل کند. سپس گیرنده، این انرژی را به 85 مگاوات برق تبدیل می‌کند. به بیان ساده، کاربران می‌توانند دستگاه‌هایی مانند گوشی‌های هوشمند را در صورت نصب این سیستم در مکان مورد نظر، شارژ کنند.

سیستم جدید شارژ بی سیم

اختراع جدید سیستم شارژ بی سیم از دو بخش اصلی تشکیل شده است. یک فرستنده که می‌تواند در اتاق نصب شود و یک گیرنده که قادر به ادغام در دستگاه‌های الکترونیکی است. اولی یک منبع انرژی نوری محسوب می‌شود که از تقویت کننده فیبر دوپ شده با اربیوم استفاده می‌کند و قادر است یک پرتو مادون قرمز با طول موج مرکزی 1550 نانومتر را تولید کند.

تیم تحقیقاتی این پروژه در مورد اختراع سیستم جدید شارژ بی سیم گفتند:

تا زمانی‌که فرستنده و گیرنده در محدوده قرار داشته باشند، این سیستم می‌تواند به طور خودکار تراز و شارژ شود. در همین حال، اگر یک شیء یا شخص، مسیر انتقال را مسدود کند، سیستم به طور خودکار به حالت کم مصرف ایمن منتقل خواهد شد.

همان‌طور که سرپرست تیم تحقیقاتی توضیح داد، این سیستم جدید می‌تواند به صورت بی سیم، به دستگاه‌های برقی نظیر تلفن‌های هوشمند یا تبلت‌ها متصل شود. بنابراین، کاربران دیگر نیازی به همراه داشتن سیم برق نخواهند داشت. علاوه بر این، اختراع مذکور قادر است انواع دستگاه‌های هوشمند از جمله اینترنت اشیاء در خانه و دستگاه‌هایی که برای نظارت بر شرایط تولید رد کارخانه استفاده می‌شوند را تغذیه کند.

در حال حاضر، تیم محققان در تلاش هستند تا کاربرد سیستم جدید شارژ بی سیم را گسترده‌تر کنند. آنها می‌خواهند عملکرد سلول‌های فتوولتائیک را برای تبدیل بهتر انرژی نور به الکتریسیته، بهبود ببخشند. در نهایت، آنها در حال کار بر روی یک ویژگی جدید هستند که امکان شارژ هم‌زمان دستگاه‌های مختلف را از این طریق فراهم کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*