نوکیا X30

نگاهی نزدیک به 2 گوشی جدید نوکیا X30 5G ، C31 و تبلت T21

دو گوشی جدید نوکیا C31 و X30 5G اخیرا در کنار تبلت Nokia T21 رونمایی شده‌اند. در ادامه نگاهی نزدیک به مشخصات، امکانات و قیمت نوکیا C31، X30 5G و تبلت تی 21 خواهیم داشت.

نوکیا مدت‌هاست که از بازار گوشی‌های پرچمدار و گران‌قیمت خارج شده و تمرکز خود را صرفا روی مدل‌های میان رده و اقتصادی گذاشته است. در ادامه همین روند نیز شرکت فنلاندی از گوشی های نوکیا C31، نوکیا X30 5G و تبلت نوکیا T21 در نمایشگاه IFA 2022 رونمایی کرد. با گجت نیوز همراه باشید تا نگاهی جدید به محصولات جدید نوکیا داشته باشیم.

بررسی اولیه گوشی‌های نوکیا C31، X30 5G و تبلت T21

نوکیا X30 5G

نوکیا X30

X30 5G قوی‌ترین گزینه پیشنهادی نوکیا است. این موضوع را می‌توان با مشاهده پنل اولد استفاده شده در این گوشی نیز فهمید؛ زیرا شرکت نوکیا از سال ۲۰۱۹ و پس از مدل نوکیا 9 PureView در هیچکدام از گوشی‌های خود از پنل اولد استفاده نکرده است.

نوکیا X30 5G از یک پنل ۶.۴۳ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و رفرش‌ریت ۹۰ هرتز بهره می‌برد. حداکثر روشنایی این گوشی نیز ۷۰۰ نیت است و با لایه‌ای از گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود. نوکیا حسگر اثر انگشت را نیز در زیر نمایشگر قرار داده است.

این گوشی از یک فریم فلزی بهره می‌برد؛ اما در ساخت آن به طور کامل از آلومینیوم بازیافتی استفاده شده است. برای ساخت پنل پلاستیکی پشت گوشی نیز تا ۶۵ درصد مواد بازیافتی به کار رفته‌اند.

نوکیا X30

دو دوربین در بدنه پشتی نوکیا X30 5G قرار دارند. دوربین اصلی از یک حسگر ۵۰ مگاپیکسلی و ۱/۱.۵۶ اینچی به همراه لنزی با دیافراگم f/1.8 و لرزشگیر اپتیکال تشکیل شده است و دوربین فوق عریض نیز ترکیب یک حسگر ۱۳ مگاپیکسلی و ۱/۳.۰۶ اینچی و لنزی با دیافراگم f/2.4 را ارائه می‌دهد.

هر دو دوربین توسط لایه‌ای از گوریلا گلس +DX محافظت می‌شوند. برای عکاسی سلفی نیز یک حسگر ۱۶ مگاپیکسلی در اختیار شما خواهد بود که متاسفانه از فوکوس خودکار بهره نمی‌برد.

سکاندار گوشی جدید نوکیا چیپست ۶ نانومتری اسنپدراگون 695 5G است. در کنار این تراشه نیز ۶ یا ۸ گیگ رم و ۱۲۸ (UFS 2.2) یا ۲۵۶ گیگ (UFS 3.0) حافظه ذخیره‌سازی قرار گرفته‌اند. در صورت نیاز به فضای بیشتر می‌توانید از کارت حافظه میکرو SD استفاده کنید.

نوکیا X30

نوکیا در تبلیغات ایکس 30 5G از وعده 3-3-3 استفاده کرده است که به ۳ سال آپدیت اصلی اندروید، ۳ سال بروزرسانی‌های امنیتی و ۳ سال وارانتی اشاره دارد. بدین ترتیب نوکیا X30 5G حداقل تا اندروید 15 را دریافت خواهد کرد.

انرژی مورد نیاز گوشی میان‌رده نوکیا توسط یک باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که از شارژ ۳۳ وات پشتیبانی می‌کند. شرکت سازنده ادعا می‌کند که باتری تا حداقل ۸۰۰ چرخه شارژ سالم باقی خواهد ماند. از دیگر مشخصات قابل توجه این گوشی می‌توان به تاییدیه IP67 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار و فرستنده مادون قرمز اشاره کرد.

نوکیا در راستای توجه به محیط زیست (!) شارژر، قاب و هندزفری را از جعبه محصول حذف کرده تا جعبه کوچکتر شود. در ساخت جعبه نیز تا ۹۴ درصد از کاغذ بازیافتی استفاده شده است. گوشی نوکیا X30 5G از امروز با قیمت ۵۳۰ دلار و در دو رنگ آبی و سفید در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

نوکیا C31

نوکیا C31 4G قرار است صرفا وظایف خود به عنوان یک گوشی هوشمند معمولی را اجام دهد، با یک بار شارژ کل روز را دوام بیاورد و البته حساب بانکی شما را هم خالی نکند.

گوشی نوکیا C31 از تراشه یونیساک 9863A1 بهره می‌برد. این تراشه بر پایه لیتوگرافی قدیمی ۲۸ نانومتری ساخته شده و دارای هشت هسته کورتکس A55 با فرکانس کاری ۱.۶ گیگاهرتز است. مسئولیت پردازش امور گرافیکی نیز بر عهده PowerVR GE8322 قرار دارد.

نسخه پایه این گوشی برخلاف نوکیا X30 5G از ۳ گیگ رم در کنار ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی بهره می‌برد. البته شما می‌توانید با پرداخت مبلغی بیشتر مدل‌های ۴/۶۴ گیگ و ۴/۱۲۸ گیگ را نیز خریداری کنید.

در بدنه جلویی گوشی یک نمایشگر ۶.۷۵ اینچی LCD با کیفیت +HD دیده می‌شود. در بخش بالایی نمایشگر نیز دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی قرار گرفته است. در بدنه پشتی دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی به همراه دو حسگر ۲ مگاپیکسلی برای عکاسی ماکرو و سنجش عمق حضور دارند. شما می‌توانید برای باز کردن قفل گوشی از دوربین سلفی (شناسایی چهره) یا حسگر اثر انگشت در بدنه پشتی دستگاه استفاده کنید.

نوکیا X30 / نوکیا C31

گوشی Nokia C31 از نسخه کامل اندروید 12 بهره می‌برد و شرکت سازنده نیز وعده دو سال آپدیت‌های امنیتی فصلی را برای آن داده؛ اما هیچ صحبتی در رابطه با آپدیت‌های اصلی اندروید نشده است. انرژی مورد نیاز این گوشی توسط یک باتری ۵۰۵۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که از شارژ ۱۰ وات پشتیبانی می‌کند.

عجیب‌تر از همه اینکه نوکیا به جای درگاه USB-C از میکرو USB در این گوشی استفاده کرده است. نوکیا C31 از امروز با قیمت ۱۳۰ دلار برای مدل پایه در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

نوکیا T21

نوکیا X30 / نوکیا T21

پس از نوکیا C31 و X30 5G نوبت به تبلت ارزان‌قیمت Nokia T21 می‌رسد. این تبلت با یک باتری ۸۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی همراه شده و از شارژ ۱۸ وات پشتیبانی می‌کند. نوکیا اعلام کرده است که این ترکیب تا ۸۰۰ چرخه شارژ را بدون مشکل تضمین خواهد کرد.

قدرت مورد نیاز تبلت جدید نوکیا توسط تراشه ۱۲ ناتومتری Unisoc T612 تامین می‌شود. این تراشه در دل خود هشت هسته پردازشی (۲ هسته کورتکس A75 و ۶ هسته کورتکس A55) را جا داده و برای انجام امور پردازشی نیز به Mali G52 متکی است. شما می‌توانید این تبلت را در دو نسخه با ۴ گیگ رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی خریداری کنید.

نوکیا X30 / نوکیا T21

در بخش نرم‌افزاری شاهد حضور اندروید 12 هستیم و HMD Global نیز وعده دو آپدیت اصلی اندروید و سه سال آپدیت‌های امنیتی ماهیانه را داده است.

در بخش جلوی تبلت یک پنل ۱۰.۴ اینچی LCD با رزولوشن ۲۰۰۰ در ۱۲۰۰ پیکسل و نسبت تصویر ۱۵ به ۹ دیده می‌شود. این پنل از قلم استایلوس اکتیو پشتیبانی می‌کند و همچنین می‌توان از آن به عنوان نمایشگر دوم رایانه ویندوزی استفاده کرد.

نوکیا X30 / نوکیا T21

در بدنه پشتی تبلت نوکیا یک دوربین ۸ مگاپیکسلی قرار دارد و در بدنه جلویی نیز یک دوربین ۸ مگاپیکسلی برای برقراری تماس تصویری تعبیه شده است. تبلت نوکیا T21 از بدنه آلومینیومی بهره می‌برد و با تاییدیه IP52 همراه شده است. نوکیا برای مدل پایه با پشتیبانی از وای‌فای قیمت ۲۴۰ دلار را در نظر گرفته است. البته کاربران می‌توانند در صورت تمایل مدل 4G LTE این تبلت را نیز خریداری کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*