شرکت خودروسازی چینی BYD

شرکت خودروسازی چینی BYD وارد بازار اروپا شد

شرکت خودروسازی چینی BYD از ورود خود به بازار اروپا خبر داد. این شرکت قصد دارد خودروهای بی وای دی هان، تانگ و یوان پلاس را در پاییز سال 2022 وارد اروپا کند.

شرکت خودروسازی چینی BYD به صورت رسمی اعلام کرد در پاییز امسال چند محصول خود شامل بی وای دی هان، تانگ و یوان پلاس را در بازار اروپا به فروش خواهد رساند. همچنین این خودروها در نمایشگاه خودروی پاریس که در تاریخ 17 اکتبر 2022 (25 مهر 1401) برگزار می‌شود به معرض نمایش در خواهند آمد.

حضور شرکت خودروسازی چینی BYD در بازار اروپا 

شرکت خودروسازی چینی BYD

طبق اعلام بی وای دی، این خودروساز بزرگ چینی هم‌اکنون با تعداد زیادی از عرضه‌کنندگان معروف خودروهای سواری در اروپا مذاکراتی را انجام داده و در همین راستا قصد دارد نخستین سری از محصولات خود را در سه ماهه چهارم سال 2022 به دست مشتریان برساند.

گفتنی است شرکت بی وای دی در ابتدای سال 1998 میلادی نخستین شعبه خارجی خود را در هلند افتتاح کرد و اکنون بعد از 24 سال تلاش بی‌وقفه توانست فعالیت خود را در قاره سبز به حوزه‌های جدید انرژی نظیر انرژی خورشیدی، ذخیره‌سازی انرژی، اتوبوس، کامیون و لیفتراک‌های الکتریکی گسترش دهد.

بی وای دی در حال حاضر در بیش از 20 کشور و در بیش از 100 شهر قاره اروپا فعالیت می‌کند و به زودی محصولات جدید این شرکت نظیر بی وای دی تانگ در اتحادیه اروپا به فروش خواهند رسید.

بر اساس گزارشی که توسط بی وای دی منتشر شده، این شرکت خودروسازی چینی در نیمه نخست سال 2022 میلادی توانست آمار فروش 640 هزار دستگاهی را در حوزه خودروهای سواری برقی و هیبریدی به ثبت برساند که از رشد 165.4 درصدی نسبت به سال قبل حکایت دارد. ضمن این که تعداد مشتریان خودروهای برقی و هیبریدی این خودروساز به بیش از 2.3 میلیون رسیده است.