لنوو ThinkPad X1 Fold 2022

بررسی اولیه لپ تاپ منعطف لنوو ThinkPad X1 Fold 2022 + عکس

لپ تاپ منعطف لنوو ThinkPad X1 Fold 2022 محصولی خلاقانه و جدید است که بهترین استفاده را از صفحه نمایش‌های تاشو می‌کند. اما آیا سایر قابلیت‌ها و مشخصات این محصول هم مانند صفحه نمایش آن جالب توجه هستند؟

گرایش به صفحه نمایش‌های منعطف از گوشی‌های هوشمند آغاز شد و محصولات تاشویی نظیر موتورولا RAZR یا گلکسی زد فلیپ در کنار دستگاه‌های هیبریدی بزرگ‌تر مانند اوپو فایند N یا گلکسی فولد توانستند به همه‌گیر شدن این صفحه نمایش‌ها کمک شایانی کنند.

در این میان، لنوو یکی از کمپانی‌هایی است که فکرهای بزرگ‌تری برای این صفحه نمایش‌ها داشت و سعی کرد از آن‌ها برای تولید پانل‌های منعطف لپ تاپ ها استفاده کند. به این ترتیب، نوت بوک‌های لنوو می‌توانند به سادگی نقش تبلت و لپ تاپ را به طور همزمان بازی کرده و مدهای عملکردی مختلفی را ارائه دهند.

جدیدترین محصول این کمپانی که در IFA 2022 رونمایی شده است، محصول همین طرز تفکر است. لنوو ThinkPad X1 Fold 2022 ایده‌های نسل پیشین خود را به طور کامل ارتقا داده و در قالبی جدید و با مشخصات فنی درخور توجه قرار داده است. در این رویداد فرصتی مختصر برای کار با این گجت در اختیار علاقمندان قرار گرفت تا یکی از کاربردی‌ترین موارد استفاده از صفحه نمایش‌های منعطف را تجربه کنند.

در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا نگاهی مختصر داشته باشیم به لپ تاپ لنوو ThinkPad X1 Fold 2022 و مشخصات و قابلیت‌های آن.

نگاه سریع به لنوو ThinkPad X1 Fold 2022

شکی نیست که لپ تاپ جدید لنوو یک محصول شگفت‌انگیز و خلاقانه است که یکی از بهترین ایده‌ها برای استفاده از پانل‌های تاشو و منعطف را ارائه می‌کند. این دستگاه در حال حاضر رقبای چندانی ندارد و می‌تواند در صورت درخشش به موفقیت چشمگیری دست پیدا کند.

لپ تاپ X1 Fold لنوو

از سوی دیگر البته قیمت بسیار بالای این دستگاه، مانع بزرگی برای همه‌گیر شدن استفاده از آن است. شروع قیمت محصول جدید لنوو در آمریکا از 2500 دلار است و همین امر باعث می‌شود بسیاری از خریداران این محصول از هم اکنون از خرید آن منصرف شده باشند!

البته که تکنولوژی به کار رفته در این لپ تاپ‌ها بی‌نظیر است و با محصولی بسیار کاربردی و خلاقانه طرف هستیم؛ اما همچنان درخواست مبلغ حداقل 2500 دلار برای فناوری‌ای که هنوز در فاز آزمایشی به سر می‌برد، برای بسیاری افراد چندان منطقی نیست.

به طور خلاصه، مزایا و معایب لپ تاپ تینک پد ایکس 1 فولد 2022 به صورت زیر هستند:

مزایا

  • ظاهر فشرده و شیک در حالت خم شده
  • صفحه نمایش بزرگ و روشن در حال باز
  • عملکرد سریع و قدرتمند و تنوع پورت‌ها

معایب

  • قیمت بسیار بالا
  • فراگیر نبودن صفحه نمایش‌های خمیده و عدم جذابیت آن برای بسیاری افراد
  • انتخابی بودن کیبورد

طراحی

  • ابعاد 176.2 در 276.2 در 17.4 میلیمتر در حالت خمیده
  • ابعاد 345.7 در 276.2 در 8.6 میلیمتر در حالت باز شده
  • وزن 1.3 کیلوگرم
  • شاسی آلیاژ منیزیم، قاب ساخته شده از پلاستیک بازیافتی

چیزی که بیش از همه در خصوص طراحی لنوو ThinkPad X1 Fold 2022 جلب توجه می‌کند، کاربردی و بهینه بودن آن است. بر خلاف نمونه‌های مشابهی که توسط ایسوس و سایر کمپانی‌های فعال در این حوزه تولید شده‌اند، این لپ تاپ لنوو طراحی فشرده‌ای دارد و حمل آن در حالت تاشده به سادگی امکان‌پذیر است.

لنوو ThinkPad X1 Fold 2022

همچنین لایه بیرونی این دستگاه نیز حس بسیار خوبی را به کاربر انتقال داده و در دست گرفتن آن را به تجربه‌ای لذت‌بخش تبدیل می‌کند. این لپ تاپ همچنین قادر است به صورت مغناطیسی به یک کیبورد و یا استند خارجی متصل شود. در هر حال، در دست گرفتن این محصول یا قرار دادن ان در کیف دقیقا حس یک مینی لپ تاپ را به کاربر منتقل می‌کند.

حتی با خم کردن صفحه نمایش هم متوجه فاصله حداقلی بین دو لایه صفحه نمایش خواهید شد و این به آن معناست که لنوو محصول جدیدش را به فشرده‌ترین شکل ممکن طراحی کرده است.

ضخامت تینک پد ایکس 1 فولد

با باز کردن لنوو ThinkPad X1 Fold 2022 صفحه نمایش 16 اینچی آن خودنمایی خواهد کرد. این صفحه نمایش از قابلیت چرخش خودکار بهره‌مند است تا بتوان از آن هم به صورت افقی و هم عمودی استفاده کرد. همچنین می‌توانید صفحه نمایش را با زاویه دلخواه خم کرده و با وصل کردن کیبورد، دقیقا مانند یک لپ تاپ با آن کار کنید. به این ترتیب، تطبیق‌پذیری و کاربری متفاوت به کلیدواژه طراحی این محصول جدید لنوو تبدیل می‌شود.

البته لپ تاپ منعطف لنوو فاقد آن سطح از ظرافت است که از یک اولترابوک انتظار می‌رود. اما تلاش کمپانی سازنده برای استفاده از یکی از ترندهای تکنولوژیک روز در محصولی کاربردی کاملا قابل ستایش است.

صفحه نمایش

  • پانل اولد منعطف 16.3 اینچی با نسبت 4:3
  • رزولوشن 2560 در 2024 پیکسل، پشتیبانی از HDR و حداکثر روشنایی 600 نیت
  • اندازه 12 اینچی در حالت تاشده

چون طراحی لپ تاپ لنوو ThinkPad X1 Fold 2022 اساسا بر پایه نمایشگر منعطف آن انجام شده، صفحه نمایش، مهم‌ترین بخش آن به شمار می‌رود. لنوو هم با توجه به این مساله، صفحه نمایش را به گونه‌ای طراحی کرده که ضمن ارائه قابلیت‌های متنوع به کاربر، کیفیت بالایی هم داشته باشد.

در اختیار داشتن یک پانل اولد به معنای رنگ‌های بسیار چشم‌نواز و واقعی، کنتراست بالا و حداکثر روشنایی بسیار زیاد است. شاید در یک نگاه نتوان کیفیت صفحه نمایش را به طور دقیق بررسی کرد؛ اما باید اذعان کرد که صفحه نمایش این دستگاه بدون شک کیفیت بسیار خوبی دارد!

شاید تنها نکته نگران‌کننده در خصوص صفحه نمایش، حاشیه پلاستیکی و براق آن است که باعث می‌شود هر جسم نورانی و روشنی باعث بازگشت نور به چشم کاربر شود.

صفحه نمایش تینک پدی ایکس 1 فولد

در کنار همه این موارد، تطبیق‌پذیری فوق‌العاده و کاربری عالی این صفحه نمایش مهم‌ترین فاکتور در سنجش عملکرد آن به شمار می‌رود. قابلیت چرخاندن صفحه نمایش و یا خم کردن آن با زاویه دلخواه به منظور نوشتن یک نوت یا ترسیم یک طرح، از جمله مواردی هستند که لپ تاپ‌های عادی قادر به ارائه‌شان نیستند. به همین دلیل شاید بتوان از برخی نواقص احتمالی این پانل‌ها نیز چشم‌پوشی کرد!

در ضمن باید این نکته را هم در نظر داشت که در کمتر شرایطی، قابلیت قرار دادن یک تبلت یا لپ تاپ 16 اینچی درون کیف فراهم است! بنابراین این قابلیت را نیز باید به عنوان یکی از محاسن تبلت جدید لنوو به شمار آورد.

سخت افزار، عملکرد و پورت‌ها

  • نسل دوازدهم پردازنده‌های Core اینتل
  • پردازنده گرافیکی Iris X اینتل
  • حداکثر 32 گیگابایت رم LPDDR5
  • تا سقف یک ترابایت حافظه PCIe نسل چهارم
  • دو درگاه تاندربولت 4

طبیعتا با تنها یک بررسی اولیه نمی‌توان در خصوص عملکرد فنی محصول جدید Lenovo اظهار نظر کرد. با این حال می‌توان از مشخصات فنی آن نتیجه گرفت که با محصولی قدرتمند با مصرف انرژی بهینه طرف هستیم.

لنوو ThinkPad X1 Fold 2022 از پردازنده‌های نسل دوازدهم Core اینتل استفاده می‌کند که می‌تواند بسته به کانفیگ، تا Core i7 هم ارتقا یابد. در این میان، کارت گرافیک اینتل Iris X هم در این محصول تعبیه شده تا عملکرد گرافیکی آن نیز هم‌تراز با رقبای نسل دوازدهمی باشد.

لپ تاپ تاشوی Lenovo

علاوه بر این، تا سقف 32 گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه ذخیره‌سازی هم تامین‌کننده نیاز حافظه کاربر خواهند بود.

تینک پد ایکس 1 فولد 2022 همچنین به دو درگاه تاندربولت 4 هم مجهز است تا انتقال داده سریع‌تر در آن تضمین شود.

جمع‌بندی

در جذابیت لپ تاپ X1 Fold لنوو شکی نیست. این محصول بهترین استفاده ممکن را از صفحه نمایش‌های منعطف کرده و کاربری فوق‌العاده‌ای را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد. همان طور که در متن به آن اشاره شد، محصولات زیادی نیستند که از حیث کاربری قادر به رقابت با این دستگاه باشند. بنابراین اگر به دنبال یک لپ تاپ با صفحه نمایش منعطف باشید، گزینه‌های زیادی برای انتخاب نخواهید داشت!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*