ایجاد بزرگ ترین ترافیک مسکو توسط هکرهای انانیموس

هکرها با یک ایده احمقانه اما موفق، بزرگ ترین ترافیک مسکو را رقم زدند + ویدیو

هکرها طی حرکتی که شاید مضحک باشد، بزرگ ترین ترافیک مسکو را به وجود آورده‌اند. ظاهراً گروه انانیموس پشت این شیطنت در پایتخت روسیه بوده است.

هکرها به تازگی با سوء استفاده از یک برنامه تاکسی آنلاین روسی با نام یاندکس تاکسی، ده‌ها تاکسی را همزمان به یک محل آورده‌اند و بزرگ ترین ترافیک مسکو را به وجود آورده‌اند. این حمله در 1 سپتامبر (10 شهریور) صورت گرفت و ترافیک زیادی را به سمت کوتوزوفسکی پراسپکت کشاند که به خودی خود بلوار پر رفت و آمدی است.

ایجاد بزرگ ترین ترافیک مسکو توسط هکرهای انانیموس

ویدیویی که تاکسی‌ها را در تکاپو برای رسیدن به مقصد مشترکشان نشان می‌دهد، اخیراً در توییتر و ردیت بین کاربران دست به دست شده است. مسکو به ترافیک سنگین خود شهرت دارد و حتی سال گذشته در جایگاه دوم پرازدحام‌ترین شهرهای دنیا قرار گرفت ولی این حادثه‌ای که هکرها رقم زده‌اند ربطی به الگوهای ترافیک همیشگی پایتخت روسیه ندارد.

«پولینا پستووا» (Polina Pestova)، سخن‌گوی یاندکس طی بیانیه‌ای به وب‌سایت The Verge درباره حمله هکرها برای ایجاد بزرگ ترین ترافیک مسکو چنین گفته است:

صبح روز 1 سپتامبر یاندکس تاکسی با تلاش مهاجمان برای ایجاد اختلال در خدمات مواجه شد – چند ده راننده درخواست‌های فراوان برای منطقه فیلی دریافت کردند.

یاندکس تاکسی که تحت مالکیت غول اینترنت روسیه یاندکس قرار دارد، ذکر کرده است که ترافیک مذکور کمتر از یک ساعت طول کشید و الگوریتم خود برای تشخیص این نوع حملات و همچنین جلوگیری از آن‌ها بهبود پیدا کرده است تا در آینده دوباره چنین حادثه‌ای رخ ندهد. یاندکس هنوز اعلام نکرده که چه کسی پشت این حمله بوده اما گروه هکری انانیموس مسئولیت آن را بر عهده گرفته است.

گروه هکری انانیموس، مسئول احتمالی ترافیک مسکو

انانیموس ادعا دارد که با همکاری ارتش IT اوکراین این حمله را انجام داده است. ارتش IT اوکراین گروهی سازمان‌دهی‌شده از هکتیویست‌ها است که در ابتدای جنگ روسیه و اوکراین با کمک معاون نخست وزیر اوکراین میخائیلو فدوروف تشکیل شد. انانیموس در بحبوحه این جنگ، با روسیه اعلام جنگ سایبری کرد و بعداً ادعا کرد که کانال‌های تلویزیون روسی را هک کرده و فیلم‌هایی از جنگ را به دست آورده است که در روسیه غیرقانونی به حساب می‌آید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*