گروه هکری انانیموس

گروه هکری انانیموس با روسیه اعلام جنگ کرد

گروه هکری انانیموس – Anonymous طی جنگ اخیر روسیه و اوکراین و برای جبران تلفات حمله‌های سایبری مسکو، به کشور روسیه اعلام جنگ کرد.

گروه هکری انانیموس از بزرگ‌ترین تشکلات سایبری جهان هستند و به طور رسمی در جنگ اخیر روسیه و اوکراین، مخالفت خود را با روسیه اعلام کردند. این گروه سایبری در اولین اقدام خود، سایت‌های دولتی مسکو را هدف گرفتند و بعد از آن به سراغ شبکه خبری RT News رفتند. آن‌ها همچنین اعلام کردند که این پایان کار ما نخواهد بود.

حمله گروه هکری انانیموس به زیرساخت‌های روسیه (2)

البته بعضی از کارشناسان در این مورد نظرات متفاوتی دارند. آن‌ها معتقد هستند که واژه‌ «اعلام جنگ» ابعاد بسیار بزرگی را شامل می‌شود و این گروه نهایتا چند حمله سایبری کوچک را انجام داده‌اند. این کارشناسان می‌گویند که گروه هکری انانیموس بیشتر به دنبال جلب توجهات است و قصد دارد در این آشفته بازار جنگ، اسم خود را بر سر زبان‌ها بیندازد.

یکی از کارشناسان حوزه IT در این باره می‌گوید:

جنگ یک ابزار سرکوب و هدف آن تسلیم کردن دشمن است. بنابراین می‌توان گفت که حملات سایبری نهایتا می‌توانند در روند تهاجم روسیه کمی تاخیر ایجاد کنند. به نظر من حملات سایبری بیشتر می‌توانند در قامت اخاذی یا به اصطلاح «بلک میل» ظاهر شوند. به هر حال امنیت سیستم‌های جنگی چیزی نیست که بتوانید با آن شوخی کنید.

وضعیت کنونی ارتش روسیه بعد از حملات سایبری گروه هکری انانیموس

هرچند که گروه هکری انانیموس چندین وبسایت دولتی روسی را هم هک کرده‌اند اما به نظر می‌رسد کوچک‌ترین تاخیری در روند پیش روی ارتش روسیه به وجود نیامده است. حتی می‌توان گفت که گِل‌های جاده‌های اوکراین، بیشتر از گروه هکری انانیموس برای ارتش اوکراین دردسر درست کرده‌اند. اما می‌توان این طور بیان کرد که شاید این حملات سایبری، بیشتر جنبه روانی داشته باشند.

حمله گروه هکری انانیموس به زیرساخت‌های روسیه (4)

البته هنوز یک روزنه امید برای این گروه هکری وجود دارد و آن هم هدف قرار دادن تجهیزات مخابراتی ارتش روسیه است. آن طور که از اوکراین خبر می‌رسد، برخی از گردان‌های زمینی روسی با کمبود سوخت و غذا مواجه شده‌اند که این موضوع برای دومین ارتش بزرگ جهان کمی خنده دار است. پس به نظر می‌رسد که گروه هکری انانیموس با مختل کردن ارتباطات نیروهای روسی، می‌توانند تاثیری کوچک داشته باشند و رویه جنگ را عوض کنند.

هرچند که بسیاری از کارشناسان، برتری نیروها در جنگ‌های بعدی را به طور اختصاصی در پیشرفته بودن دانش سایبری می‌دانند اما این طور به نظر می‌رسد که هنوز وارد آن مرحله نشده‌ایم.

وضعیت کنونی ارتش روسیه بعد از اعمال تحریم‌های بین المللی

در حال حاضر چشم جهان به مقاومت مردم و نیروهای نظامی اوکراین دوخته شده. همچنین انتظار داریم که تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا بتواند روی تفکر ولادیمیر پوتین تاثیر بگذارد و او را از ادامه جنگ منصرف کند. در همین حین بسیاری از سرویس‌های تکنولوژی مثل اپل پی، گوگل پی، توییتر، فیس بوک، اسپاتیفای و چندین سرویس دیگر، محدودیت‌های زیادی را برای کاربران روسی به وجود آورده‌اند.

حمله گروه هکری انانیموس به زیرساخت‌های روسیه (3)

همچنین خبر می‌رسد که 5 بانک اصلی و بزرگ روسیه، از سیستم پولی بین بانکی سوئیفت خط خورده‌اند. این موضوع باعث شده که جمعیت بیشتری از مردم خشمگین روسیه به خیابان‌ها بیایند و به معترضان خیابانی بپیوندند. به هر حال تحریم‌های علیه روسیه هر لحظه در حال جدی‌تر شدن هستند. اما به نظر می‌رسد که این موارد، بر پیشروی ارتش روسیه تاثیر زیادی نخواهد داشت و آن‌ها هر لحظه بیشتر به پیروزی نزدیک می‌شوند.

شما می‌توانید آخرین اخبار رسمی مربوط به جنگ روسیه و اوکراین را از طریق این لینک در وب سایت گجت نیوز دنبال کنید.