واردات خودرو

واردات خودرو از کشورهایی که ایران را تحریم کرده‌اند مجاز نیست

معاون دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت واردات خودرو از کشورهایی که ایران را تحریم کرده‌اند مجاز نخواهد بود.

ابوالفضل خلخالی، معاون دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص آیین‌نامه وزارت صمت برای واردات خودرو و ایرادهای آن عنوان کرد دست وزارت صنعت، معدن و تجارت برای نوشتن بسیاری از بخش‌های این آیین‌نامه باز نیست؛ زیرا قانون در برخی موارد محدودیت‌هایی را در نظر گرفته است.

معاون دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفته‌های خود بیان کرد از جمله این محدودیت‌ها می‌توان به ضروری بودن انتقال فناوری و همچنین اولویت واردات خودروهای اقتصادی برای مردم اشاره کرد. همچنین میزان ارزی که سازمان برنامه و بودجه برای این حوزه در نظر گرفته نیز یکی دیگر از محدودیت‌ها محسوب می‌شود.

واردات خودرو

خلخالی در ادامه تاکید کرد تاکنون آیین‌نامه‌ای به معنای آیین‌نامه اجرایی واردات تصویب نشده است؛ در واقع مصوبه هیئت‌وزیران با پیشنهاد این وزارتخانه ارائه شده که بر اساس آن فرایند نوشتن دستورالعمل‌های واردات در حال انجام است. همچنین با بخش خصوصی که در حوزه واردات فعالیت دارند نیز جلساتی را برگزار کردیم.

معاون دفتر صنایع خودرو وزارت صمت با اعلام این که انتقال فناوری در اولویت است گفت امکانی فراهم شده تا افراد طرح کسب و کار خود را ارائه کرده و اگر بتوانند شرایط خدمات پس از فروش و نمایندگی را به وجود آورند، ما نیز برای تامین مالی واردات به آنها کمک خواهیم کرد.

عدم واردات خودرو از کشورهای تحریم‌کننده

خلخالی تاکید کرد کشورهایی که به آمریکا در اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ایران کمک کرده بودند، می‌بایست از لیست واردات ماشین به کشور حذف شوند که این موضوع را حتما پیگیری خواهیم کرد. وی افزود سقف دلاری که در آیین‌نامه در نظر گرفته شده متناسب با تصمیم‌گیری‌های کلان کشور در حوزه اقتصاد بوده و همچنین ما در این حوزه از توانایی تولید نیز برخورداریم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*