پیش نمایش آیفون 14 پرو

پیش نمایش آیفون 14 پرو؛ مشخصات، قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید

در پیش نمایش آیفون 14 پرو – iPhone 14 Pro سعی داریم قبل از رونمایی رسمی این محصول به معرفی مشخصات، قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید این پرچمدار اپل بپردازیم.

اگر علاقمندید بروزترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی کمپانی اپل را در اختیار داشته باشید، اما علاقه‌ای به قرار دادن یک گوشی بزرگ در جیبتان ندارید، احتمالا آیفون 14 پرو محصولی ایده‌آل برای شماست.

این گوشی قیمتی بالاتر از نسخه استاندارد iPhone 14 دارد؛ اما در عوض برخی قابلیت‌های فوق‌العاده را در اختیارتان قرار می‌دهد که آن را به محصولی کاملا پریمیوم و رده بالا تبدیل می‌کند. پیش از هر چیز، صفحه نمایش 120 هرتزی ProMotion این گوشی و در وهله بعدی، قدرتمندترین تراشه سال 2022 اپل از جمله مواردی هستند که تفاوت‌های میان نسخه پرو و استاندارد آیفون 14 را رقم می‌زنند.

علاوه بر این، ماژول بهینه‌سازی شده دوربین که اکنون در برگیرنده یک حسگر ثانویه زوم برای ثبت تصاویر پرتره عالی‌ست دیگر نکته مثبت گوشی آیفون 14 پرو است و طراحی مدرن این گوشی که با حذف ناچ و باریک‌تر کردن حاشیه‌ها، ظاهری بسیار امروزی به آن بخشیده است هم دیگر مورد جدید و درخور توجه در خصوص این پرچمدار پریمیوم و گرانقیمت اپل است.

iPhone 14 Pro هیچ گونه قابلت خارق‌العاده‌ای ندارد و ممکن است برای کسانی که به تکنولوژی‌های بدیع و جذابی چون نمایشگرها تاشو، دوربین زیر صفحه نمایش و… علاقمندند کمی خسته‌کننده باشد؛ اما در مجموع این محصول فرمول موفق سری گوشی‌های پروی اپل را یک پله ارتقا داده تا به محصولی بی‌نقص تبدیل شود.

امروز سعی داریم در پیش نمایش آیفون 14 پرو در فاصله دو روز مانده تا رونمایی رسمی آن، همه آنچه در خصوص این گوشی پرچمدار می‌دانیم را مرور کنیم.

گوشی iPhone 14 Pro

به طور خلاصه، مشخصات و قابلیت‌های گوشی iPhone 14 Pro به شرح زیر خواهند بود:

  • حفره جدید کپسولی شکل که جایگزین ناچ بالای صفحه نمایش می‌شود
  • حاشیه‌های باریک‌تر و طراحی کشیده‌تر
  • تراشه سریع‌تر A16 Bionic
  • دوربین جدید 48 مگاپیکسلی که قادر به ضبط ویدیوهای 8K است
  • صفحه نمایش همیشه روشن

مشخصات فنی آیفون 14 پرو

مهم‌ترین نکات کلیدی در بخش مشخصات فنی iPhone 14 Pro به پردازنده و دوربین آن مربوط می‌شود. این گوشی از تراشه جدید A16 اپل استفاده می‌کند که کمی سریع‌تر از چیپست A15 بوده و مصرف انرژی بسیار بهینه‌تری خواهد داشت. این تراشه می‌تواند به ارتقای عمر باتری آیفون 14 پرو کمک کند.

از طرف دیگر، حسگر جدید و باکیفیت‌تر 48 مگاپیکسلی این گوشی هم دیگر تغییر آن نسبت به نسل قبل است. این دوربین قادر به ضبط ویدیوهای 8K خواهد بود.

جدول زیر مشخصات فنی iPhone 14 Pro را به طور خلاصه گردآوری کرده و با مشخصات آیفون 13 مقایسه می‌کند.

مشخصاتآیفون 14 پروآیفون 13 پرو
اندازه و وزننامشخص
  • 146.7 در 71.5 در 7.65 میلیمتر
  • وزن 204 گرم
صفحه نمایش
  • 6.1 اینچی اولد
  • نرخ رفرش متغیر 1 تا 120 هرتز
  • حداکثر روشنایی 1200 نیت
  • 6.1 اینچ اولد
  • نرخ رفرش متغیر 10 تا 120 هرتز
  • حداکثر روشنایی 1200 نیت
پردازندهA16 Bionic اپلA15 Bionic اپل
رمشش گیگابایتشش گیگابایت
حافظه ذخیره‌سازی
  • 128 گیگ، 256 گیگ، 512 گیگ، یک ترابایت
  • غیر قابل ارتقا
  • 128 گیگ، 256 گیگ، 512 گیگ، یک ترابایت
  • غیرقابل ارتقا
دوربین
  • دوربین عریض 48 مگاپیکسلی
  • دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی
  • دوربین زوم 12 مگاپیکسلی با بزرگنمایی سه برابری
  • دوربین عریض 12 مگاپیکسلی f/1.9
  • دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی f/1.8
  • دوربین زوم 12 مگاپیکسلی با بزرگنمایی سه برابری
اندازه باترینامشخص3095 میلی آمپر ساعت
سرعت شارژ
  • شارژ از طریق درگاه لایتنینگ
  • شارژ سیمی 20 واتی
  • شارژ بی سیم مگ سیف 15 وات
  • شارژ از طریق درگاه لایتنینگ
  • شارژ سیمی 20 واتی
  • شارژ بی سیم مگ سیف 15 واتی
قیمتشروع از 1100 دلارشروع از 1000 دلار

سایر مشخصات آیفون 14 پرو نسبت به قبل تغییر چندانی نکرده و این گوشی از بسیاری جنبه‌ها شبیه به آیفون 13 پرو خواهد بود.

مدل‌های مختلف آیفون 14

آیفون 14 پرو تنها یکی از چهار مدل گوشی پرچمدار اپل در سال 2022 خواهد بود. سایر نسخه‌های این خانواده عبارتند از نسخه استاندارد، مکس و پرو مکس. مشخصات این گوشی‌ها به طور خلاصه به شرح زیر است:

  • آیفون 14: ارزان‌ترین عضو خانواده iPhone 14، صفحه نمایش 6.1 اینچی، نرخ رفرش 60 هرتزی، تراشه نسل قبلی A15 اپل
  • آیفون 14 مکس: صفحه نمایش 6.7 اینچی، نرخ رفرش 60 هرتزی، تراشه A15، باتری بزرگ
  • آیفون 14 پرو مکس: صفحه نمایش 6.7 اینچی، نرخ رفرش 120 هرتزی، دوربین سه‌گانه، تراشه A16 اپل، باتری بزرگ

طراحی و رنگ‌بندی آیفون 14 پرو

نخستین بخش از پیش نمایش آیفون 14 به بررسی طراحی و رنگ‌بندی این گوشی اختصاص دارد.

در نگاه اول، کناره‌های تخت و ماژول سه‌گانه بزرگ دوربین در پشت ممکن است این حس را به شما منتقل کنند که طراحی آیفون 14 پرو در مقایسه با چند نسل اخیر تغییرات زیادی نکرده است. با این وجود با نگاه دقیق‌تر متوجه خواهید شد که اپل تغییرات مفیدی در طراحی این گوشی نسبت به سال گذشته ایجاد کرده است.

پیش از هر چیز، ناچ بالای صفحه نمایش که عضو ثابت طراحی آیفون‌ها در سال‌های اخیر بوده است با حفره‌ای دوگانه و کپسولی شکل جایگزین شده و ضمن طراحی بصری بهتر، اکنون فضای کمتری اشغال می‌کند. از سوی دیگر، حاشیه‌های صفحه نمایش هم نسبت به قبل کاهش یافته‌اند و اکنون ظریف‌تر از قبل به نظر می‌رسند. همچنین بر اساس احتمالات موجود، اندازه ماژول دوربین پشت iPhone 14 Pro هم افزایش خواهد یافت.

علیرغم این تغییرات، اپل همچنان از لایه‌ای از شیشه مقاوم در جلو و پشت آیفون جدیدش استفاده خواهد کرد و یک قاب براق و ضدخش را نیز در اطراف آن به کار خواهد برد. بنابراین طراحی این آیفون هم مثل همیشه فوق‌العاده بوده و حس پریمیوم بودن را فریاد خواهد زد. در عین حال شاید وزن این گوشی برای یک دستگاه 6.1 اینچی کمی سنگین به نظر برسد.

رنگ بندی آیفون 14 پرو

چینش کلیدهای آیفون 14 پرو هم یکی دیگر از مواردی‌ست که نسبت به قبل تغییری نکرده است. کلید Power بسیار بزرگ این گوشی همچنان در سمت راست قرار گرفته و حتی بدون نگاه کردن به گوشی هم قابل پیدا کردن است. از طرفی کلیدهای کنترل صدا هم در سمت چپ قاب جای گرفته‌اند.

همچنین در قسمت پایین iPhone 14 هم همچنان شاهد استفاده از درگاه لایتنینگ خواهیم بود که محدودیت‌های خاص خود را برای پرچمداران اپل ایجاد می‌کند. بر اساس شایعات، آیفون‌های سال 2023، مشابه با گوشی‌های اندرویدی، همگی از درگاه USB-C استفاده خواهند کرد. با این حال هنوز هیچ اعلامیه رسمی مبنی بر آن مشاهده نشده است.

اطلاعات موجود از iPhone 14 Pro حاکی از این هستند که رنگ‌بندی این محصول دقیقا مشابه با نسخه سال گذشته خواهد بود. بنابراین چهار رنگ مشکی، سفید، طلایی و بنفش محتمل‌ترین گزینه‌ها برای استفاده در نسل بعدی آیفون 14 پرو خواهند بود. البته برخی شایعات به احتمال جایگزینی رنگ دوست‌داشتنی آبی با یک رنگ بنفش اشاره دارند.

iPhone 14 Pro همچنین احتمالا استاندارد IP68 را هم کسب خواهد کرد. بنابراین می‌توان در شرایط نامساعد جوی هم با خیال آسوده از آن استفاده کرد.

صفحه نمایش آیفون 14 پرو

صفحه نمایش iPhone 14 Pro در مقایسه با سال گذشته تغییرات چندانی نکرده است. اندازه این صفحه نمایش همچنان 6.1 اینچی خواهد بود و از همان تکنولوژی اولد در آن استفاده خواهد شد. علاوه بر این، رزولوشن این صفحه نمایش همچنان 1170p باقی خواهد ماند و تکنولوژی پرو موشن ( بخوانید نرخ رفرش متغیر!) میز توسط آن پشتیبانی می‌شود. البته در مدل جدید، نرخ رفرش قادر است به حداقل مقدار یک هرتز برسد؛ در حالی که سال گذشته، حداقل مقدار ممکن برای نرخ رفرش صفحه نمایش آیفون 13 پرو برابر با 10 هرتز بود.

برخورداری از این نرخ رفرش بسیار پایین بیش از هرچیز باعث بهینه‌سازی فوق‌العاده مصرف باتری خواهد شد. علاوه بر این، قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن که امکان مشاهده اطلاعات کلیدی نظیر ساعت، تاریخ و اعلان‌ها را بدون روشن کردن صفحه نمایش در اختیار کاربر قرار می‌دهد نیز با بهره‌گیری از این نرخ رفرش پایین عملکرد بسیار بهتری داشته و تاثیر کمتری بر روی مصرف شارژ گوشی خواهد داشت. گوشی‌های اندرویدی از سال‌ها پیش به قابلیت صفخه نمایش همیشه روشن مجهز بودند؛ اما اپل تصمیم گرفته تعریف خودش از این قابلیت را در آیفون 14 پرو و پرو مکس ارائه کند.

در کنار این قابلیت‌ها، شایعات همچنین به افزایش نسبت عرض به طول صفحه نمایش این گوشی از 19.5:9 در نسل قبل به 20:9 اشاره دارند. بنابراین احتمالا طراحی نسخه Pro از آیفون 14 کمی کشیده‌تر از سال گذشته خواهد بود.

همچنین در حال حاضر نمی‌توان در خصوص مشخصات فنی دقیق‌تر صفحه نمایش نظیر حداکثر روشنایی، دقت رنگ و دیگر موارد صحبت کرد و باید منتظر تست‌های واقعی عملکرد این گوشی ماند.

با وجود کوچک‌تر شدن ناچ بالای صفحه نمایش، احراز هویت بیولوژیکی همچنان از طریق حسگرهای فیس آیدی انجام خواهد شد. این حسگرها که درون حفره i شکل جدید قرار خواهند گرفت، همان عملکرد فوق‌العاده نسل قبل را ارائه می‌دهند. همچنین بر خلاف برخی شایعات و اخبار، آیفون 14 پرو از هیچ گونه حسگر اثر انگشتی استفاده نخواهد کرد.

دوربین iPhone 14 Pro

سخت است که از الان دوربین‌های آیفون 14 را بهترین نمونه‌های به کار گرفته شده در صنعت گوشی‌های هوشمند بخوانیم. اما آنچه مشخص است این است که اپل فکرهای بزرگی برای دوربین نسل آتی از پرچمدارانش دارد.

دوربین iPhone 14 Pro

دوربین اصلی آیفون 14 پرو از حسگرهای بزرگ‌تر و با رزولوشن بالاتری استفاده می‌کند. بر اساس شایعات، حسگر 12 مگاپیکسلی نسل گذشته، اکنون به 48 مگاپیکسل ارتقا خواهد یافت. همچنین بر اساس برخی اخبار دیگر، سنسور فوق عریض آیفون 14 پرو نیز بهبود چشمگیری خواهد یافت و دوربین سلفی نیز به قابلیت فوکوس خودکار مجهز خواهد شد. با این حال هنوز اطلاعات چندانی در خصوص ماژول تله فوتو 3X آن در دست نیست. بنابراین یا اپل تصمیم به عدم ایجاد تغییرات در این دوربین دارد و یا هنوز در خصوص آن اطلاعاتی منتشر نکرده است.

به این ترتیب، سیستم دوربین iPhone 14 Pro به صورت زیر خواهد بود:

  • دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی
  • دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی
  • دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی با بزرگنمایی سه برابری
  • دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار

در خصوص نحوه استفاده اپل از دوربین‌های 48 مگاپیکسلی جدید فرضیه‌های متعددی وجود دارد. با این حال می‌توان انتظار داشت که کمپانی کوپرتینویی با بهره‌گیری از تکنولوژی ادغام پیکسل (Pixel Binning) تصاویری 12 مگاپیکسلی را به ثبت برساند. بعلاوه، این احتمال هم وجود دارد که اپل امکان تغییر رزولوشن تصاویر خروجی به 48 مگاپیکسل را هم در اختیار کاربران قرار دهد؛ هرچند که این قابلیت حتی در صورت حضور هم به طور پیش‌فرض فراهم نخواهد بود.

به این ترتیب، ضمن اینکه دوربین آیفون 14 پرو قادر به ثبت جزئیات فوق‌العاده‌ای خواهد بود، عملکرد آن در نور کم نیز به طور چشمگیری ارتقا خواهد یافت.

رزولوشن بالاتر دوربین iPhone 14 Pro همچنین امکان ضبط ویدیوهای 8K را هم به طور اختصاصی برای این مدل و مدل پرو مکس فراهم خواهد کرد. بعلاوه، ویژگی‌های آشنایی نظیر مد سینماتیک و قابلیت‌های ProRAW و ProRES همچنین در 14 پرو هم حضور خواهند داشت.

عملکرد فنی و بنچمارک آیفون 14 پرو

با وجود اینکه تقریبا تمامی مشخصات فنی گوشی iPhone 14 Pro پیش از رونمایی آن افشا شده است، جزئیات تراشه A16 Bionic که در قلب آن حضور خواهد داشت هنوز کاملا مخفی باقی مانده است.

طی ماه‌های گذشته اخبار زیادی مبنی بر این که اپل برای ساخت چیپست A16 خود از فرآیند ساخت جدیدی استفاده خواهد کرد، به گوش می‌رسید. با این حال، اخبار دقیقه نودی از این گوشی حاکی از استفاده از همان فرآیند سال گذشته برای تولید این تراشه‌هاست. بر این اساس، علیرغم اینکه عملکرد فنی تراشه‌های مورد استفاده در آیفون 14 پرو نسبت به قبل پیشرفت خواهد داشت؛ اما این پیشرفت احتمالا کم‌تر از آن چیزی خواهد بود که پیش‌تر انتظارش را داریم.

تراشه A16 اپل

با این وجود، در کنار عملکرد فنی قدرتمندتر، می‌توان انتظار داشت که تراشه A16 مصرف انرژی بسیار بهینه‌تری نسبت به A15 داشته باشد که عمر باتری بسیار بالاتر iPhone 14 Pro نسبت به قبل را در پی خواهد داشت.

شایعات همچنین حاکی از این هستند که اپل در گوشی جدید خود، مشابه نسل قبل، از شش گیگابایت رم استفاده می‌کند و برای نخستین بار به سراغ حافظه‌های LPDDR5 خواهد رفت. البته این امر هم همانند بسیاری موارد دیگر تنها در حد شایعه است و نمی‌توان در خصوص آن با قاطعیت سخن گفت.

اتصالات و ارتباطات آیفون 14 پرو

تمام اعضای خانواده iPhone 14 تقریبا به طور حتم از مودم‌های جدید X65 کوالکام استفاده خواهند کرد. چندی پیش شایعاتی مبنی بر تلاش اپل برای توسعه و ساخت مودم‌های اختصاصی خود در اینترنت منتشر شده بود. با این وجود به نظر می‌رسد حداقل امسال نباید انتظار تجهیز آیفون‌ها به این مودم‌های اختصاصی را داشته باشیم؛ چرا که کوپرتینویی‌ها ظاهرا به سراغ کوالکام و جدیدترین مودم‌های این کمپانی رفته‌اند.

علاوه بر این، پشتیبانی از استاندارد جدید وای فای 6E نیز تقریبا در خانواده آیفون 14 قطعی است.

سیستم عامل iOS 16 و قابلیت‌های اختصاصی آن

آیفون 14 پرو در هنگام عرضه به جدیدترین نسخه از سیستم عامل‌های موبایل اپل، iOS 16 مجهز خواهد بود و از قابلیت‌های اختصاصی نظیر لاک اسکرین تنظیم‌پذیر، مدیا پلیر جدید و برخی موارد دیگر پشتیبانی خواهد کرد. البته بسیاری از این قابلیت‌ها در تمامی مدل‌های آیفون 14 در دسترس خواهند بود!

پیش نمایش آیفون 14 پرو

اما آیا نسخه پرو از iPhone 14 قابلیتی اختصاصی را در اختیار خواهد داشت یا خیر؟ مهم‌ترین قابلیتی که حضور انحصاری آن در نسخه‌های پرو و پرو مکس از آیفون 14 تایید شده است، صفحه نمایش همیشه روشن خواهد بود.‌ با این حال اپل احتمالا برنامه‌های ویژه‌ای را برای نسخه‌های پریمیوم‌تر از پرچمدارانش در سر دارد. بنابراین چاره‌ای جز انتظار تا رویداد 16 شهریور اپل نیست!

باتری و سرعت شارژ آیفون 14 پرو

آیفون 14 پرو جایگزین محصولی خواهد شد که عمر باتری شگفت‌انگیز آن هنوز هم باعث تعجب بسیاری افراد می‌شود! ظرفیت باتری iPhone 13 Pro برابر با 3095 میلی آمپر ساعت بود که از تمامی مدل‌های پروی نسخه‌های پیشین بیشتر بود. با این حال، آیفون 14 پرو این شانس را خواهد داشت که عمر باتری فوق‌العاده نسل جدید را ارتقا دهد.

البته نمی‌توان انتظار تغییر چندانی را در عمر باتری نسل جدید از پرچمداران اپل داشت؛ اما عملکرد بهینه‌تر تراشه A16 نویدبخش ارتقای جزیی عملکرد باتری در مدل پرو خواهد بود. با در نظر گرفتن عمر باتری بسیار ایده‌آل آیفون 13 پرو مکس، حتی یک ارتقای جزیی باتری هم می‌تواند خبر فوق‌العاده‌ای برای علاقمندان به این گوشی باشد.

از سوی دیگر، وضعیت آیفون‌های جدید اپل از جنبه سرعت و نرخ شارژ، مشابه سال‌های گدشته، اصلا چنگی به دل نمی‌زند.

انتظار داریم که آیفون 14 پرو از سیستم شارژ 20 واتی پشتیبانی کند؛ هرچند که به طور تئوری و غیررسمی می‌توان عدد 23 وات را برای توان شارژ این گوشی ذکر کرد! در هر صورت این سرعت شارژ با فاصله بسیار زیادی پشت سر اکثر پرچمداران و حتی میان‌رده‌های اندرویدی قرار خواهد گرفت.

اپل همچنین آداپتور شارژ را نیز از جعبه تمامی آیفون‌های خود حذف کرده است. بنابراین اگر پیش از این هیچ یک از دستگاه‌های اپل را در اختیار نداشته‌اید؛ لازم است آداپتور شارژ را نیز به طور جداگانه خریداری کنید.

در کنار این سیستم شارژ، آیفون 14 پرو همچنین قادر به پشتیبانی از شارژ بی سیم مگ سیف با نرخ 15 وات هم خواهد بود.

کیفیت صدای iPhone 14 Pro

پیش‌بینی می‌شود که سیستم صوتی آیفون 14 پرو نسبت به سال گذشته بدون تغییر باقی بماند. به این ترتیب می‌توان انتظار یک اسپیکر قدرتمند در پایین دستگاه را داشت که به کمک اسپیکر ثانویه مخصوص برقرار تماس‌های ویدیویی قادر به ارائه تجربه‌ای نصفه و نیمه از صدای دالبی باشد!

البته این امر به معنای کیفیت صدای پایین آیفون‌های جدید نیست؛ چرا که نسل پیشین آیفون‌ها با بهبود چشمگیری در سیستم صوتی روبرو شد و یکی از بهترین کیفیت‌های صدا در میان تمام گوشی‌های بازار را ارائه داد.

البته همان طور که انتظار می‌رود، iPhone 14 Pro همانند گوشی‌های اخیر اپل فاقد درگاه 3.5 میلیمتر هدفون خواهد بود.

همچنین سیستم ویبره آیفون 14 پرو نیز همانند سال‌های اخیر یکی از بهترین نمونه‌های به کار گرفته شده در این صنعت خواهد بود و جای هیچ گونه گله‌ای را باقی نخواهد گذاشت.

رقبای آیفون 14 پرو در بازار

بخش پایانی از پیش نمایش آیفون 14 پرو به بررسی مهم‌ترین رقبای این گوشی در بازار اختصاص دارد.

گوشی iPhone 14 Pro

نکته مهم پیرامون آیفون‌های اپل این است که زمانی که وارد اکوسیستم iOS و محصولات این کمپانی شوید، به سختی می‌توانید از آن خارج شوید و محصولات دیگر را از ذهنتان بگذرانید! با این حال شاید بد نباشد که نگاهی به برخی رقبای اندرویدی این گوشی هم داشته باشیم.

نخستین و بارزترین رقیب iPhone 14 Pro در بازار، گلکسی اس 22 اولتراست. این گوشی صفحه نمایش بزرگ، باتری حجیم و شارژدهی بالا، عملکرد فنی سریع و قدرتمند و پشتیبانی از قلم استایلوس S-Pen را در یک پکیج فوق‌العاده ارائه می‌کند. علاوه بر این، لنز زوم این محصول با بزرگنمایی خیره‌کننده ده برابری هم قادر به ثبت ویدیوها و عکس‌های شگفت‌انگیزی است که نمونه آن‌ها هرگز در آیفون‌ها یافت نخواهد شد. البته ابعاد نسبتا بزرگ‌تر گلکسی اس 22 اولترا آن را به رقیبی مستقیم برای آیفون 14 پرو مکس تبدیل می‌کند. به همین جهت، شاید بتوان نسخه استاندارد از گلکسی اس 22 را حریف مستقیم آیفون 14 پرو دانست.

از سوی دیگر، گوشی پیکسل 7 گوگل هم می‌تواند یکی دیگر از رقبای جدی آیفون 14 پرو باشد که البته هنوز چند ماه تا عرضه آن باقی مانده است. البته نسل کنونی سری گوشی‌های پیکسل گوگل اکنون یک ساله هستند و ایرادات واضحی نیز در برخی قسمت‌های آن‌ها نظیر حسگر اثر انگشت و… مشاهده شده است. بنابراین خرید Pixel 6 به عنوان جایگزینی برای آیفون 14 پرو اصلا منطقی به نظر نمی‌رسد.

جمع‌بندی

آیفون 14 پرو مشخصا تمامی شرایط برای کسب عنوان بهترین گوشی سال 2022 را دارد. این گوشی صفحه نمایش 6.1 اینچی بسیار باکیفیت را با عملکرد فنی خیره‌کننده همراه می‌کند و به محصولی کم‌رقیب در میان محصولات در این ابعاد و اندازه‌ها تبدیل می‌شود.

با iPhone 14 Pro اپل بار دیگر وسواس خود در بهبود دقیق مشخصات و قابلیت‌های چشمگیر گوشی‌های پرچمدارش را به رخ خواهد کشید و تقریبا تمامی عناصر مختلف تشکیل‌دهنده آیفون‌هایش مانند پردازنده، دوربین، صفحه نمایش و بسیاری موارد دیگر را در این نسل ارتقا داده و در ظاهری جذاب‌تر از همیشه به علاقمندانش ارائه داده است.

البته برچسب قیمتی 1100 دلاری برای نسخه پایه این گوشی، عاملی‌ست که می‌تواند خنثی‌کننده تمامی تعریف و تمجیدهای انجام شده در این پیش نمایش آیفون 14 پرو باشد! چرا که از همین حالا، بسیاری افراد را از کورس رقابت برای خرید این گوشی خارج کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*