دوربین آیفون ۱۴ پرو

لنزهای دوربین آیفون ۱۴ پرو خیلی بزرگ‌تر از نسل قبلی است + عکس

تصویری به بیرون درز کرده که نشان می‌دهد لنزهای دوربین آیفون ۱۴ پرو – iPhone 14 Pro نسبت به نسل گذشته خیلی بزرگ‌تر و عریض‌تر شده‌اند.

به نظر می‌رسد که لنزهای دوربین آیفون ۱۴ پرو خیلی بزرگ‌تر از مدل آیفون ۱۳ پرو شده‌اند. برآمدگی دوربین که یکی از امضاهای طراحی آیفون است، وظیفه میزبانی از قطعات سنسور دوربین را برعهده دارد که ضخامت کلی دیوایس را بکاهد. اما حالا ظاهراً اپل ناچار شده برآمدگی و سایز لنزها را برای پرچمدار سال ۲۰۲۲ خودش افزایش دهد. یک کاربر با نام Yeux1122 تصویری را منتشر کرده که در آن آیفون ۱۳ پرو را داخل یک قاب سیلیکونی آیفون ۱۴ پرو قرار داده است. این تصویر به وضوح تفاوت ابعاد لنزهای دوربین و برآمدگی قاب پشتی را نشان می‌دهد.

دوربین آیفون ۱۴ پرو

بررسی دقیق‌تری این تصویر نشان می دهد که هر سه لنز و سنسور LiDAR همراه فلش نسبت به جایگاه آن‌ها در نسل گذشته متفاوت است. ضمناً برآمدگی دوربین کمی بیشتر به طرف راست متمایل شده و ابعاد بزرگ‌تری دارد. این می‌تواند نشانه‌ای برای حضور سنسور بزرگ‌تر دوربین زیر قاب گوشی باشد.

بر اساس شایعات، اپل سرانجام سنسور دوربین ۱۲ مگاپیکسلی را در نسخه‌های پرو آیفون ۱۴ کنار خواهد گذاشت و یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی را جایگزین آن می‌دهد. بر اساس برخی شایعات اپل به خاطر این تغییر ممکن است برآمدگی دوربین را حذف کند، اما برخی دیگر معتقدند که این برآمدگی برای گنجاندن تجهیزات بزرگ‌تر، تغییر سایز پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: آیفون ۱۴ پرو و دوربین ۴۸ مگاپیکسلی؛ سرانجام یک سنسور پرچمدار در قواره یک «آیفون پرو»

افشاگری که این تصویر را منتشر کرده همچنین ادعا می‌کند که حافظه رم مدل‌های معمولی این خانواده ۶ گیگابایتی خواهد بود، در حالی که ظرفیت رم دو مدل پرو ۸ گیگابایتی است. تنها ۲ روز تا رویداد معرفی گوشی‌های نسل جدید اپل باقی مانده است؛ بنابراین برای اطمینان از این گزارش‌ها، لازم نیست مدت زیادی را منتظر بمانید.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*