مقایسه طراحی آیفون 14 پرو مکس و 13 پرو مکس

مقایسه طراحی ظاهری آیفون 14 پرو مکس با آیفون 13 پرو مکس؛ هیچ تغییری دیده نمی‌شود!

با مقایسه طراحی آیفون 14 پرو مکس و 13 پرو مکس می‌بینیم که ظاهر گوشی جدید اپل تقریباً دست‌نخورده باقی مانده است! در ادامه شاهد جزئیات باشید.

بالاخره آیفون 14 کمتر از یک ماه دیگر رسماً معرفی می‌شود تا به انتظار مشتاقانه طرفداران پر و پا قرص اپل پایان بدهد. تا به اینجا تقریباً مشخص شده است که در آیفون 14 پروی 6.1 اینچی و آیفون 14 پرو مکس 6.7 اینچی خبری از ناچ و دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی قبلی نخواهد بود. حالا هم ویدیوها و تصاویری از نسخه ماکت از 14 پرو مکس منتشر شده است که دید مناسبی از ظاهر محصول نهایی را ارائه می‌دهد.

مقایسه طراحی نسخه پرو مکس آیفون 14 و آیفون 13

مقایسه طراحی آیفون 14 پرو مکس و 13 پرو مکس

یک کاربر توییتر با شناسه کاربری lipilipsi@ تصاویر و ویدیویی با محوریت مقایسه طراحی نسخه پرو مکس آیفون 14 و 13 را به اشتراک گذاشته است. این دو گوشی عمدتاً طراحی یکسانی دارند و صرفاً دو تغییر قابل ملاحظه در نسخه جدید صورت گرفته است. در قسمت جلو، آیفون 14 پرو مکس به جای ناچ برشی قرص‌شکل و حفره‌ای برای فیس آی‌دی و دوربین جلو دارد. در قسمت عقب هم برآمدگی دوربین‌های آن بیشتر شده است.

این با زمزمه‌هایی که طی چند وقت اخیر شنیده‌ایم تطابق دارد. به احتمال بسیار زیاد آیفون 14 پرو و پرو مکس به جای دوربین 12 مگاپیکسلی، از یک دوربین باکیفیت‌تر 48 مگاپیکسلی برخوردار خواهند شد و ماژول جدید هم به تبع بزرگ‌تر خواهد بود؛ به طور دقیق‌تر، 57 درصد. با توجه به شماتیک‌های لو رفته، ضخامت برجستگی دوربین از 3.60 میلی‌متر به 4.17 میلی‌متر افزایش پیدا می‌کند و اندازه برآمدگی هم احتمالاً در هر جهت حدود 5 درصد بیشتر می‌شود. در نتیجه، عرض از 35.01 میلی‌متر به 36.73 میلی‌متر و ارتفاع از 36.24 میلی‌متر به 38.21 میلی‌متر می‌رسد.

مقایسه طراحی آیفون 14 پرو مکس و 13 پرو مکس

سنسور جدید حداقل روی کاغذ تصاویر روشن‌تر و باجزئیات‌تری تولید می‌کند و قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت 8K را دارد. همه این‌ها در کنار هم می‌توانند باعث شوند iPhone 14 Pro Max بهترین دوربین را بین تمامی گوشی‌های هوشمند در سال 2022 داشته باشد.

مقایسه طراحی آیفون 14 پرو مکس و 13 پرو مکس

خود گوشی هم کمی کلفت‌تر و پهن‌تر از نسخه 13 خواهد بود. شنیده‌ها حکایت از این دارند که نسخه پرو مکس گوشی امسال کوپرتینویی‌ها 78.78 میلی‌متر عرض خواهد داشت درحالی که آیفون 13 پرو مکس 78.1 میلی‌متر عرض دارد. ضخامت آن هم به 7.85 میلی‌متر (بدون احتساب برآمدگی دوربین‌ها) می‌رسد در صورتی که آیفون 13 پرو مکس 7.65 میلی‌متر ضخامت دارد.

مقایسه طراحی iPhone 14 Pro Max و 13 Pro Max

در آخر گفتنی است که نسخه‌های معمولی آیفون 14 در رنگ‌های سبز، بنفش، آبی، مشکی، سفید و قرمز و نسخه‌های پروی آن در رنگ‌های سبز، بنفش، نقره‌ای، طلایی و گرافیت عرضه خواهند شد. پیش‌تر گفته می‌شد که این گوشی در 13 سپتامبر (22 شهریور) معرفی می‌شود ولی حالا ظاهراً در 6 سپتامبر (15 شهریور) رسماً به نمایش گذاشته می‌شود. نهایتاً در 16 سپتامبر (25 شهریور) نیز برای فروش قرار می‌گیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. فقط میتونم بگم lol خخخخخخخخخخخخ
    واقعا چقد باید احمق باشیم که در حضور بهترین گوشی های اندروید که در حال حاضر پادشاه اسمارت فون ها هم هستن بری بخاطر اینکه اسم این گوشی آیفونه بری بخریش !!!! واقعا مغز که نباشد جان در عذاب است