اپل واچ 8 و اولترا

اپل واچ سری 8 در برابر اپل واچ اولترا؛ از تفاوت‌های مهم تا قیمت

در این مطلب به مقایسه امکانات و مشخصات اپل واچ سری 8 در برابر اپل واچ اولترا – Apple Watch Series 8 vs Apple Watch Ultra می‌پردازیم.

اپل طی رویداد 16 شهریور، از سری جدید ساعت‌های هوشمند خود شامل اپل واچ سری 8، SE 2 و مدل اولترا رونمایی کرد. در این میان، Apple Watch Ultra با برخورداری از ویژگی‌های غواصی و فضای باز، ورزشکارانی را هدف قرار می‌دهد که ماجراجویی جزئی از زندگی آنها است. پیش‌تر، اطلاعات زیادی در مورد یک نسخه موسوم به پرو از ساعت هوشمند جدید اپل منتشر شده بود که اکنون در قالب سری جدید اولترا معرفی شده است.

مقایسه اپل واچ سری 8 با اپل واچ اولترا

اکنون در این مقاله، به مقایسه اپل واچ سری 8 با اپل واچ اولترا می‌پردازیم.

اپل واچ سری 8 در برابر اپل واچ اولترا؛ قیمت و عرضه

اپل واچ اولترا

هر دو ساعت هوشمند مجهز به سیستم‌عامل WatchOS 9، از روز جاری برای پیش‌سفارش در دسترس هستند. در حالی‌که سری 8 قرار است از 25 شهریور عرضه شود، ورزشکاران حرفه‌ای برای دریافت اپل واچ اولترا، باید تا اول مهر دست نگه دارند. این نسخه، با قیمت 799 دلار قابل خریداری است.

از سوی دیگر، اپل واچ سری 8، به عنوان نسخه استاندارد ساعت‌‌های هوشمند اپل، در نسخه جی‌پی‌اسی، 399 دلار و مدل سیم کارتی نیز 499 دلار قیمت‌گذاری شده است. خریداران هر دو گجت، اشتراک سه ماهه سرویس +Fitness اپل را به صورت رایگان دریافت خواهند کرد.

مقایسه اپل واچ سری 8 و اپل واچ اولترا؛ نمایشگر و قاب

اپل واچ اولترا با یک قاب تیتانیومی 49 میلی‌‌متری و صفحه‌نمایشی تخت با پوشش کریستالی یاقوت کبود، عرضه خواهد شد. به گفته اپل، این بزرگ‌ترین و درخشان‌ترین پنل (2000 نیت) در میان تمامی دستگاه‌های اپل واچ تاکنون است. از سوی دیگر، سری 8 دارای قاب‌های 41 و 45 میلی‌متری خواهد بود که نمایشگر آن، روشنایی حداکثر 1000 نیت را ارائه خواهد داد.

جنس بدنه اپل واچ سری 8، از آلومینیوم یا فولاد ضدزنگ ساخته شده است. بسته به انتخاب شما، اولی در رنگ‌های مشکی، طلایی، نقره‌ای و قرمز و بدنه فولادی نیز در رنگ‌های آنتراسیت (گرافیت)، نقره‌ای و مشکی قابل سفارش خواهد بود.

اپل واچ سری 8 آلومینیومی

از سوی دیگر، مدل اولترا تنها در یک رنگ عرضه خواهد شد. از طرفی برای مچ‌بندها نیز تغییراتی اعمال شده که آنها را با بندهای قبلی، متفاوت و ناسازگار می‌کند. این سری جدید، آلپاین، Train Loop و Ocean Band نامیده می‌شوند. از آنجاکه ساعت هوشمند اولترا برای ورزشکاران و ماجراجویان حرفه‌ای طراحی شده است، به قابلیت‌هایی منحصر به فرد مجهز خواهد بود.

این ساعت هوشمند دارای گواهینامه استاندارد نظامی 810 و استاندارد WR100 است و می‌تواند در بازه دمای بین -20 تا 55 درجه سانتی‌گراد دوام بیاورد. ویژگی خاص نسخه اولترا، عدم نیاز غواصان به کنار گذاشتن اپل واچ خود در کاوش بعدی غواصی است، البته به شرطی‌که در سطح بسیار عمیقی انجام نشود.

غواصی با اپل واچ اولترا

به لطف گواهی EN 13319، اپل واچ اولترا تا عمق 40 متری در برابر نفوذ آب مقاوم است. هم‌چنین با استفاده از برنامه +Oceanic، عمق غواصی، دمای آب و مهم‌تر از همه، زمان غواصی و سرعت فراز و فرود به نمایش درمیایند. در این بین، از دکمه اختصاصی این نسخه نیز نباید غافل شد. برای مثال، می‌توان آن را برنامه‌ریزی کرد و برای عملکرد جدید Backtrack استفاده کرد. هم‌چنین، علاوه بر صفحه‌نمایش، در این سری تاج نیز بزرگ‌تر شده است. هدف از این کار، امکان کار کردن با اپل واچ اولترا، با دستکش، حتی در دمای منفی 20 درجه سانتی‌گراد است.

پردازنده و ویژگی‌ها

هر دو ساعت هوشمند، به تراشه جدید S8 مجهز هستند. با این وجود، اپل فعلا به جزئیات و مشخصات آن اشاره نکرده است. این شرکت تقریبا تمامی ویژگی‌های شناخته شده پیشین را در سری 8 نیز حفظ کرده است. این موارد، شامل قابلیت تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی، الکتروکاردیوگرام، گام‌شمار، ردیابی خواب، سطح اکسیژن خون و سنسور نبض هستند. از سوی دیگر، سنسورهای جدید دما نیز اضافه شده‌اند که یکی در زیر نمایشگر تعبیه شده و دیگری در قسمت زیرین ساعت، جهت تماس مستقیم با پوست قرار دارد.

تمرکز اپل، اکنون به ردیابی سلامت زنان نیز تعمیم یافته است. چنانکه در سری 8، دمای بدن در تمامی ساعت، از جمله هر پنج ثانیه هنگام خواب، اندازه‌گیری می‌شود. به عنوان مثال، می‌توان از این داده‌ها برای پیش‌بینی آغاز دوره تخمک‌گذاری استفاده کرد. اگرچه به نقل از اپل، این پیش‌بینی‌ها صرفا حدودی هستند. ضمن اینکه تمام داده‌ها رمزنگاری شده و در حساب اپل کاربر ذخیره خواهند شد.

سنسور دمای اپل واچ 8

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید اپل واچ سری 8، سیستم تشخیص تصادف نام دارد. این دستگاه از سنسورهای بهبودیافته ژیروسکوپ و شتاب‌سنج برای تعیین این‌که آیا در حین رانندگی، تصادفی رخ داده یا خیر، بهره می‌برد. این ساعت هوشمند حتی می‌تواند نوع تصادف از جزئی تا واژگونی را تعیین کند. سپس در عرض 10 ثانیه، یک تماس اضطراری را مشروط به آنکه این فرآیند توسط کاربر غیرفعال نباشد، ارسال خواهد کرد.

تماس اضطراری اپل واچ 8

در این میان، اپل واچ اولترا، با توجه به کاربری ورزشی آن، قادر به انجام کارهای بیش‌تری است. در حال حاضر، یک برنامه قطب‌نمای جدید با نقاط بین‌راهی و عملکرد Backtrack در این نسخه وجود دارند که توسط GPS با فرکانس دوگانه تعیین می‌شوند. هر دو ساعت هوشمند، باندهای فرکانسی L1 و L5 را پوشش می‌دهند.

مقایسه عملکرد باتری

اپل به مانند گذشته، بار دیگر از ظرفیت باتری دو ساعت هوشمند خود، سخنی را به میان نیاورد. به نقل از این شرکت، اپل واچ سری 8 می‌تواند با یک‌بار شارژ و کار مداوم، 18 ساعت دوام بیاورد. با این حال، ویژگی جدید مبتنی بر باتری هر دو ساعت، حالت کم‌مصرف نام دارد که مدت استفاده از آن را به 36 ساعت می‌رساند. اگرچه، کسب چنین رکوردی، تنها با غیرفعال کردن نمایشگر همیشه روشن و ردیابی 24 ساعت ضربان قلب و تشخیص تمرین ممکن خواهد بود.

اپل واچ اولترا

از سوی دیگر، عمر باتری اپل واچ اولترا طبق ادعای غول کوپرتینویی، تا 60 ساعت دوام خواهد داشت. البته این میزان نیز تنها در حالت صرفه‌جویی مصرف انرژی و بدون فعال‌سازی ویژگی‌های خاص، قابل دستیابی است. در نهایت، اینکه باتری نسخه اولترا تا چه حد در مقایسه با سری 8 باتری بادوام‌تری دارد، تنها طی بررسی دقیق در آینده مشخص خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*