تشخیص تصادف آیفون 14 و اپل واچ سری 8

سیستم تشخیص تصادف آیفون 14 اپل چیست و چگونه کار می‌کند؟

سیستم تشخیص تصادف آیفون 14 – iPhone 14 و اپل واچ سری 8 برای نجات جان کاربران آمد. در ادامه با نحوه کار آن آشنا شوید.

اپل اخیراً در مراسم ویژه خود خانواده آیفون 14 و سری 8 ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ را به بازار معرفی کرد. محصولات جدید این شرکت آمریکایی در کنار قابلیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری متعدد، از قابلیتی تحت عنوان «تشخیص تصادف» (Crash Detection) هم برخوردارند که به ایمنی کاربران اضافه خواهد کرد. در ادامه به توضیح سیستم تشخیص تصادف آیفون 14، نحوه کار این سیستم و مدل‌هایی از آیفون و اپل واچ می‌پردازیم که از آن پشتیبانی می‌کنند.

تشخیص تصادف آیفون 14 چیست؟

تشخیص تصادف آیفون 14 و اپل واچ سری 8

جدیدترین گوشی‌های آیفون و ساعت‌های هوشمند اپل واچ به لطف سیستم تشخیص تصادف، وقوع تصادف را شناسایی می‌کنند. سپس کاربر را به صورت خودکار به خدمات اورژانسی متصل می‌کنند، موقعیت مکانی کاربر را ارائه می‌دهند و مخاطبان اضطراری را از حادثه مطلع می‌کنند. به گفته اپل، سیستم تشخیص تصادف فقط وقتی کاربر در حال رانندگی است به اجرا در می‌آید و فقط در زمان تصادف داده‌ها را پردازش می‌کند.

نحوه کار تشخیص تصادف آیفون 14 چگونه است؟

اپل واچ

سیستم شناسایی تصادف اپل واچ سری 8

اپل دو سنسور حرکتی جدید را جهت تشخیص تصادف برای اپل واچ 8 توسعه داده است: یک ژیروسکوپ 3 محور بهبودیافته و یک شتاب‌سنج نیروی گرانش بالا. این سنسورها می‌توانند حداکثر نیروی 256 جی را تشخصیص بدهند که اثر شدیدی از تصادف به حساب می‌آید. سنسورهای مذکور 4 برابر سریع‌تر از نسخه‌های قبلی خود از حرکت نمونه‌برداری می‌کنند و از این رو، اپل واچ سری 8 دقیقاً لحظه اصابت را حس می‌کند. با الگوریتم «ترکیب سنسور» پیشرفته ساخته اپل، تشخیص تصادف حتی دقیق‌تر خواهد شد. کوپرتینویی‌ها سال‌ها را صرف بررسی تاثیرات تصادف در پیشرفته‌ترین محل‌های مخصوص آزمایشِ تصادف کرده‌اند.

آیفون

آیفون 14 هم مثل سری جدید اپل واچ به سخت‌افزارهای تازه‌ای با توانایی تشخیص نیروی 256 جی مجهز شده است. این گوشی پرچمدار یک ژیروسکوپ با دامنه دینامیکی بالا و یک شتاب‌سنج دو هسته‌ای جدید دارد و به وسیله آن‌ها، وجود خودرو در موقعیت تصادف شدید را تشخیص می‌دهد و خود به خود با خدمات اورژانسی و مخاطبان اضطراری ارتباط برقرار می‌کند. اپل ضمناً به این نکته اشاره کرده است که آیفون و اپل واج جدید با همدیگر برای تشخیص تصادف کار خواهند کرد.

آیفون و اپل واچ جدید چه تصادف‌هایی را تشخیص می‌دهند؟

تشخیص تصادف آیفون 14 و اپل واچ سری 8

اپل طی فرایند توسعه و آزمایش سیستم تشخیص تصادف روی چهار نوع تصادف شدید متمرکز بوده است: برخورد از جلو، برخورد از پهلو، برخورد از عقب و واژگونی. این شرکت در طول هر آزمایش تصادف داده‌های لازم را از طریق ژیروسکوپ‌ها، شتاب‌سنج‌ها و بقیه سنسورهای اپل واچ 8 نظیر فشارسنج، میکروفون و GPS ثبت کرد و بعد با استفاده از «یادگیری ماشین» (Machine Learning) تمام این سیگنال‌ها را در یک الگوریتم ترکیب کرد؛ الگوریتمی که حاصل بیش از 1 میلیون ساعت رانندگی و تصادف‌های دنیای واقعی است.

چه خودورها و دستگاه‌هایی از سیستم تشخیص تصادف پشتیبانی می‌کنند؟

تشخیص تصادف آیفون 14 و اپل واچ سری 8

بنا به گفته اپل، اکثر خودروهای پراستفاده از جمله خودروهای سواری، شاسی بلندها و پیکاپ‌ها از سیستم تشخیص تصادف آن پشتیبانی می‌کنند. سیستم تشخیص تصادف داخل اپل واچ سری 8، اپل واچ اولترا و هر چهار نسخه استاندارد، پلاس، پرو و پرو مکس آیفون 14 گنجانده شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*