تعرفه تلفن ثابت

تعرفه تلفن ثابت گران شد + جزئیات

شنیده‌ها حاکی از این است که تعرفه تلفن ثابت گران شده و از این به بعد مشترکان باید مبالغ بیشتری پرداخت کنند. جزئیات مصوبه را در ادامه بخوانید.

تعرفه تلفن ثابت افزایش یافت و هم‌اکنون کاربران می‌بایست برای حفظ خط ثابت تلفن خود، ماهیانه مبلغی به عنوان اشتراک بپردازند. وزیر صنعت طرح افزایش تعرفه تلفن ثابت را امضا کرد تا از این لحظه به بعد، مشترکین خط ثابت تلفن هزینه‌های بیشتری بابت این موضوع پرداخت کنند.

علت گران شدن تعرفه تلفن ثابت چیست؟

طرح افزایش تعرفه تلفن ثابت در پاییز سال 1400 مورد بررسی اولیه قرار گرفت و حواشی بسیاری هم برای آن ایجاد شد. نهایت امر این بود که در تابستان 1401 این طرح به تصویب رسید و از اوایل ماه جاری به اجرا درآمده است. با این حساب ستاد تنظیم بازار قیمت استفاده از خطوط تلفن ثابت را جدیدا تصویب کرده و رگولاتوری و مخابرات با افزایش هزینه‌ها موافقت کرده‌اند.

تعرفه تلفن ثابت

در حال حاضر مشترکین تهرانی می‌بایست برای حفظ ارزش خط تلفن ثابت خود، ماهانه مبلغ 20 هزار تومان پرداخت کنند. این هزینه صرفا برای وقتی است که کاربران از خطوط تلفن ثابت خود استفاده نمی‌کنند، اما می‌خواهند آن را همچنان نگه دارند. در استان تهران، کاربران با 4444 دقیقه مکالمه باید مبلغ 20 هزار تومان واریز کنند.

همچنین کاربران دیگر مراکز استانی باید برای 3333 دقیقه مکالمه تقریبا 15 هزار تومان و شهرستانی‌ها بابت 2666 دقیقه 10 هزار تومان هزینه کنند. در تاریخ 26 مرداد ماه سال جاری، ستاد تنظیم بازار بر اساس مصوبه‌ای که در اختیار داشته مقرر کرده از ابتدای شهریور ماه تعرفه‌ها افزایش یابد.

پیش‌تر شرکت مخابرات اعلام کرده بود برای تأمین بودجه و درآمد خود نیازمند افزایش تعرفه‌های تلفن ثابت است و این رشد قیمتی هم به تبع همان گله و شکایتی است که مخابرات داشت. از طرف دیگر چون یک‌سری از فعالیت‌های مخابرات به قسمت‌های بیرونی برون‌سپاری شده، در نتیجه هزینه تلفن ثابت عدد معینی نیست و مدام در نوسان است.

تعرفه تلفن ثابت

از دیگر دلایلی که برای افزایش نرخ تعرفه‌ها عنوان شده، می‌توان به نوسازی و بازسازی شبکه تلفن ثابت اشاره گرد. این نکته را باید مد نظر قرار داد که تجهیزات مخابراتی مدت زیادی است کار خودش را کرده و نیاز است مجموع این تجهیزات به‌روزرسانی شوند. همچنین در شهریور ماه سال گذشته، سهامداران شرکت مخابرات، سود حاصل از افزایش تعرفه‌ها را به توسعه شبکه ملی اطلاعات و بهبود فناوری در شبکه اختصاص دادند.

مخابرات چندی پیش اعلام کرده بود که از به تعویق افتادن تصویب افزایش تعرفه خطوط ثابت تلفن نزدیک به 2 هزار میلیارد تومان ضرر کرده است. در نهایت سلسله جلسه‌های میان شورای رقابت، شرکت مخابرات ایران و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به نتیجه رسیده و به نظر می‌رسد سود حاصل از تصویب این طرح می‌تواند ضرر و زیان مخابرات را در میان‌مدت جبران کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. دزدی اگر نهادینه نباشد هرگز به هزاران ملیارد نمي‌رسد. قبل از آن باید اعلام ورشکستگی کند باید! امّا تا دیوار کوتاه ملّت هست عمراً اگر اعلام ورشکستگی کند دولت. بهر حال مائیم و تلفن ثابتی که سالی ٢٠ زنگ هم نمی‌خورد و البته ماهی ٢٠ هزار تومن نمی‌ارزد. کاش از همان اوّلی که فن‌آوری بیسیم آمد بساط مخابرات ثابت هم جمع میشد. و السلام