محبوبترین فیلم های تاریخ از نگاه سوپراستارهای سینمای جهان - لئوناردو دی کاپریو

محبوبترین فیلم های تاریخ از نگاه سوپراستارهای سینمای جهان

در این مطلب محبوبترین فیلم های تاریخ از نگاه سوپراستارهای سینمای جهان را معرفی خواهیم کرد. فیلم مورد علاقه بازیگر محبوب شما چیست؟

دنیای سینما و تلویزیون طرفداران زیادی دارد و هر کدام از این علاقه‌مندان معمولا عاشق بازیگر محبوب خود هستند و او را به خاطر نقش آفرینی‌های جذاب مورد ستایش قرار می‌دهند. تا به حال فکر کرده‌اید که فیلم مورد علاقه بازیگر محبوب شما چیست و اصولا آنها چه آثاری از دنیای سینما را تماشا می‌کنند؟ اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که کنجکاو شده‌اید در این باره بیشتر بدانید، با ما همراه باشید.

محبوبترین فیلم های تاریخ از نگاه سوپراستارهای سینمای جهان را بشناسید

عاشقان دنیای فیلم و سریال چندین بازیگر مورد علاقه دارند و با تماشای آثار آنها به نهایت لذت و شور می‌رسند. آنها حتی سبک زندگی و شیوه برخورد آنها در زندگی روزمره را دنبال می‌کنند و همواره در پی کشف جزئیاتی جدید از آمال و آرزوهای بازیگران محبوبشان هستند. در این مطلب به آثار مورد علاقه برخی از بازیگران معروف دنیای سینما می‌پردازیم. همچنین می‌توانید 100 فیلم اکشن برتر تاریخ به انتخاب توتال فیلم را در گجت نیوز بخوانید.

1.کیانا ریوز – پرتقال کوکی (A Clockwork Orange 1971)

محبوبترین فیلم های تاریخ از نگاه سوپراستارهای سینمای جهان - کیانو ریوز

کیانو ریوز از آن بازیگران درجه یکی است که زندگی بی‌حاشیه و آرامی در هالیوود دارد. عاشقان دنیای سینما حتما به ریوز عشق می‌ورزند، زیرا او هم در حرفه بازیگری و هم در زندگی روزمره‌اش بی‌نظیر است. پرتقال کوکی فیلم مورد علاقه کیانو ریوز است. این اثر ماندگار از استنلی کوبریک از جمله فیلم‌هایی است که به نظر ریوز همه مردم باید آن را تماشا کنند. ریوز مدتی پیش نام این فیلم و چند اثر دیگر را در مجله اسکوایر (Esquire) اعلام کرده بود.

2. دواین جانسون – آن (It 2017)

محبوبترین فیلم های تاریخ از نگاه سوپراستارهای سینمای جهان - دواین جانسون

دواین جانسون در فیلم‌های متعددی نقش آفرینی کرده و همچنین یکی از کشتی‌گیرهای حرفه‌ای آمریکا به شمار می‌رود. فیلم ترسناک It جزو 10 فیلم محبوب جانسون محسوب می‌شود. جانسون در پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشته که این فیلم برای او که از هواداران پیگیر فیلم های ترسناک است یک اثر خاص است؛ زیرا داستانی چند لایه و زیرکانه و ترسناک دارد و ژانر وحشت را بازتعریف می‌کند.

3. جورج کلونی – شبکه (Network 1976)

محبوبترین فیلم های تاریخ از نگاه سوپراستارهای سینمای جهان - جورج کلونی

او نظر خود را در مصاحبه‌ای این‌گونه در مورد این فیلم بیان کرده: این یکی از فیلم‌های مورد علاقه من و به اعتقاد من یکی از بهترین‌های تاریخ سینما است. با دیدن این فیلم می‌فهمید که تنها با یک کمدی ساده مواجه نیستید، چون چایفسکی تمام آثارش این‌گونه است و امروزه می‌بینیم محتوای فیلم‌هایش به واقعیت تبدیل شده است. او همچنین پدی چایفسکی را نابغه‌ای خوانده که نظیر ندارد.

4. ادریس البا – قهرمان (The Champ 1979)

محبوبترین فیلم های تاریخ از نگاه سوپراستارهای سینمای جهان - ادریس البا

ادریس البا یکی از آن بازیگران بی‌نظیری است که طرفداران خاص خود را در دنیای فیلم و سریال دارد. البا چندی پیش در یک مصاحبه با وب سایت Oprah.com این‌گونه بیان کرد که سالیان طولانی فیلم رفقای خوب مارتین اسکورسیزی را تماشا می‌کرده و از دیدن آن لذت می‌برده است؛ اما فیلم قهرمان باعث شده اشک او دربیاید و بنابراین محبوب دل البا شده است.

5. مورگان فریمن – مولن روژ (Moulin Rouge 2001)

محبوبترین فیلم های تاریخ از نگاه سوپراستارهای سینمای جهان - مورگان فریمن

به شخصه با فیلم‌هایی که مورگان فریمن بازی کرده، ارتباط خوبی برقرار می‌کنم و می‌توان گفت این بازیگر حرفه‌ای آثار محشری دارد. فریمن در یکی از مصاحبه‌های خود با شبکه IGN به خبرنگار آن گفته که اگر قرار باشد فیلمی را که خود در آن بازی نکرده انتخاب کند، بی‌شک مولن روژ است.

به عقیده مورگان فریمن، باز لورمن در این فیلم گل کاشته و اقداماتش بی‌نظیر بوده است. البته وی اشاره می‌کند که مردم ممکن است نظر متفاوتی درباره این فیلم داشته باشند. برای مثال برخی عاشق و شیفته تماشای آن می‌شوند و برخی چیزی جز تنفر احساس نخواهند کرد. فریمن همچنین به تدوین فیلم مولن روژ اشاره کرده و گفته تدوین آن را بسیار دوست دارد.

6. آل پاچینو – درخت چوب سندل (The Tree of Wooden Clogs 1978) و آواز در باران (Singin’ in the Rain 1952)

محبوبترین فیلم های تاریخ از نگاه سوپراستارهای سینمای جهان - آل پاچینو

آل پاچینو دو فیلم مورد علاقه و محبوب خود را در حاشیه مراسم فرش قرمز فیلم روزی روزگاری در هالیوود اعلام کرده است. به عقیده آل پاچینو در طول تاریخ پنج یا شش فیلم وجود دارند که می‌توان گفت جزو بهترین‌ها هستند. او می‌گوید درخت چوب سندل و آواز در باران از آثار مورد علاقه‌اش محسوب می‌شود.

7. اما استون – روشنایی‌های شهر (City Lights 1931)

محبوبترین فیلم های تاریخ از نگاه سوپراستارهای سینمای جهان - اما استون

اما استون در خصوص بهترین فیلم‌هایی که تاکنون دیده صحبت کرده و از بین آنها معتقد است روشنایی‌های شهر اثری بی‌نظیر است که هر کسی در زندگی شخصی‌اش باید ببیند. به عقیده استون کافی است به پنج دقیقه پایانی این فیلم نزدیک شوید تا زندگی‌تان تغییر کند. به عقیده وی City Lights واقعا عاشقانه است.

8. شارلیز ترون – هواپیماها، قطارها و اتومبیل‌ها (Planes Trains and Automobiles 1987)

شارلیز ترون

شارلیز ترون در خصوص فیلم هواپیماها، قطارها و اتوموبیل‌ها به وب‌سایت راتن تومیتوز گفته یکی از فیلم‌های محبوب و مورد علاقه‌اش است و تقریبا 150 مرتبه آن را تماشا کرده و هر بار که مجدداً آن را نگاه می‌کند، بیشتر از قبل دوستش دارد.

9. جنیفر لوپز – داستان وست ساید (West Side Story 1961)

جنیفر لوپز

جنیفر لوپز در مصاحبه‌ای می‌گوید از کودکی تاکنون 37 بار فیلم داستان وست ساید را تماشا کرده و آنیتا شخصیت مورد علاقه‌اش است. همچنین او همیشه می‌خواسته مثل آنیتا تا اوج برقصد و هیچ‌گاه به شخصیت ماریا علاقه نداشته، چون او می‌خواسته خود را به مرد مورد علاقه‌اش بچسباند.

10. مارک رافالو – در بارانداز (On The Waterfront 1954)

مارک رافالو

در مصاحبه‌ای با MTV News رافالو در مورد فیلم در بارانداز می‌گوید: در این فیلم می‌توانیم مارلون براندو را در اوج دوره کاری‌اش ببینیم. کارگردان این فیلم نیز از بزرگترین فیلم‌سازان تاریخ سینما یعنی الیا کازان است. از ویژگی‌های فیلم در بارانداز می‌توان به نقد اجتماعی، قصه‌گویی فوق‌العاده و بازیگری عالی و درجه یک اشاره کرد.

11. زندایا – هری پاتر (Harry Potter)

زندایا

زندیا یکی از بازیگران جوانی است که بسیاری معتقدند شانس زیادی در هالیوود خواهد داشت. هری پاتر که فیلم مورد علاقه زندیا محسوب می‌شود، الحق یکی از بهترین آثاری است که تا به امروز ساخته شده و می‌تواند محبوب همگان باشد. زندیا هم در طی یک مصاحبه با InStyles در سال 2019 اعلام کرده بود که عاشق هری پاتر است و معمولا هر روز یک قسمت از آن را تماشا می‌کند. او گفته هری پاتر و داستان‌های عجیب و جذاب آن به او آرامش می‌دهد و هر کسی که زندایا را می‌شناسد، می‌داند که او یک پاترهد حرفه‌ای است.

12. بندیکت کامبربچ – مرد فیل‌نما (The Elephant Man 1980) ، مهاجمان صندوقچه گمشده (Raiders of the Lost Ark 1981) و خانواده اشرافی تننبام (The Royal Tenenbaums 2001)

بندیکت کامبربچ

جالب است بدانید که فیلم مهاجمان صندوقچه گمشده یکی از آثار مورد علاقه و محبوب دوران کودکی بندیکت کامبربچ است. این بازیگر معروف و محبوب طی مصاحبه‌ای با اتحادیه خبرنگاران خارجی هالیوود اعلام کرده بود که خانواده اشرافی تننبام هوشمندانه و زیرکانه ساخته شده و مرد فیل نما یک اثر شاهکار به حساب می‌آید.

13. آنتونیو باندراس – ملک الموت (The Exterminating Angel 1962)

آنتونیو باندراس

به عقیده آنتونیو باندراس یکی از بهترین آثاری که او تا به امروز تماشا کرده، ملک الموت است. وی در مصاحبه‌ای با وب سایت راتن تومیتوز به این نکته اشاره کرده که ملک الموت فیلمی به شدت هیجان‌انگیز است. از دید باندراس پس از این اثر جذاب دو فیلم پدرخوانده و لورنس عربستان هم بی‌نظیر محسوب می‌شوند.

14. لین مانوئل میراندا – پری دریایی کوچولو (The Little Mermaid)

لین مانوئل میراندا

میزان تأثیرپذیری مانوئل میراندا از انیمیشن موزیکال پری دریایی کوچولو به حدی بوده که او نام فرزندش را از روی یکی از شخصیت‌های این کارتون، سباستین گذاشته است. او در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز گفته پری دریایی کوچولو بهترین انیمیشن زندگی‌اش بوده است.

15. ناتالی پورتمن – رقص کثیف (Dirty Dancing 1987)

ناتالی پورتمن

بازیگر محبوب دیگری که بهترین و محبوب ترین فیلم مورد علاقه‌اش را معرفی کرده ناتالی پورتمن است. پورتمن در توضیح بهترین فیلمی که تاکنون تماشا کرده به رقص کثیف اشاره نموده و اعلام کرده آن را بیشتر از هر اثر دیگری دیده است.

16. زک افرون – نمایش ترومن (The Truman Show 1998)

زک افرون

زک افرون در مصاحبه با EW گفته یکی از بازیگران مورد علاقه‌اش جیم کری است و فیلم نمایش ترومن هم از بهترین فیلم‌هایی است که تا به امروز تماشا کرده است. او همچنین گفته وقتی این اثر فاخر تمام شده به شانه‌هایش نگاه می‌کرده و منتظر رخ دادن اتفاقی خاص بوده است.

17. جنیفر انیستون – شرایط مهرورزی (Terms of Endearment 1983)

جنیفر انیستون

همه ما جنیفر انیستون را با سریال معروف و بزرگ فرندز می‌شناسیم. در کتاب «باید این را ببینی» اثر سیندی پیرلمن نقل قولی از انیستون وجود دارد که او گفته فیلم شرایط مهرورزی را بارها تماشا کرده و در وصف آن این‌طور گفته که اگر با آن همراه شوید حتما اشک خواهید ریخت. شرایط مهرورزی هم می‌تواند شما را بخنداند و هم با ایفای نقش‌های فوق‌العاده‌اش شما را محسور خود کند.

18. سلما هایک – ویلی وانکا و کارخانه شکلات‌ سازی (Willy Wonka & the Chocolate Factory 1971)

سلما هایک

هایک در مصاحبه با برنامه زنده «با کلی و رایان» فیلم ویلی وانکا و کارخانه شکلات سازی را فیلم مورد علاقه‌اش عنوان کرده و گفته خیلی بچه بودم که با دیدن این فیلم در ذهنم جرقه‌ای زده شد و فهمیدم که دنیای متفاوتی در درون این دنیایی که در آن زندگی می‌کنم وجود دارد. بعد از آن بود که فهمیدم با فیلم‌سازی می‌توان واقعیت‌های متفاوتی را ایجاد کرد و هر چیزی می‌تواند در آن رخ دهد و برای همین وارد سینما شدم.

19. اوما تورمن – حرف‌های خودمانی (Pillow Talk 1959)

اوما تورمن

فیلم مورد علاقه اوما تورمن، حرف‌های خودمانی است و او در وصف این اثر گفته همواره دوست داشته همچون دوریس دی باشد. داستان فیلم حرف‌های خودمانی درباره زنی موفق به نام جن است که به دلایلی مجبور می‌شود خط تلفن خود را با مردی زن‌باره به اشتراک بگذارد. جن و برد تنها از پشت تلفن همدیگر را می‌شناسند و پس از مدتی برد تصمیم می‌گیرد با حیله جن را فریب دهد، اما حقیقت چیز دیگری است.

20. جانی دپ – جادوگر شهر اُز (The Wizard of Oz 1939)

جانی دپ

محبوبترین فیلم های تاریخ از نگاه سوپراستارهای سینمای جهان

از جانی دپ هم نقل قولی در کتاب باید این را ببینی وجود دارد که می‌گوید فیلم کلاسیک جادوگر شهر اُز برای او مثل یک راه فرار در دوران نوجوانی به شمار می‌رفته و تنها راه نجات و رهایی او در دوران نوجوانی‌اش بوده، چون در این دوران دوستان زیادی نداشته است.

21. ریس ویترسپون – بر فراز دریا (Overboard 1987)

ریس ویترسپون

ویترسپون فقط مشتاق کتاب‌ها نیست و علاقه زیادی به فیلم هم دارد و فیلم محبوب او بر فراز دریاست. ژانر این فیلم کمدی و عاشقانه بوده و داستان آن راجع به یک زن پولدار است که عاشق یک نجار می‌شود و پس از  ماجراهای عجیبی که رخ می‌دهد زن به خانه مرد نجار می‌رود و پسران او را می‌بیند و در آن لحظه می‌فهمد حتی اگر همه ثروت دنیا را داشته باشی ارزشی ندارد وقتی نمی‌توانی آن را با کسی قسمت کنی.

22. تام هنکس – یک ادیسه فضایی (An Space Odyssey 1968-2001)

تام هنکس

تام هنکس از آن بازیگران محشری است که در دهه 90 میلادی به تنهایی توانست باعث رشد سینمای هالیوود شود. او در تمام ژانرهای سینمایی از کمدی گرفته تا جنگی ایفای نقش کرده و بازیگری پخته محسوب می‌شود. هنکس گفته فیلم محبوب او یک اودیسه فضایی است که اثری به شدت شاهکار به حساب می‌آید و از ساخته‌های استنلی کوبریک است.

هنکس در خصوص این فیلم گفته: در دورانی که تمام فیلم‌های علمی-تخیلی سعی می‌کردند شبیه به «جنگ ستارگان» (Star Wars) باشند، «2001: یک ادیسه فضایی»(2001: An Space Odyssey) یک فیلم علمی-تخیلی کاملاْ متفاوت بود. بخش عمده‌ای از این فیلم دیالوگ ندارد و به جای آن سکانس‌های زیبایی به همراه قطعات موسیقی کلاسیک پخش می‌شود. این فیلم باب سلیقه‌ی همگان نیست.

23. جولیت لوئیس – در مورد باب چطور؟ (What About Bob? 1991)

جولیت لوئیس

لوییس که در دهه 90 با فیلم‌های قاتل بالفطره و تنگه وحشت به اوج شهرت رسید در مصاحبه‌ای فیلم محبوب خود را «در مورد باب چطور؟» معرفی کرده و گفته می‌تواند هزاران بار آن را ببیند و بازیگر مورد علاقه‌اش در فیلم بیل مری است.

24. لئوناردو دیکاپریو – راننده تاکسی (Taxi Driver 1976)

لئوناردو دی کاپریو

راننده تاکسی شاهکار مارتین اسکورسیزی فیلم محبوب دیکاپریو است. در این فیلم رابرت دنیرو در نقش یک راننده تاکسی 26 ساله در نیویورکی که غرق در فساد و فحشا و اعمال ضد بشری و ضد انسانی است به دنبال معنایی برای زندگی می‌گردد. دیکاپریو می‌گوید اولین بار در 15 سالگی این فیلم را دیده و مبهوت شخصیت تراویس بیکل در این فیلم شده و با او ارتباط عمیقی برقرار کرده است.

25. دیوید دوکاونی – محله چینی‌ها (Chinatown 1974)

دیوید دوکاونی

دوکاونی ستاره سریال پرونده‌های ایکس فیلم مورد علاقه‌اش را اثر رومن پولانسکی یعنی محله چینی‌ها معرفی کرده است که به عقیده خیلی از منتقدین یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینماست. نقش آفرینی‌های بی‌نظیر جک نیکلسون و فی داناوی هر علاقه‌مند به سینما را مات و مبهوت می‌کند.

نظر شما درباره محبوبترین فیلم های تاریخ از نگاه سوپراستارهای سینمای جهان چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*