پیغام ویدیویی روسیه به اروپا برای زمستان آینده

پیغام ویدیویی ترسناک روسیه به اروپا : زمستان سخت این بلا را سرتان می‌آورد!

روسیه به کشورهای اروپایی بابت آغاز زمستانی ترسناک ناشی از بحران کنونی انرژی هشدار می‌دهد. در ادامه شاهد پیغام ویدیویی روسیه به اروپا باشید.

غول انرژی دولتی روسی «گازپروم» (Gazprom) به تازگی ویدیویی نگران‌کننده را تهیه کرده است که به اروپا هشدار زمستانی طولانی با برف و یخبندان گسترده را می‌دهد. این ویدیوی دو دقیقه‌ای حکایت از این دارد که اروپا به خاطر افزایش قیمت انرژی به دنبال جنگ روسیه و اوکراین، در زمستان با شرایط سخت آب و هوایی مواجه خواهد شد. در ویدیوی پیغام روسیه به اروپا ابرهای یخی در سراسر صفحه و تصاویر هوایی از بروکسل، برلین، پاریس و لندن به چشم می‌خورد. در عین حال، موسیقی غمگینی پخش می‌شود که از پایان پاییز و شروع زمستانی ترسناک خبر می‌دهد.

هشدار روسیه به اروپا بابت زمستان سخت پیش رو

پیغام گازپروم روسیه به اروپا جای بحث زیادی دارد. خط لوله نورد استریم 2 را که از روسیه به آلمان متصل می‌شود، آلمان جهت تحریم روسیه به دنبال حمله نظامی به اوکراین به حالت تعلیق در آورد و در ویدیوی گازپروم برای اروپا هم نمایش داده شده است. اروپا به دلیل بحران انرژی گسترده‌ای که این زمستان از راه می‌رسد، احتمال دارد با قطعی برق، تعطیلی شرکت‌ها و رکود سنگین مواجه شود. اروپا پس از وضع تحریم علیه روسیه در پی تهاجم این کشور به اوکراین، از منابع گاز روسیه محروم شد که سال‌ها برای کارخانه‌ها، تولید برق و گرمایش خانه‌ها به آن‌ها وابسته بود.

شرکت حوزه انرژی گازپروم روسیه

بنا به گفته گازپروم، خط لوله اصلی حامل گاز به آلمان با نام نورد استریم 1 همچنان تعطیل خواهد ماند. این شرکت مدعی شده است که به دلیل تحریم‌های اعمال‌شده علیه روسیه، توانایی رفع مشکل نشتی نفت آن را ندارد. این درحالی است که مقامات اروپایی ادعا می‌کنند روسیه از طریق قدرت خود در حوزه انرژی سعی دارد اروپا را تحت فشار قرار بدهد. در واقع به گفته «ویتالی مارکلوف» (Vitaly Markelov)، قائم مقام مدیرعامل گازپروم، نورد استریم 1 تا زمانی که شرکت زیمنس انرژی تجهیزات ناقص را تعمیر نکند عرضه تولیدات خود را از سر نمی‌گیرد. اینجا است که می‌توان به رویکرد پشت پیغام گازپروم روسیه به اروپا پی برد.

«ماریا زاخارووا» (Maria Zakharova)، سخن‌گوی وزارت خارجه روسیه، ایالات متحده آمریکا را مقصر بحران انرژی کنونی دانسته است. این سخن‌گو اظهار داشته که این کشور رهبرهای اروپایی را به سمت قطع ارتباط اقتصادی با روسیه سوق داده است؛ تصمیمی که بیشتر شبیه به «خودکشی» به نظر می‌رسد.

پیغام ویدیویی روسیه به اروپا برای زمستان آینده

پیغام روسیه به اروپا: زمستان به روسیه نیاز پیدا خواهید کرد!

با تعطیلی خط لوله نورد استریم 1 عرضه گاز روسیه 89 درصد نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است. روسیه پیش از این 40 درصد گاز طبیعی ارزان اروپا را تامین می‌کرد و به دلیل وضعیت کنونی، قیمت گاز طبیعی طی چند هفته اخیر به حد بی‌سابقه‌ای رسیده است. «رابر هابک» (Robert Habeck)، معاون صدراعظم آلمان درباره قطع ارتباط با روسیه چنین گفته است:

جریان گاز از اروپا دیگر نقشی در محاسباتم ندارد. تنها چیزی درباره روسیه که می‌توان نسبت به آن مطمئن بود، دروغ گفتن است. پس اگر رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین فکر می‌کند که به خاطر گاز توانایی نفوذ دارد، وقت برای اینکه از آن استفاده کند دارد تمام می‌شود.

نظر شما کاربران گجت نیوز راجع به پیغام ویدیویی نگران‌کننده روسیه به اروپا چیست؟