آپدیت One UI 2.1‌ نوت 9 و اس 9

خبر بد برای دارندگان گلکسی نوت 9 و نوت 10 سامسونگ

گلکسی نوت 9 و نوت 10 سامسونگ، زمانی قدرتمندترین گوشی‌های بازار بودند اما به نظر می‌رسد حالا پس از گذشت چندین سال، دوران این دو گوشی دوست‌داشتنی هم به پایان رسیده است.

گلکسی نوت 9 سامسونگ در سال ۲۰۱۸ میلادی معرفی شد و یکی از قدرتمندترین گوشی‌های آن سال محسوب می‌شد. حالا با گذشت حدود چهار سال از زمان معرفی این گوشی، به نظر می‌رسد سامسونگ به صورت کامل بیخیالش شده و عمر پشتیبانی نرم‌افزاری از این گوشی به پایان رسیده است. گوشی گلکسی نوت 9 سامسونگ، در آینده دیگر هیچ آپدیت نرم‌افزاری را دریافت نخواهد کرد.

گلکسی نوت 9 آخرین آپدیتش را دریافت می‌کند

پچ امنیتی ماه سپتامبر سال ۲۰۲۲ میلادی، آخرین آپدیتی است که کاربران این پرچمدار بازنشسته می‌توانند دریافت کنند. با آمدن گوشی‌هایی تازه مانند گلکسی زد فلیپ 4 و گلکسی زد فولد 4 به لیست آپدیت‌های سامسونگ، حالا نوبت به برخی از قدیمی‌ها رسیده تا دیگر آپدیتی دریافت نکنند.

سامسونگ گوشی

بهتر است یادتان باشد منظور ما از عدم دریافت بروزرسانی، عدم دریافت پچ‌های امیتی هم هست و از این به بعد، کاربران گوشی گلکسی نوت ۹ باید فکری به حال امنیت دستگاهشان کنند. این گوشی چهارساله در زمان عرضه به بازار به اندروید ۸.۱ اوریو مجهز بود و در سال‌های گذشته اندروید ۹ و اندروید ۱۰ را دریافت کرد. این گوشی که در نهایت به وان یو آی ۲.۵ مجهز شد، اخیرا پچ‌های امنیتی را هر سه ماه یک بار دریافت می‌کرد.

Galaxy Note 10 سامسونگ هر سه ماه آپدیت می‌شود

خبر بد دیگر برای کاربران گوشی گلکسی نوت 10 است. این گوشی نیز از این پس پچ‌های امنیتی را هر سه ماه یک بار دریافت می‌کند و سال آینده نیز به سرنوشت گوشی گلکسی نوت 9 دچار خواهد شد. این مدل و گلکسی نوت 10 پلاس که در سال ۲۰۱۹ روانه بازار شده بودند تا به امروز آپدیت‌ها را به صورت ماهانه دریافت می‌کردند.

آپدیت اندروید 12 برای گلکسی نوت 10

وضعیت گلکسی نوت 10 در مقایسه با نوت 9 بهتر بود. این گوشی اندروید ۱۰ را در اوایل سال ۲۰۲۰ دریافت کرد و سپس در سال ۲۰۲۱ میلادی، وان یو آی ۳ را بر پایه اندروید ۱۱ گرفت. اندروید ۱۲ و وان یو ای ۴ هم اوایل امسال برای این گوشی منتشر شد. با این که این مدل همچنان پچ‌های امنیتی را دریافت خواهد کرد اما خبری از اندروید ۱۳ نخواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. واقعا متأسفم برای سامسونگ. یعنی فقط ۲ سال نوت۹ رو پشتیبانی کرد. کمی از اپل یاد بگیر. ۷ سال 6s رو پشتیبانی کرد.