ویژگی‌ های اندروید ۱۳

بهترین و مفیدترین ویژگی های اندروید ۱۳

حالا که آپدیت جدید اندروید رسماً از سوی گوگل منتشر شده، ما اکنون می‌توانیم بهترین ویژگی های اندروید ۱۳ را گلچین کرده و به شما معرفی کنیم.

سیستم عامل اندروید ۱۳، جدیدترین تلاش گوگل برای بهبود خدماتش است. این پلتفرم قابلیت‌های جدیدی دارد که به استفاده مؤثرتر از گوشی هوشمند شما برای ارتباط گرفتن، سرگرمی و کارایی کمک می‌کند. ما در اینجا ۷ مورد از بهترین و مفیدترین ویژگی های اندروید ۱۳ گوگل را گردآوری کرده‌ایم که قطعاً شما از شنیدن آن‌ها خوشحال خواهید شد.

ویژگی های جدید اندروید ۱۳ در اشتراک‌گذاری

در زیر با برخی از نوآوری‌های Android 13 آشنا می‌شوید که مربوط به استفاده از سرویس‌های مختلف گوگل و اشتراک‌گذاری فایل‌ها هستند.

بروزرسانی ویجت‌های گوگل درایو و گوگل کیپ

یکی از نوآوری‌های جدید گوگل، ارتقا ویجت حافظه ابری خودش است که به کاربران اجازه دسترسی به خدماتی مثل Google Docs ،Google Slides و فایل‌های Google Sheets را تنها با یک لمس کوچک در صفحه اصلی گوشی خود می‌دهد. علاوه بر این یادداشت‌برداری، تنظیم یاداورها و فهرست‌های انجام کار (To-do List) نیز با استفاده از ویجت بازطراحی شده Keep و افزایش سایز فونت آن بسیار آسان است.

استفاده کارآمدتر از گوشی با اندروید

شما می‌توانید با استفاده از قابلیت Nearby Share، خیلی سریع و امن فایل‌هایتان را بین گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی و کروم بوک‌ها جابجا کنید. این شامل انواع پوشه‌ها، تصاویر و فیلم‌ها می‌شود. اگر می‌خواهید بین دستگاه‌های مختلف خود فایل‌هایتان را انتقال دهید، شما باید دستگاهی که به اکانت گوگل‌تان متصل است را انتخاب کنید. این قابلیت حتی با خاموش بودن صفحه نمایش هم کار می‌کند.

ویژگی‌ های اندروید ۱۳

گوگل Meet

اشتراک‌گذاری تجربیات با Google Meet یکی از سرویس‌های ارتقا یافته گوگل است. این سرویس به شما اجازه استریم ویدیوهای یوتیوب و حداکثر با ۱۰۰ نفر از اعضای خانواده، دوستان یا علاقه‌مندانتان در بازی‌های چند نفره شرکت کنید. با این سرویس شما می‌توانید حتی اگر از عزیزانتان دور باشید هم روز خود را با آن‌ها بگذرانید.

تجربه کاربری خود با اندروید را منحصر به فرد کنید

قابلیت های جدید مختلفی در اندروید ۱۳ وجود دارد که برای کمک به سفارشی کردن تجربه کاربری شما و بهبود ارتباط‌گیری با ایموجی‌ها طراحی شده‌اند. در ادامه با آن‌ها آشنا شوید.

با Emojify، ایموجی ایده‌آل خودتان را پیدا کنید

یکی از قابلیت های جدید اندروید ۱۳ که گوگل ارائه می‌کند، به شما اجازه خواهد داد بهترین ایموجی را برای رساندن مفهوم صحبت‌ها و انتقال حس خود انتخاب کنید. شما اکنون می‌توانید در اپلیکیشن کیبورد Gboard، کلمات را به ایموجی‌ها تبدیل کنید.

فقط کافیست یک کلمه را وارد کنید و سپس Emojify را انتخاب کنید تا آن فوراً کلمه‌ی شما را به یک شکلک مرتبط تبدیل کند. در حال حاضر این قابلیت فقط با زبان انگلیسی سازگار است، ولی به زودی زبان‌های دیگری هم به آن اضافه خواهد شد.

آشپزخانه‌ی ایموجی

شما می‌توانید ایموجی‌های محبوبتان را در آشپزخانه‌ی ایموجی مخلوط کرده و یک ایموجی جدید را تولید کرده و در قالب یک استیکر برای دوستانتان ارسال کنید.

ویژگی‌ های اندروید ۱۳

از ساعت هوشمند Wear OS خود لذت ببرید

با لمس انگشت شما Wear OS اطلاعات خوبی از فعالیت‌های روزانه شما را در اختیارتان می‌گذارد. شما می‌توانید با ساعت دور مچ دست خود نوت‌برداری کنید یا چک لیست خود را از طریق Google Keep بررسی کنید. شما همچنین با استفاده از Bitmoji می‌توانید آواتار منحصر به فرد خودتان را روی ساعت مچی خود ایجاد کنید و تجربه لذت‌بخش‌تری را به دست بیاورید.

ویژگی‌ های اندروید ۱۳

ویژگی های جدید اندروید ۱۳ برای معلولان

نوتیفیکیشن‌های صوتی در Live Transcribe & Notifications اکنون می‌تواند صداهای مهم منزل مثل آلارم آتش، آب جاری و ضربه زدن به در را تشخیص دهد تا زندگی برای افراد ناشنوا و کم شنوا را آسان‌تر کند. اگر از یک هدفون یا ساعت هوشمند استفاده می‌کنید، با لرزش یا چراغ چشمک زن هشدارهایی را در مورد این صداها دریافت خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: ۱۰ قابلیت پنهان اندروید ۱۳ که از وجود آن‌ها بی‌خبرید

در Google TV نیز توضیحات صوتی، اطلاعات روی تصاویر را توصیف می‌کنند تا هیچ چیزی را از دست ندهید. این کار برای کمک به افراد نابینا یا کم بینا انجام می‌شود. شما اکنون می‌توانید به کلکسیون عظیمی از فیلم‌های دارای توضیحات صوتی دسترسی پیدا کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*